Temat: Cieszyn-Marklowice
Mam pytanie dotyczące stacji w Marklowicach. Na starej mapie WIGowskiej,
widać, że ze stacji tej odchodzi tor do Czech (Louky/Łąki i dalej do Suchej
Górnej). Jadąc z Czeskiego Cieszyna do Karwiny widać wiadukt nad linią
bohumińską. Czy most przez Olzę istnieje, a jeśli nie to kiedy i z jakiego
powodu został rozebrany? Na obecnych polskich mapach śladu po tym odgałęzieniu
z Polski do Czech nie znalazłem.

http://www.mapywig.org/m/wig100k/P49_S27_Skoczow.png

Zobacz wicej postw



Temat: Cieszyn-Marklowice

Wojtas napisał(a):

Mam pytanie dotyczące stacji w Marklowicach. Na starej mapie WIGowskiej,
widać, że ze stacji tej odchodzi tor do Czech (Louky/Łąki i dalej do Suchej
Górnej). Jadąc z Czeskiego Cieszyna do Karwiny widać wiadukt nad linią
bohumińską. Czy most przez Olzę istnieje, a jeśli nie to kiedy i z jakiego
powodu został rozebrany? Na obecnych polskich mapach śladu po tym odgałęzieniu
z Polski do Czech nie znalazłem.


Most był na wysokości narożnika ogrodzenia polifarbu (od strony
Pogwizdowa)
Sam styl i kubatura dworca w Cieszynie-Marklowicach odróżnia go od
pozostałych
budynków na linii Cieszyn-Zebrzydowice. Po ustanowieniu granicy na
Olzie
fragment linii Sucha-Cieszyn był krótko wykorzystywany przez Czechów
aż do wybudowania zjazdu w okolicach krzyżowania z linią
bohumińską.
Niewykorzystywany później odcinek z C-n do Marklowic podzieliłby
pewnie losy cieszyńskiego tramwaju gdyby nie decyzja budowy
linii do Zebrzydowic w latach OIDP 30-ych (finansowane przez
województwo
śląskie)
Pozdrawiam

Zobacz wicej postw



Temat: linia Zebrzydowice-Cieszyn
Mam dwa pytania odnośnie tej linii do mk ze Śląska Ciesz.
Pierwsze, czy odcinek Marklowice-Cieszyn istniał przed I wojną. Ztcw jest to
odvcinek linii kolejowej Sucha Górna-Cieszyn. Jeżeli to prawda, to dlaczego
przed I wojną ciągnięto tę linię prawym brzegiem Olzy do Cieszyna ( a
właściwie stacji Bobrek)zamiast wzdłuż linii koszycko-Bogumińskiej.Poza tym,
czy jakieś pozostałości mostu na Olzie w Marklowicach istnieją?
Drugie, kiedy zeletryfikowano tę linię oraz linię Cieszyn-Bielsko (dokładnie
odcinek Skoczów-Bielsko).
Dzięki za odpowiedż
Pozdrawiam
G,W.
Zobacz wicej postw



Temat: linia Zebrzydowice-Cieszyn
Odcinek Cieszyn-Marklowice był częścią linii do Suchej Górnej budowanej na
pewno przed I wojną. Jej budowa po I wojnie raczej nie miałaby sensu.
Przyczółki mostu poszły z Olzą chyba w 1997 roku. Były widoczne przy końcu
ogrodzenia Polifarbu. Natomiast sam jestem ciekaw dlaczego linię poprowadzono
tak a nie inaczej...
Zobacz wicej postw



Temat: Olza - atak zimy
Witam

Dzisiaj " Olza " jechała drogą okrężną, jak zapowiedziano
w Katowicach miała pominąć odcinek od Chybia do Cieszyna przez Goleszów
i jechać przez Zebrzydowice prosto do Ceskiego Tesina i dalej do Ziliny,
taką informację ogłoszono 5 min. przed odjazdem rzeczonego pociągu. Co się
pozniej okazało tzn. w Cieszynie Marklowicach, pojechała do
polskiego Cieszyna, tam zmieniła czoło i dopiero wjechała na
czeską stronę. W Ceskim Tesinie (+25min )natomiast odwołano ją do Ziliny,
i tam została, gdyż w kierunku słowacji szlak był  nieprzejezdny.
Od wczesnego ranka do godziny 13 połączenie ze Słowacją i z powrotem
było niemożliwe, wszystkie pociągi na tym odcinku były odwołane.
Atak zimy spowodował także utrudnienia na szlaku  Cesky Tesin -
Frydek Mistek ( wprowadzono komunikacje autobusową ). Nie wspomne
już o zamieszaniu wśród podróżnych jakie wywołała sroga zima po polskiej
jak i czeskiej stronie.  Droga powrotna " Olzy "była już bez zmian.

Pozdr.
Piotrek

Zobacz wicej postw



Temat: Olza - atak zimy


Dzisiaj " Olza " jechała drogą okrężną, jak zapowiedziano
w Katowicach miała pominąć odcinek od Chybia do Cieszyna przez Goleszów
i jechać przez Zebrzydowice prosto do Ceskiego Tesina i dalej do Ziliny,
taką informację ogłoszono 5 min. przed odjazdem rzeczonego pociągu. Co się
pozniej okazało tzn. w Cieszynie Marklowicach, pojechała do
polskiego Cieszyna, tam zmieniła czoło i dopiero wjechała na
czeską stronę. W Ceskim Tesinie (+25min )natomiast odwołano ją do Ziliny,
i tam została, gdyż w kierunku słowacji szlak był  nieprzejezdny.
Od wczesnego ranka do godziny 13 połączenie ze Słowacją i z powrotem
było niemożliwe, wszystkie pociągi na tym odcinku były odwołane.
Atak zimy spowodował także utrudnienia na szlaku  Cesky Tesin -
Frydek Mistek ( wprowadzono komunikacje autobusową ). Nie wspomne
już o zamieszaniu wśród podróżnych jakie wywołała sroga zima po polskiej
jak i czeskiej stronie.  Droga powrotna " Olzy "była już bez zmian.


No tak, zima zaskoczyła kolejarzy. Obfite opady śniegu są przecież w grudniu
zjawiskiem nieznanym w polskim klimacie i absolutną anomalią ;)).
MK

Zobacz wicej postw



Temat: Powodz w okolicy Cieszyna...


Witam!
    Jutro wyjezdzamy na turystyka (jak cos to plan jest tu:
http://80.53.19.186/~wojtazz/temp/plan.doc) i chcialbym sie dowiedziec czy
sa jakies przeszkody w podrozwaniu w okolicach Cieszyna w zwiazku z
podtopieniami w tamtych okolicach. Wiem, ze kolej az tak bardzo nie jest
podatna na tego typu zagrozenia no ale jednak... :) Najlepiej jak by sie
jacys tamtejsi MK wypowiedzieli. Za odpowiedz z gory dzieki! I do zobaczenia
na szlaku! :)


Nieprzejezdny jest odcinek Marklowice - Cieszyn (linia z Zebrzydowic). Nawet nie
ma KKA bo droga też jest zalana. Od strony Skoczowa podobno juz jeździ się
normalnie.

Pozdrawiam
Leszek Matula
- - - - - - - - - - - - - -
www.moja-kolej.blog.onet.pl

Zobacz wicej postw



Temat: Powodz w okolicy Cieszyna...
Wojciech 'Wojtazz' Nowotniak <wojt@op.plnapisał(a):


    Jutro wyjezdzamy na turystyka (jak cos to plan jest tu:
http://80.53.19.186/~wojtazz/temp/plan.doc) i chcialbym sie dowiedziec czy
sa jakies przeszkody w podrozwaniu w okolicach Cieszyna w zwiazku z
podtopieniami w tamtych okolicach. Wiem, ze kolej az tak bardzo nie jest
podatna na tego typu zagrozenia no ale jednak... :) Najlepiej jak by sie
jacys tamtejsi MK wypowiedzieli.


RMF podaje, że podmyte są tory na trasie Cieszyn- Marklowice i Cieszyn-
Goleszów.
http://www.rmf.fm/fakty/index.html?id=86100

MK

Zobacz wicej postw



Temat: Powodz w okolicy Cieszyna...

Użytkownik "Marcin Kulik" RMF podaje, że podmyte są tory na trasie
Cieszyn- Marklowice i Cieszyn-

Goleszów.
http://www.rmf.fm/fakty/index.html?id=86100

MK


 Tak się zastanawiam jak jest po stronie czeskiej, chodzi o linię z
Czeskiego Cieszyna do Bogumina. Bo jeśli podmyło w okolicach Marklowic, to
też coś się musiało stać po drugiej stronie Olzy, zwłaszca że szosa biegnąca
wzdłuż torów do Karwiny była wczoraj zamknięta. Czasem jeżdzę tam pociągami
(po obu stronach Olzy), ale teraz jestem w wace...

jurek

Zobacz wicej postw



Temat: Końcem maja zamykaja na 7 tygodni całkowice BB Zywiec.
On 1 Maj, 12:20, radekwadWYTNI@poczta.onet.pl wrote:


Czyli przejście towarowe "Zwardoń-Skalite" zamiera na 1,5 miesiąca "ku uciesze
kolegi MC"  Ciekawe którędy  zostanie skierowany ruch . Teoretycznie najłatwiej
przez Czechy .


ZTCW to przez Cieszyn Marklowice-Czeski Cieszyn czyli na powrót jak
przed 199? gdy uruchomiono przejście graniczne Zwardoń-Skalite (ponad
45 lat rosły tam krzaki i drzewa).
Pozdrawiam

Zobacz wicej postw



Temat: Dla Fikandera....
Witam!
Jeszcze jeden post dotyczący numerów stacji (nie chciało mi się szukać tego
starego)Przepraszam

Kolega zapomniał jeszcze o punktach granicznych a mają one numery od 8801 do
8823

Najciekawszy jest 8803 tj Cieszyn Marklowice Granica

Po za tym sprawdziłem jeszcze numery stacji zaczynające się na 7xxx

i stwierdziłem że są tam dwie doczepki nieoddzielone przerwą---a są to 7571
Krzyż Rudno (?????????)-jest to jedyny punkt taryfowy na linii między
Wolsztynem a Nowa Solą do którego normalnie kupić bilet-nie jest
zablokowany????? powodzenia w szukaniu połączeń!!
Druga doczepka to Słubice z numerem 7572. jeden numer przed Krzyżem Rudno
jest wprawdzie przerwa między Żerkowem a Żydowem ale mam wrażenie że jest to
przerwa po Żodyniu!

I jeszcze mała ankieta,Zeby nie robić nowego wątku.Jest w Polsce jedna
stacja, na której bilety sprzedaje MK, i w związku z tym nie było by
problemu z kupieniem wszelkich "kółeczek " i tym podobnym wymysłów na
pociągi PR. I tu pytanie do wszystkich-jakie by było zainteresowanie
kupowanie biletów drogą wysyłkową wg schematu
1) zamówienie na trzy-cztery dni przed planowaną podróżą, potem wpłata kwoty
na konto, następnie kasjer wysyła bilet listem poleconym prio, przy czym
koszt listu bierze na siebie.Pozdrawiam

Zobacz wicej postw



Temat: Dla Fikandera....
W artykule <eqeslk$65@inews.gazeta.pl
 DOLITZ (KR.PYRITZ) napisał(a):


Kolega zapomniał jeszcze o punktach granicznych a mają one numery od 8801 do
8823
Najciekawszy jest 8803 tj Cieszyn Marklowice Granica


A mozesz wymienic reszte?


I jeszcze mała ankieta,Zeby nie robić nowego wątku.Jest w Polsce jedna
stacja, na której bilety sprzedaje MK, i w związku z tym nie było by
problemu z kupieniem wszelkich "kółeczek " i tym podobnym wymysłów na
pociągi PR.


Moze powstac problem gdy taki list nie dojdzie..

Jaki terminal (piszesz, ze tylko PR wiec pewnie kasa fiskalna)?
Jaka stacja? :)

Zdravim!

Zobacz wicej postw



Temat: Dla Fikandera....
Dnia Thu, 8 Feb 2007 10:05:40 +0000 (UTC), DOLITZ (KR.PYRITZ) napisał(a):


Jeszcze jeden post dotyczący numerów stacji (nie chciało mi się szukać tego
starego)Przepraszam

Kolega zapomniał jeszcze o punktach granicznych a mają one numery od 8801 do
8823

Najciekawszy jest 8803 tj Cieszyn Marklowice Granica


heh, no w moim spisie ich zdecydowanie nie było.
Dzięki za cenną informację :-)

PS. Fikandra :

Pozdr

Zobacz wicej postw



Temat: Najdłuższa podróż rozkładowa w PL
Użytkownik <glaukonWYTNI@op.plnapisał:


to też byłaby ciekawa konkurencja. Pierwsze z brzegu:

Rzeszów Staroniwa-Zaczernie, 9 km

najlepsze połączenie: czas jazdy: 7 h 21 min


Cieszyn Marklowice - Cieszyn Mnisztwo, 7 km, 9 h 5 minut

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta

Zobacz wicej postw



Temat: Najdłuższa podróż rozkładowa w PL

Użytkownik <glaukonWYTNI@op.plnapisał:

| to też byłaby ciekawa konkurencja. Pierwsze z brzegu:

| Rzeszów Staroniwa-Zaczernie, 9 km

| najlepsze połączenie: czas jazdy: 7 h 21 min

Cieszyn Marklowice - Cieszyn Mnisztwo, 7 km, 9 h 5 minut

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta


Dosyć ciekawe trasy są na Racibórz- Zebrzydowice..
No ale Wisła Głębce- Cieszyn to już prawdziwe mistrzostwo świata....
6:08 z przesiadkami w Goczałkowicach Zdroju, Czechowicach Dziedzicach,
Zebrydowicach (na EC), Bohumnie i Czeskim Cieszynie...
tak swoją drogą ciekawe ile by taki bilet kosztował....
Jest jeszcze połaczenie 9 godzine w dni robocze  i 11 godzinne w dni wolne, ale
za to z jedną przesiadką...

Tom

Zobacz wicej postw



Temat: Odnowiony ROZKLAD-PKP.PL
Rev pisze:


TKTelekom odnawia wyszukiwarkę rozkładu jazdy:

http://rozklad-pkp.pl/index.html


Trochę przeszkadzają reklamy, ale na szczęście jest adblock ;)

Ciekawy pomysł z mapami - są nawet zaznaczone trasy nieeksploatowane w
ruchu pasażerskim. Znalazłem dwie literówki ;) (zaglądałem tylko na
fragment katowicki):

Bieniewiec (zamiast Bieniowiec)
Cieszyn Markowice (zamiast Cieszyn Marklowice)

Pozdr!
Mateusz

Zobacz wicej postw



Temat: Brytyjski i niemieckie pociągi na polskich torach
On 14 Lut, 03:00, "MC" <m@go2.plwrote:

Jakie tory? Jakie naprawy? Spóźniłeś sie o kilkanaście lat. Tych torów juz
dawno nie ma.


Tory , ładownie , rampy, wagi , magazyny , kasy towarowe jeszcze są i
są używane tam gdzie jeszcze są chętni np. Goleszów , Skoczów,
Ustroń , Cieszyn , Cieszyn-Marklowice,  Kaczyce ,Strumień , Chybie,
Bielsko
i okolice , wszystkie stacyjki od Łodygowic do Zwardonia i  Żywca
do Jeleśni, Kobiur, Pszczyna, Bieruń-Stary, Tychy i wiele innych
w moich stronach. Tylko jedną stację pozbawiono tej możliwości w ciągu
20 moich lat pracy na kolei  mianowicie Pruchna gdzie jeszcze
10 lat temu podstawiałem tam po jednym czy kilka wagonów z węglem,
nawozami itp. przy okazji obsługi Chybia i Strumienia. Ostatnich kilka
lat
nic miejscowy GS nie zamawiał a PLK wybudowała tam peron. Z
pozostałych
 które wymieniłem to większość jest obsługiwana po kilka razy w
tygodniu
(jeszcze niedawno były codziennie oprócz niedziel)
Pozdrawiam

Zobacz wicej postw



Temat: Brytyjski i niemieckie pociągi na polskich torach

On 14 Lut, 03:00, "MC" <m@go2.plwrote:


Jakie tory? Jakie naprawy? Spóźniłeś sie o kilkanaście lat. Tych torów
juz
dawno nie ma.

Tory , ładownie , rampy, wagi , magazyny , kasy towarowe jeszcze są i
są używane tam gdzie jeszcze są chętni np. Goleszów , Skoczów,
Ustroń , Cieszyn , Cieszyn-Marklowice,  Kaczyce ,Strumień , Chybie,
Bielsko
i okolice , wszystkie stacyjki od Łodygowic do Zwardonia i  Żywca
do Jeleśni, Kobiur, Pszczyna, Bieruń-Stary, Tychy i wiele innych
w moich stronach.


Niestety w innych regionach nie jest tak pięknie. Np. linia Sokółka -
Suwałki, z sześciu zostały trzy stacje na których coś się jeszcze ładuje
(i to w ograniczonym zakresie). I nie jest to spowodowane niechęcią
klientów do kolei, raczej odwrotnie.

rk

Zobacz wicej postw



Temat: Nowe +) - do 15.06.2000r.
Informuję, że Plus GSM uruchomił następujące stacje:
*CID:2573 Katowice (Katowickie, Slaskie)
*CID:2431 Cieszyn-Marklowice(Bielskie, Slaskie)
*CID:2512 Skawina (Krakowskie, Malopolskie)
*CID:4417 Rowy (Slupskie, Pomorskie)
*CID:1588 Warszawa (Warszawskie,Mazowieckie)
*CID:2554 Pruchnik (Przemyskie, Podkarpackie)
*CID:2555 Kanczuga (Przemyskie, Podkarpackie)
Pzdr.
Grzegorz Piotrowski
mailto:g.piotrow@wasko.pl; djgee@wasko.pl
(...)Panowie, no nie bądżmy Pewexami..."
Zobacz wicej postw



Temat: Nowe +) - do 15.06.2000r.
On Thu, 15 Jun 2000 15:36:10 GMT, Grzegorz Piotrowski


<g.piotrow@wasko.plwrote:
Informuję, że Plus GSM uruchomił następujące stacje:
*CID:2573 Katowice (Katowickie, Slaskie)
*CID:2431 Cieszyn-Marklowice(Bielskie, Slaskie)
*CID:2512 Skawina (Krakowskie, Malopolskie)
*CID:4417 Rowy (Slupskie, Pomorskie)
*CID:1588 Warszawa (Warszawskie,Mazowieckie)
*CID:2554 Pruchnik (Przemyskie, Podkarpackie)
*CID:2555 Kanczuga (Przemyskie, Podkarpackie)


czy ja mam rozumiec ze nowo stawiane bts-y maja jednego CID-a na
wszystkie 3/2 sekcje ????

futszaK
Autor zastrzega sobie prawo do mieszania z blotem Telekomunikacji
Polskiej S.A. Od powyzszej decyzji odwolanie nalezy kierowac do
/dev/nil

Zobacz wicej postw



Temat: Szykuje się wielka feta w Cieszynie
Jasne, zwłaszcza w hurtowniach marihuany w Holandii albo wśród handlarzy
imigrantami. Ale też widziałem kiedyś fajną sytuację. Goście kupili sporo
alkoholu, jadą pociągiem z Cieszyna do Zebrzydowic a tu między stacjami Cieszyn
i CieszynMarklowice inspekcja celna zrobiła nalot. Wynieśli kilka toreb z
alkoholem z pociągu.

Powiedz mi jedno. Jak jakiś pospolity, poszukiwany listem gończym bandyta może
się łatwiej dostać do kraju i w nim przebywać - kiedy na granicy kontrolują
każdego, czy kiedy na wyrywki kontrolują na głównych trasach?
Zobacz wicej postw



Temat: linia Zebrzydowice-Cieszyn


Odcinek Cieszyn-Marklowice był częścią linii do Suchej Górnej budowanej na
pewno przed I wojną.


Orientujesz się może, kiedy rozebrano tory na odcinku Marklowice-most na Olzie?
Pozdr. G.W.

Zobacz wicej postw



Temat: Powodz w okolicy Cieszyna...
"OLZA" jedzie przez Zebrzydowice, Petrovice,
Goleszów-Cieszyn-Marklowice nie przejezdne.
Zobacz wicej postw



Temat: Rowerzyści i rezerwat w Cieszynie-Marklowicach
Rowerzyści i rezerwat w Cieszynie-Marklowicach
Rowerzyści dewastują rezerwat w Cieszynie!

Ewa Furtak, Gazeta Wyborcza 12-07-2004


Kopce to bardzo cenny rezerwat przyrody. Rosną tu m.in. storczyki i cieszynianka wiosenna. Niestety, rezerwat upodobali sobie rowerzyści.

Kopce to kilkunastohektarowy rezerwat przyrody w Marklowicach. Chroni las liściasty, w którym występują liczne rzadkie gatunki chronionych roślin, jak np. storczyki i cieszynianka wiosenna. Chętnie spacerują tam mieszkańcy Cieszyna. Niestety, rezerwat to także ulubione miejsce rowerzystów. - Wyjeździli tam szeroką na pół metra ścieżkę i zerwali całe płaty runa z wieloma cennymi roślinami - mówi Aleksander Dorda, naczelnik wydziału ochrony środowiska cieszyńskiego Urzędu Miejskiego.

Rowerzyści urządzili też sobie w rezerwacie trasę z przeszkodami: skoczniami, pniami drzew itp. Szkody trudno nawet oszacować. Mogą minąć lata, zanim przyroda wróci do pierwotnego stanu. - Mamy nadzieję, że wynika to po prostu z ich niewiedzy - mówi Leon Mijal nadleśniczy z Nadleśnictwa Ustroń, które administruje Kopcami. - Nie jesteśmy niestety w stanie sami upilnować tego terenu. Na kilkaset hektarów lasu przypada jeden pracownik - dodaje.

Dlatego przyrodnicy poprosili o pomoc straż miejską oraz policję. Na razie nie udało się nikogo złapać na gorącym uczynku, ale cieszyńska policja wszczęła dochodzenie. Tor przeszkód urządzony przez rowerzystów został już przez leśników rozebrany. Nadleśnictwo chce też rozpocząć kampanię edukacyjną wśród dzieci i młodzieży. Będzie się odwoływać do sumień rowerzystów-wandali.

Urzędnicy ustawią też przy Kopcach dodatkowe tablice informacyjne, żeby każdy mógł przeczytać, co w rezerwacie można, a czego absolutnie nie wypada robić.
__

"Nie wypada robić"... Chyba raczej NIE WOLNO! Przecież to rezerwat! Czy to nie zadanie dla naszej dzielnej Straży Miejskiej? ;-)


Zobacz wicej postw



Temat: Po podbeskidzich zelaznych szlakach


| Nie martw się. Jak jest rok szkolny to pasażerów jest dużo więcej.
Kolega
| naliczył w kursie o 7.04 z Zebrzydowic ok. 230 osób(tak jest tam zawsze
w
| roku szkolnym). Skład pociągu stanowi pojedyńczy kibelek.

Wow;-)! A skad tyle ludzi sie tam bierze? Z Zebrzydowic, Konczyc( ta
miejscowosc obstawiam, bo tam w zasadzie byla jedyna wymiana podroznych w
czasie mojej podrozy)czy moze z Pogwizdowa( przy torach dosc duze osiedle,
ale
tam pewnie kursuje KM z Cieszyna)?


Sporo pasażerów generuja same Zebrzydowice, a także skomunikowane pociagi ze
strony Czechowic.
W Kończycach wsiada też sporo osób.
W Kaczycach już mniej. Powód- komunikacja miejska jeździ z Cieszyna i
dojezdża do centrum Kaczyc, a stacja kolejowa jest bardziej na uboczu tej
miejscowości.
W Pogwizdowie bardzo mało osób wsiada, mimo iż są tam te bloki, o których
Wspomniałeś. Tu komunikacja miejska się strasznie rozpanoszyła, więc ludzie
wolą jeździć w tłoku w autobusach, niż w pociagu (autobusy kursują w
szczycie co 30 min.).
W Cieszynie Marklowicach ludzie już wysiadają, niż wsiadają(chociaż też jest
osiedle). Jest tu spora fabryka - Polifarb, ale już mało osób dojeżdża do
tedo zakładu. Specjalnie dla osób dojeżdżających do Polifarbu zbudowano
kładkę dla pieszych, na tej stacji.


No czyli na Zebrzydowice jeszcze ludzie jezdza, cale szczescie;-) Ale
ciekawi
mnie, dlaczego popoludniowymi pociagami jezdzi tak malo ludzi, w
porownaniu do
porannego pociagu?


O 13 z Zebrzydowic do Cieszyna jeździ jeździ ok. 50 osób głównie do szkół,
na zakupy,
O 15 wracają głównie kolejarze z pracy w Zebrzydowicah ,frekwencja wacha w
granicha 10 osób,
O 19 jeździ mało osób (ok. 6-8 osób, więcej w niedziele - sporo studentów).
W Cieszynie wsiada ok. 10 osób, głównie przesiada się w Goleszowie na pociąg
do Katowic.


W strone BB takze podczas moich wczesniejszych wyjazdow w te okolice(np.
do
Wisly) nie zaobserwowalem sensownych potokow. Z tymi szlakowymi, jakie tam
sa
obecnie, IMHO linia ta nie ma szans na utrzymanie(chodzi mi o odcinek
Skoczow-
BB).


Czy ja wiem? W roku szkolnym te pociągi (poranne do Bielska i powrotne z
tegoż miasta mają tam frekwe 40 - 50 osób. Mimo tych prędkości jednak dla
wielu ludzi pociąg jest tańszy i wygodniejszy niż autobus. Po za tym do
wielu stacyjek/przystanków autobus po prostu nie dociera. Chodzi mi o
Pogórze czy Grodziec Śląski . Osobną sprawą jest rozkład jazdy. W tym
rozkładzie nie jeździ już pociąg z Bielska o 13.coś tam (cieszył się dobrą
frekwą). Pociąg o 11.35 nie jest skomunikowany z żadnym sensownym z Katowic.
Zaś taki pociąg wyjeżdżający z Bielska po 22 jeździ (mając na pokładzie w
porywach aż 10 osób). Jako ciekawostkę mogę dodać iż ten pociąg
przyjeżdżając do Cieszyna nie stoi do rana, tylko wraca do Bielska jako
próżny skład. Brakuje też pociągu, który meldował by się w Bielsku ok. godz.
7.30.


| - w BB obserwuje pociag do Kolobrzegu, dziwie sie, ze w dziesiejszych
| czasach
| ludzie dalej chca podrozowac nad morze ponad 16h i to w calkiem sporej
| ilosci.
| Sklad pociagu to lok+2B+2A+5B+Bc

| Sporo osób wsiada też w Żorach i w Rybniku.

No tak, ale dziwi mnie, ze mimo istnienia innych, szybszych mozliwosci
dojazdu
do Kolobrzegu(chocby przez Katowice, wyjazd z BB 6.40 i przesiadka na
Krakowianke, w Kolobrzegu na 18.28 ,czyli niecale 12h i tylko jedna
przesiadka
na poczatku podrozy), sporo ludzi jezdzi przez 3/4 doby nad morze...


Może lubią jeździć Nadodrzanką ;-)  ?

Pozdrawiam Błażej Forjasz

Zobacz wicej postw



Temat: Po podbeskidzich zelaznych szlakach
Błażej Forjasz napisal:

| Wow;-)! A skad tyle ludzi sie tam bierze? Z Zebrzydowic, Konczyc( ta
| miejscowosc obstawiam, bo tam w zasadzie byla jedyna wymiana podroznych w
| czasie mojej podrozy)czy moze z Pogwizdowa( przy torach dosc duze osiedle,
ale
| tam pewnie kursuje KM z Cieszyna)?


Tu wyjasnilo sie moje pytanie zadane w poscie z 23.06, niestety Twoj watek
pojawil sie wczesniej w czasie pisania tamtej wiadomosci, stad tez moje
niepotrzebne pytanie;-) Dzieki za obszerne wyjasnienia;-)


Sporo pasażerów generuja same Zebrzydowice, a także skomunikowane pociagi ze
strony Czechowic.


Czyli dojezdzaja ludzie np. z Pruchnej czy Chybia do Cieszyna?


W Kończycach wsiada też sporo osób.


Tak podejrzewalem, bo nawet w moim pociagu bylo to 40% wszystkich pasazerow;-)


W Kaczycach już mniej. Powód- komunikacja miejska jeździ z Cieszyna i
dojezdża do centrum Kaczyc, a stacja kolejowa jest bardziej na uboczu tej
miejscowości.
Niestety :-(
W Pogwizdowie bardzo mało osób wsiada, mimo iż są tam te bloki, o których
Wspomniałeś.


Szkoda, liczylem, ze tam tez, bo przystanek wydaje sie byc dobbrze polozony.

Tu komunikacja miejska się strasznie rozpanoszyła, więc ludzie
wolą jeździć w tłoku w autobusach, niż w pociagu (autobusy kursują w
szczycie co 30 min.).


Nie tylko tutaj...:-(


W Cieszynie Marklowicach ludzie już wysiadają, niż wsiadają(chociaż też jest
osiedle). Jest tu spora fabryka - Polifarb, ale już mało osób dojeżdża do
tedo zakładu.


Myslalem, ze to wlasnie z racji Polifarbu dojezdzaja do Cieszyna pociagi na 6
i 18. A tu zonk.

Specjalnie dla osób dojeżdżających do Polifarbu zbudowano
kładkę dla pieszych, na tej stacji.


Szkoda, ze jak piszesz, malo ludzi z niej korzysta.


| No czyli na Zebrzydowice jeszcze ludzie jezdza, cale szczescie;-) Ale
ciekawi
| mnie, dlaczego popoludniowymi pociagami jezdzi tak malo ludzi, w
porownaniu do
| porannego pociagu?


Chodzilo mi o popoludniowe z Cieszyna;-) Ale dzieki za to info, tez cenne dla
mnie.


O 13 z Zebrzydowic do Cieszyna jeździ jeździ ok. 50 osób głównie do szkół,
na zakupy,
O 15 wracają głównie kolejarze z pracy w Zebrzydowicah ,frekwencja wacha w
granicha 10 osób,


Tak wlasnie bylo, jak jechalem.


O 19 jeździ mało osób (ok. 6-8 osób, więcej w niedziele - sporo studentów).


A tym dawnym(?) R+ z Katowic?


W Cieszynie wsiada ok. 10 osób, głównie przesiada się w Goleszowie na pociąg
do Katowic.


No jedyne skomunikowanie, ktore dziala w Goleszowie;-)I to dopiero po ktorejs
tam poprawce.


Czy ja wiem? W roku szkolnym te pociągi (poranne do Bielska i powrotne z
tegoż miasta mają tam frekwe 40 - 50 osób.


To raczej niezbyt duzo jak na pociag szczytowy...Przeciez linie o lepszym
oblozeniu padaly. Gdyby nie ta glupia 20-stka, to moze byloby inaczej.


Mimo tych prędkości jednak dla
wielu ludzi pociąg jest tańszy i wygodniejszy niż autobus. Po za tym do
wielu stacyjek/przystanków autobus po prostu nie dociera. Chodzi mi o
Pogórze czy Grodziec Śląski .


Tylko ile osob generuja takie stacyjki? Choc dobre i to:-)


Osobną sprawą jest rozkład jazdy. W tym
rozkładzie nie jeździ już pociąg z Bielska o 13.coś tam (cieszył się dobrą
frekwą). Pociąg o 11.35 nie jest skomunikowany z żadnym sensownym z Katowic.
Zaś taki pociąg wyjeżdżający z Bielska po 22 jeździ (mając na pokładzie w
porywach aż 10 osób). Jako ciekawostkę mogę dodać iż ten pociąg


Rozklad wyglada na ulozony pod zmiany w BB, tyle ze chyba nie jest to
optymalna stategia przewozowa dla tej linii.


przyjeżdżając do Cieszyna nie stoi do rana, tylko wraca do Bielska jako
próżny skład.


A co tam, cos przeciez tamtejsze posterunki musza robic w czasie nocnej zmiany.

Brakuje też pociągu, który meldował by się w Bielsku ok. godz.
7.30.


A wystarczy spojrzec jak wyglada rozklad jazdy w godzinach rannych z Zywca do
BB. Poza dojazdem na 6 do BB i Czechowic to jest totalna porazka. Nie ma
wogole dojazdu na 7, a na 8 przyjezdza pociag o 7.10. Az dziw bierze, ze
jezdzi tam jezszcze tak duzo ludzi.

Podsumowujac o linii BB-Cieszyn- jednak nie jest tak tragicznie jak myslalem,
choc sytuacja i tak jest zla.

Może lubią jeździć Nadodrzanką ;-)  ?


Moze;-)
Tylko czemu ten pociag nie jezdzi przez Poznan-Pile? Byloby znaacznie szybciej.

Zobacz wicej postw



Temat: Po podbeskidzich zelaznych szlakach


Tu wyjasnilo sie moje pytanie zadane w poscie z 23.06, niestety Twoj watek
pojawil sie wczesniej w czasie pisania tamtej wiadomosci, stad tez moje
niepotrzebne pytanie;-) Dzieki za obszerne wyjasnienia;-)


Nie ma za co. W końcu jestem tutejszy :-)


| Sporo pasażerów generuja same Zebrzydowice, a także skomunikowane
pociagi ze
| strony Czechowic.
Czyli dojezdzaja ludzie np. z Pruchnej czy Chybia do Cieszyna?


W większości z Chybia.

| W Cieszynie Marklowicach ludzie już wysiadają, niż wsiadają(chociaż też
jest
| osiedle). Jest tu spora fabryka - Polifarb, ale już mało osób dojeżdża
do
| tedo zakładu.
Myslalem, ze to wlasnie z racji Polifarbu dojezdzaja do Cieszyna pociagi
na 6
i 18. A tu zonk.
| Specjalnie dla osób dojeżdżających do Polifarbu zbudowano
| kładkę dla pieszych, na tej stacji.

Szkoda, ze jak piszesz, malo ludzi z niej korzysta.


Kolega z Cieszyna opowiadał jak w latach 80 jeździły potrójne kible z
Zebrzydowic do Cieszyna i woziły one sporo ludu do tej fabryki i nie tylko
bo w Cieszynie też było sporo zakładów.


Chodzilo mi o popoludniowe z Cieszyna;-) Ale dzieki za to info, tez cenne
dla
mnie.


Napisałem Ci w innym wątku. Więc dodam jeszcze, że pociąg o o 16.43 wiezie
30 osób, zaś o 18.19 też ok. 30 osób,(sporo wsiada w Zebrzydowicach).Chodzi
mi o okres "szkolny".


| O 19 jeździ mało osób (ok. 6-8 osób, więcej w niedziele - sporo
studentów).
A tym dawnym(?) R+ z Katowic?


o 6.18 z Cieszyna wyjeżdża zazwyczaj ok. 20 osób (głównie kolejarzy do do
Zebrzydowic), dalej niewiem(bo się zazwyczaj przesiadam na pociąg do
Czechowic) ale słyszałem ,że do Katowic dojeżdża ok. 50 osób.
Z powrotem z Katowic jezdi ok. 60 -70 osób. Do Cieszyna dojeżdża tak z 20
osób. co ciekawe standart się niewiele zmienił - zazwyczaj mozna spotkać
jakiś zmodernizowany kibelek - nr.1399.


| W Cieszynie wsiada ok. 10 osób, głównie przesiada się w Goleszowie na
pociąg
| do Katowic.

No jedyne skomunikowanie, ktore dziala w Goleszowie;-)I to dopiero po
ktorejs
tam poprawce.


Szkoda że nie zmienili tego pociągu o 14.14 żeby był skomunikowany w
Goleszowie:-(


| Czy ja wiem? W roku szkolnym te pociągi (poranne do Bielska i powrotne z
| tegoż miasta mają tam frekwe 40 - 50 osób.
To raczej niezbyt duzo jak na pociag szczytowy...Przeciez linie o lepszym
oblozeniu padaly. .


No dalej jeździ. Ale jak byłem w ferie w Wolsztynie to dopiero widziałem
potoki. Później się dowiaduje, że poznański ZPR chciał zlikwidować pociąg z
Wolsztyna do Poznania o 4z hakiem, który miał tylko 150 osób na pokładzie.
Więc niewiem gdzie tu logika?

Na linie Cieszyn - Bielsko najlepszy jest szynobus. Bo nawet prędkość nie
jest tak najgorsza (chodzi mi o odcinek BB Wapienica - Goleszów) i występują
potoki podróżnych w sam raz na autobus szynowy. Więc głupotą można uznać
posunięcie dania szynobusu na linie Częstochowa - Lubliniec, gdzie średnia
prędkość wynosi 30 -40km/h i gdzie są  zelektryfikowane 2 tory.


| Mimo tych prędkości jednak dla
| wielu ludzi pociąg jest tańszy i wygodniejszy niż autobus. Po za tym do
| wielu stacyjek/przystanków autobus po prostu nie dociera. Chodzi mi o
| Pogórze czy Grodziec Śląski .

Tylko ile osob generuja takie stacyjki? Choc dobre i to:-)


Sporo jak na ten odcinek.


| Osobną sprawą jest rozkład jazdy. W tym
| rozkładzie nie jeździ już pociąg z Bielska o 13.coś tam (cieszył się
dobrą
| frekwą). Pociąg o 11.35 nie jest skomunikowany z żadnym sensownym z
Katowic.
| Zaś taki pociąg wyjeżdżający z Bielska po 22 jeździ (mając na pokładzie
w
| porywach aż 10 osób). Jako ciekawostkę mogę dodać iż ten pociąg
Rozklad wyglada na ulozony pod zmiany w BB, tyle ze chyba nie jest to
optymalna stategia przewozowa dla tej linii.


Ale można z tego zrobić fajny obieg szynobusu. I to jest jedyny plus tego.


A wystarczy spojrzec jak wyglada rozklad jazdy w godzinach rannych z Zywca
do
BB. Poza dojazdem na 6 do BB i Czechowic to jest totalna porazka. Nie ma
wogole dojazdu na 7, a na 8 przyjezdza pociag o 7.10. Az dziw bierze, ze
jezdzi tam jezszcze tak duzo ludzi.


A jeździło jeszcze więcej.


Moze;-)
Tylko czemu ten pociag nie jezdzi przez Poznan-Pile? Byloby znaacznie


szybciej.

Może, żeby obsłużyć te miasta, które są z dala od głównych linii tj
wspomniane wcześniej Żory, Rybnik oraz Legnica, Lubin, Zielona Góra,
Opole( ale to ze względu żeby było bezbośrednie połączenie z tym kurortem).
Jechałem tym pociagiem parę razy i w każdej z tych stacji wsiadało sporo
osób.

Pozdrawiam Błażej Forjasz

Zobacz wicej postw



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Cieszyn Marklowice
Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: Cieszyn Marklowice