Temat: I jak tu myslec o samodzielnym zyciu?
Aicha; <eb8dem$u@nemesis.news.tpi.pl:


Użytkownik "Flyer" napisał:

| na tylnim siedzeniu małego samochodu?

250 zł x 18 miesięcy =? ... A ile kosztuje 20- czy 15-letni Ford
Scorpio? Mozna w nim mieszkać. A jakie ma fajną kanapkę z tyłu... ;)


Za kilkatysięcy można kupić małą ciężarówkę - znajomy kupił małą
ciężarówkę mercedesa za 4 tysiące - a ile miejsca na pace. ;) Tylko
najpierw trzeba się nauczyć prowadzić to bydle. ;)

Flyer

Zobacz wiêcej postów



Temat: I jak tu myslec o samodzielnym zyciu?
Użytkownik "Flyer" napisał:


Za kilkatysięcy można kupić małą ciężarówkę - znajomy kupił małą
ciężarówkę mercedesa za 4 tysiące - a ile miejsca na pace. ;) Tylko
najpierw trzeba się nauczyć prowadzić to bydle. ;)


O! Tylko trzeba chcieć ;) Ja też lubię sobie pomarudzić, ale poza tym
staram się powoli i konsekwentnie robić swoje :)

Zobacz wiêcej postów



Temat: Duda: swiateczny reportaz o rodzince ;)

Użytkownik "Jerry" <jerry@NOSPAMgazeta.plnapisał


(wiem, że są też ciężarowe Mercedesy, ale wyobraziłem sobie po prostu
kawał mięcha na tapicerce)


Mi sie skojarzylo z filmem 'Psy'  :)

Protz

Zobacz wiêcej postów



Temat: Duda: swiateczny reportaz o rodzince ;)


Użytkownik "Jerry" <jerry@NOSPAMgazeta.plnapisał

| (wiem, że są też ciężarowe Mercedesy, ale wyobraziłem sobie po prostu
| kawał mięcha na tapicerce)

Mi sie skojarzylo z filmem 'Psy'  :)


Mnie z Pulp Fiction

pl

Zobacz wiêcej postów



Temat: Algorytm mnożenia dwóch liczb


On Tue, 13 Feb 2001 09:47:20 +0100, Bogdan M <BMizer@netscape.netwrote:
Ta dyskusja zaczyna zakrawać na paranoję !!!
Jak można porównywać zalety modelu sportowego Alfa Romeo z ciężarówką
Mercedesa???


Na usenecie nie takie rzeczy, panie, mozna porownywac.

Gdyby pojawila sie grupa pl.morze.statki.advocacy pojawilyby sie na
pewno dyskusje typu "dlaczego kontenerowiec jest lepszy od promu" itp.
Dokladnie jak na pl.comp.os.advocacy, gdzie ludzie o zupelnie
roznych wymaganiach potrafia latami, dzien w dzien argumentowac,
ze to wlasnie ich system jest obiektywnie najlepszy dla kazdego.

W tej dyskusji wyszlo to samo, z jednej strony przedstawiciele
informatyki komercyjnej, a z drugiej hobbysci, akademicy i ludzie
z przemyslowa, praktyczna informatyka majacy niewiele wspolego. Jedni
drugich nie zrozumieja -- akademicy gardza praktykami, ze pisza byle
jak byle szybko tanio i efektownie, a praktycy akademikami, za to,
ze sie podniecaja komputerami a przy tym zarabiaja grosze.

W zyciu tu do zgody nie dojdzie, ale na tym chyba polega usenet
-- ludzie sie kloca dla odprezenia.

LR

Zobacz wiêcej postów



Temat: ile to moze???

"Glenn" <ser@astercity.net wrote in message



Witam wczorak wracalem z Radomia do Wawy. Za Radomiem jest dwu pasmowki no
i
wlasnie, do dzis nie moge uwierzyc jechalem za ciezarowka Mercedes Atego
1217 ktora napierala tak od 130 do 150 kmh.
Ja nie wiem ale to chyba sporo co wy na to?


Wszystkie nowe ciezarowki maja elektroniczne ograniczenie predkosci do
85-90km/h ale kierowcy to czesto zdejmuja. Efekt jest taki ze ja na tej
samej trasie jechalem 140km/h ze ciagnikiem Scania 114 400KM na dupie :-) po
dodaniu gazu i predkosci 155km/h - gosc zaczol zostawac z tylu. Mysle ze
tachograf mu nie dzialal bo za takie przekroczenie predkosci groza powazne
konsekwencje dla kierowcy ciezarowki.

Pozdro
    The EaGle

Zobacz wiêcej postów



Temat: ile to moze???
Glenn <ser@astercity.net pisze nam:

jechalem za ciezarowka Mercedes Atego 1217
ktora napierala tak od 130 do 150 kmh. Ja nie
wiem ale to chyba sporo co wy na to?


Hmm... ja wczoraj jadac okolo 135 km/h mialem
trudnosci z wyprzedzeniem Renault Magnum (ta
maszyna robi wrazenie ;-)), wiec wcale mnie nie
dziwi, iz Atego moze tyle leciec. Dziwi mnie za to,
ze Miski nie kontroluja w TIRach tachografow ;-(
Zobacz wiêcej postów



Temat: ile to moze???

wlasnie, do dzis nie moge uwierzyc jechalem za ciezarowka Mercedes Atego
1217 ktora napierala tak od 130 do 150 kmh.
Ja nie wiem ale to chyba sporo co wy na to?

Wszystkie nowe ciezarowki maja elektroniczne ograniczenie predkosci do
85-90km/h ale kierowcy to czesto zdejmuja. Efekt jest taki ze ja na tej
samej trasie jechalem 140km/h ze ciagnikiem Scania 114 400KM na dupie :-)
po
dodaniu gazu i predkosci 155km/h - gosc zaczol zostawac z tylu. Mysle ze
tachograf mu nie dzialal bo za takie przekroczenie predkosci groza powazne
konsekwencje dla kierowcy ciezarowki.


Juz kiedys pisalem - historia troche nieprawdopodobna, ale prawdziwa.
Jechalem ze starszymi z wakacji CC700 (4 osoby + bagaz). Obwodnica Tarnowa
(ta nowa...), 144kph na blacie (tak - 700 z gaznikiem elektronicznym).
Siedzialem na fotelu pasazera... Patrze, co slychac z tylu... Reszta spi, a
z tylu dosc szybko zbliza sie... TIR !
Mowie do ojca: 'Zwolnij...' 'Po co?' 'Zwolnij...'
Odpuscil gaz - zeszlo do 130...
Wyprzedzila nas Scania Z NACZEPA !!!!!!!! Taka na wegiel... Sypala kolo
150-160...

MiW
Uno 1.4 - kiedys CC700...

Zobacz wiêcej postów



Temat: ile to moze???
On Sun, 1 Jul 2001 17:59:55 +0200, Glenn wrote:
Witam wczorak wracalem z Radomia do Wawy. Za Radomiem jest dwu pasmowki no i
wlasnie, do dzis nie moge uwierzyc jechalem za ciezarowkaMercedes Atego
1217 ktora napierala tak od 130 do 150 kmh.
Ja nie wiem ale to chyba sporo co wy na to?

Nie wiem jak z Vmax, ale może mieć silnik 279KM i 1100 Nm @ 1250 obr/min (!!!)
RzÄ™dowa szóstka 6.37l Zobacz wiêcej postów



Temat: zenon-kit - a jednak mozna
jakis czas temu pytalem, czy sa kity ksenonowe z automatycznym
poziomowaniem - teraz juz wiem, sa :)) niestety cena jest dosc wysoka...

"Z drogiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest
całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy.
Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego
poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne
dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW
Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato "

za interia, caly tekst o zeno-kitach jest tutaj :
http://motoryzacja.interia.pl/id/wiadomosci/news0/www/wys?inf=312593

pzdr
juby

Zobacz wiêcej postów



Temat: zenon-kit - a jednak mozna


"Z drogiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest
całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy.
Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego
poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne
dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW
Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato "


Taa, chodzi zestawy helli takie lampy z 3 malymi okraglymi otworkami...
widziales kiedys jak to paskudnie wyglada np. w IV ... w focusie jeszcze
jakos ujdzie ale generalnie brzydkie to jest jak agila :) a pondato swieci
podobno znacznie gorzej od oryginalnych xenonow :) Ja zaplacilem za uzywane
oryginalne xenony (bez sampoziom i spryskow ale nie uwazam ze to bylo az tak
koniecznie, mam je dobrze ustawione, nikt nie mruga i staram sie co jakis
czas przecierac ...) ~2 kzl a takie zestawy helli sa chyba drozsze ...

Zobacz wiêcej postów



Temat: 13-go ... i jak tu nie byc przesÄ…dnym ???

Aleksander Ewich napisał(a) w wiadomości:
<8pneo4$is@kujawiak.man.lodz.pl...

Wychodzę rano do pracy a nowego samochodu (miał 7 dni!!!) nie ma ... "Na
szczescie" nie zdarzylem sprzedac starego ...


Oj tak 13 byl pechowy tez u mojej rodziny. Tzw nieznani sprawcy skradli w
Raszynie ciezarowke Mercedesa z chlodnia na pace. Robiony byl po zdrowym
wypadku z 3 miesiace i zdazyl pojezdzic niecaly miesiac ...

BTW. Gdzie spodziewalibyscie sie ze beda uplynniac ciezarowke ? Dobrze
dedukuje ze to bylo pod konkretne zamowienie ?

Pozdro

Tomek

Zobacz wiêcej postów



Temat: Maluszek 1,1 - PMS !!!
Dnia 2004-02-10 13:33, Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

| Gdyby f nie był tym mniejszy im większa jest siła nacisku, wtedy najlepiej
| hamującymi pojazdami byłyby transportety opancerzone...
A możesz rozwinąć tą światłą mysl?


NIE!!!

Jezu! Czy ty naprawdę jesteś aż tak ograniczony?!? Człowieku, zastanów
się: Ciężki pojazd hamuje z definicji na dłużym odcinku i widać to jasno w
przypadku autobusów, czy chociażby porównania McLaren-West-Mercedes MP4-17
i analogicznej ciężarówki Mercedesa. Pomimo tego, że ciężarówka ma
znacznie większe hamulce i może koła spokojnie zablokować nie może
osiągnąć takich opóźnień jak MP4-17. Wszystko dlatego, że f jest zależne
od N i nic z tym nie zrobisz.
Na najbliższym zlocie możemy spróbować przeprowadzić jakieś testy na
klockach... :/


Czytam. I tak się skąłda, że f jest współczynnikiem zależnym od
rodzajów powierzchni. A nei od siły.


Mylisz siÄ™.


Bo gdyby było tak, jak piszesz, to zwiększanie nacisku na hamulec
zmniejszałoby siłę hamowania.


Nie zmniejszało, a powodowałoby mniejsze jej przyrosty - nie wiem jak w
przypadku klocek <stal - podejrzewam, że tak samo - ale w przypadku
opona <asfalt zależność f od N jest odwrotnie proporcjonalna w przybliżeniu.

Zobacz wiêcej postów



Temat: Maluszek 1,1 - PMS !!!
On Wed, 11 Feb 2004 00:34:52 +0100, Michał 'Czapi' Czapracki


<x@wywal.icpnet.plwrote:

Jezu! Czy ty naprawdę jesteś aż tak ograniczony?!? Człowieku, zastanów
się: Ciężki pojazd hamuje z definicji na dłużym odcinku i widać to jasno w
przypadku autobusów, czy chociażby porównania McLaren-West-Mercedes MP4-17
i analogicznej ciężarówki Mercedesa. Pomimo tego, że ciężarówka ma
znacznie większe hamulce i może koła spokojnie zablokować nie może
osiągnąć takich opóźnień jak MP4-17. Wszystko dlatego, że f jest zależne
od N i nic z tym nie zrobisz.
Na najbliższym zlocie możemy spróbować przeprowadzić jakieś testy na
klockach... :/


A teraz pomysl o czymś takim jak siła przylegania. Może Cię to
oświeci?


| Czytam. I tak się skąłda, że f jest współczynnikiem zależnym od
| rodzajów powierzchni. A nei od siły.
Mylisz siÄ™.


Ależ nei myle się. Dowolny podręcznik fizyki.


| Bo gdyby było tak, jak piszesz, to zwiększanie nacisku na hamulec
| zmniejszałoby siłę hamowania.
Nie zmniejszało, a powodowałoby mniejsze jej przyrosty - nie wiem jak w
przypadku klocek <stal - podejrzewam, że tak samo - ale w przypadku
opona <asfalt zależność f od N jest odwrotnie proporcjonalna w przybliżeniu.


Czyli według Ciebie siłę tarcia T można wyrazić wzorem:

T=(f/c*N)*N, gdzie f to współczynnik, a N to nacisk?

Zobacz wiêcej postów



Temat: Uwaga na kierowce ciezarowki PZX 305E !
Witam!

Chcialbym przestrzec wszystkich kierowcow przed zielona ciezarowka Mercedes 711 (duzy, ale nie TIR) o numerach
rejestracyjnych PZX 305E, ktorej kierowca dzis rano chcial mnie na ul. Jana Pawla II na przeciwko Shella wkomponowac w
tramwaj jadacy obok. Tylko dzieki sprawnym hamulcom moim i pomaranczowego puga ktory jechal za mna skonczylo sie na
strachu. Dzialanie kierowcy nie bylo przypadkowe i nieswiadome - bo gdy na swiatlach na Srodce probowalem z nim
wytlumaczyc zdarzenie zobaczylem przez okno podniesiony srodkowy palec...

Ciezarowka nie posiadala zadnych napisow tak na plandece jak i kabinie wiec trudno stwierdzic czym zajmuje sie kierowca,
niemniej ostrzegam przed kontaktami - rowniez gospodarczymi - z tym psychopata.

Pozdrawiam,
TomJab

Zobacz wiêcej postów



Temat: LOL-Traktoriada 2002
http://motoryzacja.interia.pl/id/wiadomosci/news0/www/wys?inf=332176

Andy, kondory, Indianie... i nasz polski Ursus. Tak w skrócie opisać można
przebieg studenckiej wyprawy "Traktoriada 2002", rozpoczętej w czerwcu
bieżącego roku z ramienia stowarzyszenia "Czysty Świat". Jednym z celów
ekspedycji jest przejechanie traktorem Ursus 15000 km po bezdrożach Ameryki
Południowej. Ta nietuzinkowa eskapada to przygoda połączona z prowadzeniem
prac naukowo-badawczych. Oprócz traktora uczestnicy poruszają się również
ciężarówką Mercedes, będącą ich domem na kółkach.

Niestety, kilka tygodni temu, po przejechaniu przez Urugwaj i ArgentynÄ™
utknęli z zatartym silnikiem ciężarówki nad największym solniskiem świata
Salar de Uyuni. Konieczne staje się zatem zakupienie używanego silnika lub
też sprowadzenie części zamiennych z Europy.

Każda z tych operacji wiąże się z ogromnymi kosztami. Stąd też Wojtek
Urbaniak i Marcin Obałek - uczestnicy wyprawy - zwracają się z prośbą do
wszystkich Was o udzielenie pomocy w tej nad wyraz trudnej sytuacji,
uniemożliwiającej całkowicie kontynuowanie wyprawy.

Zobacz wiêcej postów



Temat: Przejazd fiatem dookoła Afryki. Czy to się im uda?
Podstawowym pojazdem w tej czeci Afryki, ktora zwiedzilem, jest FIAT. I nie 3.5
tony, a ciagnik, model 686, lub 797. Na tym jezdzi cala Zachodnia Afryka, ta
bardziej rozwinieta. Do tego ciezarowkiMercedes, chyba 12 ton. Bedfordow tez
sie nieco kreci, ale kroluja Fiaty i Merce. Osobowe to Pegueot i japonczyki,
nieco Volkswagenow.
Nie widze najmiejszego powodu, aby Fiat nie mial tego przejechac, w 21 wieku.
Fakt, ze dawniej rdzewialy , ale przeciez nie zdazy przerdzewiec.
I przejezdzaja w Afryce roznymi toczydelkami calkiem sporo. Czest sie dziwilem,
ze to-to sie poruszalo. Zobacz wiêcej postów



Temat: wyprzedzanie i nie tylko
dzis mnie taki merol wkrewił....
vito cdi, swieżo z reichu w taxiarskich kolorach. pod lubinem wzial mnie ostro
jak miałem 140 kmh (rozpędzałem się właśnie, po skręcie na skrzyżowaniu
ciezarówki, mercedes brał na nim wsyztskich po kolei i siadł mi na ogonie) no i
jak mnie juz wziął to oczywiscei stracił parę w rurze chyba, bo zaraz ja do
niego dobiłem, ale nie miałem siły na więcej :) w każdym razie jakieś 25 km
jechałem za nim, a on mi zasłąniał cały widok na drogę do przodu, bo i seroki i
wysoki i jeszcze czarne wory na smieci na szybach :( w pewnym momecnie po porstu
dałem po hamulcach, odpuściłem go trochę, by se pojechał dalej...
ale i ak nie lubi takich sytuacji :(

albo w piątek chyba - koło srody sląskiej, wyprzedziłem jadącego koło 90 kmh (ja
jakieś 120-130) jakiegoś gruchota z młodym kierowcą, niedługo potem ciągnik,
musiałem do 30 zwolnić, bo ruch był, jak się zrobiło wolne, to kierunek i
wyprzedzam, po czym się schowałem za nim. ale koleś co go wcześńiej wypredziłem,
wchodził już w wyprzedzanie dzieś koło 60-70 kmh, bo był dalej i mu się udało
nei zatrzy,ywać, wieć skorzstał z tego "rozpędu" i od razu mnei wziął, a mnie gl
skoczył, bo się zaraz ruch zrobił i wisaiłem mu na ogonie jeszcze jakieś półtora
km !!!!!!!! oczywiscie spokojnie się "rozpędził" do tych 90 kmh...... nim go
wyprzedziÅ‚em...... Zobacz wiêcej postów



Temat: AKCYZA NA SAMOCHODY PADNIE!
więc co się stanie w maju 2004 możemy tylko i wyłącznie zgadywać? A gdzie te
czasy kiedy w 1991 roku sprowadzając do polski ciężarówkęmercedesa (a propo
którą niemiec dał mi za darmo bo za złom musiałby zapłacić) wszystkie opłaty
wyniosły mnie 500 zł. chciałem jeszcze dodać, że niby jest tak wysoka akcyza
itd. aby złomu nie sprowadzać? To dlaczego moja ciężarówka jest warta dzisiaj
8 - 10 tys. zł? Dlaczego nikt nie pomyśli o tym ile samochodów polacy
naprawiają w Czechach? Dlaczego po naszych ulicach jeżdżą tzw. maluchy,
przecież zamiast nim mógÅ‚by jechać ktoÅ› vw 2? Zobacz wiêcej postów



Temat: Ferracura 360 NSX
Nie, hybryda była wprost genialna w swej prostocie.

Do skasowanego w wyniku zderzenia czołowego z ciężarówkąmercedesa dospawano
przód od żuka. Silnik, kabina kierowcy i w ogóle przód były od żuka, tył był
całkowicie od czegoś takiego:

www.mirfieldautospares.co.uk/pics/Mercedes%20207%201984%20Van.JPG
Zobacz wiêcej postów



Temat: Co z tym przetargiem?
Coś czytałeś, ale nie doczytałeś!
Kto miałby kontrolować spółkę prawa handlowego i jakim prawem? Urząd
Miasta??
O jakich uciekających z MZK pieniądzach mówisz? A może jesteś jednym
z kierowców, którzy uważają, że zaoszczędzone paliwo należy się im
jako premia - tzw. dodatek CU. To właśnie dzięki działaniom obecnego
prezesa udało się ograniczyć zużycie paliwa, m.in. dzięki wymianie
taboru oraz ograniczeniu kradzieży paliwa przez kierowców.
A co robił poprzedni prezes?
Kupił 6 nowoczesnych jego zdaniem midibusów Jelcz M081MB (te małe,
zielone) na podwoziu ciężarówkiMercedes. Pojazdy te są drogie w
ekspolatacji (części Mercedesa) i niespecjalnie nadają się do
przewozu osób - wszak jest to ciężarówka z nadwoziem autobusu -
prawie jak osinobus. ;)
W ramach dziwnie pojętej oszczędności poprzedni prezes zakupił też
pierwszy w Piotrkowie autobus niskopodłogowy - Jelcz M121 #36 z
polskim silnikiem, zbudowanym na brytyjskiej licencji. Silnik ten
był przeznaczony do ciężarówek, do autobusów, w dodatku w układzie
leżącym się nie nadaje. Autobus ten miał zużycie paliwa dużo większe
niż wersje tego modelu z silnikami Mercedesa czy MANa. Już dawno
większe koszty eksploatacji przekroczyły różnicę w cenie w stosunku
do modeli z nowszymi silnikami.
Jeżeli oskarżasz obecnego prezesa o marnotrawienie pieniędzy, podaj
jakieÅ› przykÅ‚ady. Zobacz wiêcej postów



Temat: Od poniedziałku protest busiarzy
a nie tak dawno busiarze byli proszeni przez Lubawskiego o to aby
zabierać biednych kileczan którzy pozbawieni komunikacji miejskiej
mieli problem z dotarciem do pracy szkoły
na innych forach wszyscy kielczanie masowo narzekaja na stan
autobusów miejskich więc dlaczego się czapiamy stanu busów
a wśród busów widać nowe auta - może i przerabiane z cięzarówek, ale
np. miejski jelcz vero na podwoziu cięzarówkimercedesa vario - więc
o co chodzi
stan pojazdów pks - może za wyjątkiem ostrowieckiego jest bardziej
opÅ‚akany Zobacz wiêcej postów



Temat: Przepychanie parowozów z Muzeum Kolejnictwa
kChyba nigdy nie byleś w tym "Muzeum" Motoryzacji w Otrębusach. Skala
na jaką niszczone są tam zabytki jeży włos na głowie.

Jakiś czas temu było głośno o jedynym polskim egzemplarzu jakiejś
przedwojennej ciężarówkiMercedesa, z której w MM zerwano blachy
wierzchnie, bo naprawa podwozia kosztowałaby za dużo i osadzono na
podwoziu ze Stara :D:D:D - to siÄ™ nazywa restauracja zabytków. Zobacz wiêcej postów



Temat: Duda: swiateczny reportaz o rodzince ;)
Fajnie brzmi ten fragment:

"Cała rodzina jeździ wyłącznie mercedesami. Mercedesami wożą mięso."

(wiem, że są też ciężarowe Mercedesy, ale wyobraziłem sobie po prostu kawał
mięcha na tapicerce)

Zobacz wiêcej postów



Temat: ile to moze???
Witam wczorak wracalem z Radomia do Wawy. Za Radomiem jest dwu pasmowki no i
wlasnie, do dzis nie moge uwierzyc jechalem za ciezarowkaMercedes Atego
1217 ktora napierala tak od 130 do 150 kmh.
Ja nie wiem ale to chyba sporo co wy na to?
pozdro
Lukasz
Zobacz wiêcej postów



Temat: JesteÅ› widoczny - jesteÅ› bezpieczny
On Tue, 7 Aug 2007 21:21:31 +0200, "GrzegorzG"


<grzegorzeg1@_usunto_tlen.plwrote:
Ty tak. Ale gdyby nie nakaz, 1 na 40 kierowcow jadÄ…cych ze sloncem w trasie
nie wpadnie w swoim malym mozdzku na to, ze moze byc slabo widoczny, gdy Ci
z przeciwka maja slonce w oczach i g. widza.

Wg mnie jedna newralgiczna sytuacja mniej w ciagu roku dzieki zapalonym
swiatlom to powod do ich stosowania caly rok i tyle.


 Nie pomogly swiatla ?

  http://miniurl.pl/niepomoglyswiatla

  "Do wypadku doszÅ‚o w Å›rodÄ™ rano, ok. 6 km przed przejÅ›ciem
   granicznym. W stojÄ…cÄ… jako ostatnia w kolejce do odprawy ciężarówkÄ™
   z lawetÄ… marki Renault uderzyÅ‚a nadjeżdżajÄ…ca ciężarówka mercedes,
   także laweta."

 albo:

  http://miniurl.pl/ipocoswiatla

  "Po wypadku, do którego doszÅ‚o w Å›rodÄ™ rano, niedaleko KÄ™pna
  (Wielkopolskie) zablokowana jest droga krajowa nr 11, z Katowic
  do Koszalina. Åšmierć poniósÅ‚ motocyklista, który wjechaÅ‚ pod
  ciężarówkÄ™ - poinformowaÅ‚ oficer dyżurny wielkopolskiej policji."

  sadzil zapewne, ze skoro jest widoczy...

 a tu metoda:

  Don Kichot w walce z radarami"

 wiÄ™cej na:

 http://miniurl.pl/radarowakasa

 milusinscy znow dbaja o nasze bezpieczenstwo
 powolujac kolejna przystan dla kolesi ktorzy
 sponsorowali nakaz "mania swiatel".

"Będzie poprawa bezpieczeństwa na drogach
Zmiana organizacji nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów
i powołanie Centrum Homologacji Pojazdów to tylko niektóre
pomysły na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.
Projekt ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu, który ma
do tego doprowadzić, przygotował resort transportu.
Projekt wprowadza kary dla źle działających stacji (do 50 tys. zł)
oraz diagnostów badających pojazdy (do 5 tys. zł).

 http://miniurl.pl/bedzielepiej

 wczoraj bylem swiadkiem potracenia rowerzystki przez
 auto osobowe. slonce chylilo sie ku zachodowi. samochody
 jadace z naprzeciw mialy wlaczone swiatla, ten ktory pozniej
 potracil rowerzystke tez. zgadnijcie co powiedzial o przyczynie.
 "widzialem te 2 samochody jadace w moim kierunku ale nie widzialem
 rowerzystki, dostrzeglem ja w ostatniej chwili. moja uwaga byla
 skupiona na samochodach ze swiatlami".
 taka jest rzeczywistosc panowie "swiatlolubni".

 szerokiej drogi, nasi wybrancy dbaja o nas.  

Zobacz wiêcej postów



Temat: Swoje nazwy dla swojego auta.
Kiedyś jeździły w naszej firmie dwa wielkie ciężaroweMercedesy. Jeden z nich
miał jednak trochę mniejszą ładowność i mówiono na niego Dupek. Ten większy to
Misiek. Zobacz wiêcej postów



Temat: Gen podróży cz1
Gen podróży cz1
Gen podróży

Jest śnieżny listopadowy poranek. Do biura firmy Tommarg,
krakowskiego dilera Yamahy, wchodzi dwoje ludzi, po których
wyglądzie nie można się domyśleć, że właśnie podróżują dookoła
świata na motocyklach. Na ich ubraniach nie ma śladu kurzu, za
paznokciami silnikowego smaru, a na zębach choćby jednej muchy.
Gustavo Cieslar z Argentyny i Elke Pahl z Niemiec mogliby być
programistami, inżynierami lub tłumaczami. I są - tyle że w ciągłej
podróży.
Gustavo tuż przed Bożym Narodzeniem 2003 roku wyszedł kupić
motocykl – używanÄ… YamahÄ™ YBR 125. W domu powiedziaÅ‚, że wróci za
dwa - trzy tygodnie, ale kiedy ruszył, już nie mógł się zatrzymać.
Przejechał całą Amerykę Południową, Centralną, zwiedził
Meksyk i już po półtora roku przeprawił się do Hiszpanii. Tam poznał
Elke, która chciała przyjmować pod swój dach podróżników i
wieczorami wsłuchiwać się w ich opowieści. Dlatego zamieściła
ogÅ‚oszenie na portalu „The Hospitality Club”. Gustavo byÅ‚ jej
pierwszym i ostatnim gościem. Potem - kiedy wspólnie układali plan
dalszej trasy - pewien bogaty Włoch podarował im drugą Yamahę. Może
dlatego, że sam też pragnął ruszyć w świat, ale dwa tysiące powodów
na zawsze przyszyło go do prezydialnego fotela.
Gustavo i Elke wyruszyli w dalszą podróż przez Europę. W czerwcu
2007 wzięli ślub w Niemczech. Jako rodzina potrzebowali domu,
dlatego kupili starą ciężarówkęMercedesa przerobioną na samochód
kempingowy. W lipcu przekroczyli granicę z Polską i następne siedem
tygodni spędzili na zapleczu warsztatu samochodowego w Lubieszowie,
gdzie stary mechanior nieśpiesznie wymieniał bebechy w dieslowskim
silniku. Pod koniec listopada trafili na mnie.
- Wygląda na to, że macie dość długie wakacje.
Gustavo / Elke – To nie sÄ… wakacje. W wakacje siÄ™ odpoczywa
na leżaku. My musimy zarabiać na swoją podróż. W pewnym sensie cały
czas jesteśmy w pracy. Dzięki Internetowi możemy pracować tłumacząc
teksty, pisząc artykuły i sprzedając płyty DVD z naszymi przygodami.

- To wystarcza, żeby przeżyć?
Gustavo / Elke - Od czasu do czasu dostajemy wsparcie od
różnych firm, zwłaszcza krajowych albo lokalnych przedstawicieli
Yamahy, takich jak Mitsui Motor Polska, czy Tommarg. To nie sÄ…
pieniądze ale części i usługi serwisowe dla naszych motocykli. Na
poczÄ…tku byÅ‚o z tym trudno. Teraz dziaÅ‚a „Å‚aÅ„cuch pomocy” i jeden
diler poleca nas opiece kolejnego. Wspierają nas też inne firmy,
cała ich lista jest na naszej stronie www.tavooo.com.
Zobacz wiêcej postów



Temat: Polbot won!!!!!
Pol-bot przejÄ…Å‚ tereny piaskarni przu ul. Bananowej na Siekierkach, po WZEK. Jak
widać pomimo wszystko ta firma się rozwija (zakup w ostatnim czasie cieżarówek
Mercedes). Muszą nieć kolosalne poparcie kogoś na górze i to nie w gminie czy
powiecie ale znacznie wyżej. Zobacz wiêcej postów



Temat: Jak wodociÄ…gi dziure zatykali.
CiężarówkaMercedes Benz po długiej przerwie znowu przyjechała. Poza wywózką
wykopanej ziemi pojechali jeszcze po drabinkę którą właśnie przekazali
zziębniętym panom przy wykopie. Ciekawe co przywiozą następnym razem? A woda się
leje. Zobacz wiêcej postów



Temat: Algorytm mnożenia dwóch liczb
Od pewnego czasu pracujÄ™ pod VMS (5 lat) i bardzo sobie chwalÄ™ wiele
jego rozwiązań (jest też w nim nieco wad).
Pierwsze słyszę o tym, żeby Compaq miał zamiar zamykać linię rozwojową
VMS.

I chciałbym zaprotestować przeciwko porównywaniu systemów klasy os/400,
VMS, Digital Unix z systemikami klasy NT czy MacOS.
!!!! Przecież to są zupełnie inne systemy !!!!
Jedne projektowane jako systemy robocze - dla dużych serwerów, te drugie
są zabawkami dla mas (czyli milionów much).

Ta dyskusja zaczyna zakrawać na paranoję !!!
Jak można porównywać zalety modelu sportowego Alfa Romeo z ciężarówką
Mercedesa??? Do cholery - czy kto  zarzuca ciężarówce, że ciężka i
nieruchawa ???? Ale przecież do czego innego służy !!!
Jak można jednym tchem obok siebie wymieniać VMS i NT (nawet W2K)????
Może jeszcze dołóżmy do rozważań Win9x? czyli dla porównania
samochodowego - skuter (made in Tajwan ze  rednim bezawaryjnym
przebiegiem 10 km). Może jeszcze DOS (czyli wrotki) ????
Każdy z tych systemów ma swoją niszę i nie powinien zawłaszczać innych
nisz bez solidnego przeprojektowania - ale wtedy stanie siÄ™ innym
systemem. Czyli dyskusja VMS versus WinNT  jest bezprzedmiotowa. Ja
używam obu systemów. Jeden na serwerze drugi na końcówce. Nawet w
najgorszej paranoi nie przyszło by mi do głowy, że można je zamienić.
WinNT nie popracuje mi jako system dla serwera bazy danych dla setki
użytkowników - przynajmniej w przewidywalnej przyszło ci. A jeżeli
wreszcie osiągnie takie możliwo ci - u mojego klienta będzie pracowało
500 osób. VMSem nadal go obsłużę.

Ufff... ale się zaperzyłem...


trashcan man wrote:

On 12 Feb 2001 22:35:54 GMT, trashcan man wrote:
| jasne. na czym polega wg. ciebie przewaga w.w. systemow nad linuxem,
| pomijajac niezawodnosc trzech z nich ?

ok, potraktujcie to jako cancel. os/400 i os/390 mozna pominac,
poniewaz sa to systemy przeznaczone do bardzo specyficznych
zastosowan i zmiana systemu operacyjnego bylaby cholernie trudna
i nie przynioslaby zadnych konkretnych korzysci - pomijam fakt
sfinansowania przez ibm portu linuxa na s/390 ;-) jesli chodzi
o vms, to afaik rok temu rozwoj systemu zostal oficjalnie
zakonczony; obecne instalacje wytrzymaja pewnie jakies pietnascie
lat, ale mimo to mozna go uznac za martwy. poza tym, jakie
byly zalety vms'a w stosunku do unixow, linuxa w szczegolnosci ?
windows nt to porazka z technologicznego punktu widzenia wiec
go pomine. co do solarisa - ok, jest skalowalny, sun dostarcza
z nim troche porzadnego software'u made by fsf wiec nie ma
za bardzo do czego sie przyczepic, moze z wyjatkiem beznadziejnego
wsparcia jesli chodzi o pecetowy hardware i legendarnej wrecz
powolnosci. wyraznej przewagi nad linuxem poza skalowalnoscia
nie widze. pewna zaleta w.w. systemow jest wolniejszy rozwoj,
co powoduje, ze nowe bugi nie sa wprowadzane w tak duzym tempie.


--

Pozdrowionka.
----
Bogdan Mizerski

Zobacz wiêcej postów



Temat: Debile z halogenam/ przeciwmieglne
CoÅ› nie tak z tym linkiem , dlatego wklejam : Nielegalne ksenony



Kierowcy, którzy kupują po prostu zestaw ksenonowy obejmujący kable,
żarówki i zapłonnik, po czym wyjmują z reflektora żarówkę
halogenową, wycinają dziurę w osłonie reflektora, wkładają żarówkę
ksenonową do odbłyśnika i podłączają zapłonnik do instalacji
samochodowej (tzw. "samoróbki"), zagrażają bezpieczeństwu ruchu
drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników i
działają przeciw prawu.

Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujÄ…cy
automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania
ich szyb jest legalny!

W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny
ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane
reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej
szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania
szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE
R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

czytaj dalej



... i legalny / kliknij /INTERIA.PLKażdy reflektor otrzymuje
homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym),
dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie
zastÄ…pione innym, nie posiadajÄ…cym homologacji lub nieprzewidzianym
dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci
ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu
drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego
Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.
Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu
prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za
spowodowane szkody.

Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie
muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od
nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części
zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta
o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w
pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w
stopniu niczym nie ograniczonym.

Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych
specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany
przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie
zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi
oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych
zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet
ponadstukrotnie!

Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i
odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez
nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle,
że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie
bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów
jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako
kompletne zestawy. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła
główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania
szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne m.in. dla Audi A3, BMW
serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV
oraz ciężarówekMercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. Kierowcy
tych samochodów mogą potem w pełni korzystać z zalet, jakie oferuje
potężne światło ksenonowe:

- ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z
lampami halogenowymi;

- jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi;

- jakość światła zbliżona do słonecznego (temperatura barwy światła
halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300
Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów);
które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka
ludzkiego. Kierowca nie męczy się tak szybko i prowadzi samochód w
bardziej zrelaksowany sposób:

- niebezpieczeństwa na poboczu szosy i przeszkody na drodze pojazdu
rozpoznawane są szybciej, piesi i cykliści są widoczni znacznie
wcześniej;

światło ksenonowe zwiększa kontrastowość widzenia barw.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.
Zobacz wiêcej postów



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Ciężarówki merccedes
Ogl±dasz odpowiedzi wyszukane dla has³a: Ciężarówki merccedes