Temat: 30.09.2006 - wycieczka "Zaolzie mało znane"
30.09.2006 - wycieczka "Zaolzie mało znane"
BKC zaprasza 30 września na wycieczkę autokarową
„Śląsk Cieszyński za Olzą”
tudzież
„Zaolzie mało znane”

Program
8.20 zbiórka na cieszyńskimdworcu PKS (prosimy o punktualność!!)
8.30 wyjazd
1. Przyjazd do stanowiska archeologicznego w Podoborze i zwiedzanie Archeoparku.

2. Przejazd do Karwiny-Frysztatu; spacer po starym mieście (Rynek, kościół Podwyższenia Krzyża Świętego, Park) oraz zwiedzanie Zamku Frysztat w grupach 20 osobowych.

3. Tym razem troszkę dłuższa podróż do Frydku, w czasie której zahaczamy o przedmieścia Orłowej, Hawierzowa czy Szonowa.

4. Zwiedzanie Frydku, m.in. stare miasto, zamek frydecki, Bazylika Nawiedzenia Marii Panny. Czas wolny na zjedzenie obiadu lub wypicie piwa.

5. Przejazd powrotny do Cieszyna.

Przewidywany powrót ok. 17.00.

Przejazdy autokarem bezpłatne.
Wstępy do muzeów ok. 150 Kč (zniżki dla emerytów, studentów).
Na wycieczkę zabieramy paszport lub dowód osobisty!!

Zobacz wicej postw



Temat: pociag Poznan-Praha
CD nie zorganizuje transportu zastepczego, pociag poznanski jest odwolany juz od
Letohradu.

Tak, Katowice - Ostrava teraz ruszylo, choc z wielkim bolem.
Cos tez drgnelo na Petrovice - Zebrzydowice - mowie o pociagach osobowych, nie o EC.
Miedzy Cieszynem a Ceskym Tesinem OLZA do piachu, a zawsze to bylo lepsze niz
isc na piechote, bo dworzec w Cieszynie w samym centrum nie lezy.
Szklarska POreba - Jakuszyce zapomnij, Mieroszow - Mezimesti zapomnij, Scinawka
Srednia - Otovice zapomnij juz dawno, dobrze, ze chociaz teraz te Glucholazy
otworzyli. Choc co to za przejscie, jesli od polskiej strony zadne pociagi nie
jezdza. Tylko dla miejscowych. Zobacz wicej postw



Temat: PSk/PKP w Cieszynie - WSTYD!!!
No właśnie. Żeby był handel w niedzielę koło dworca, to musi się to opłacać. A
przedsiębiorcy wolą otworzyć fast-food nieopodal, koło Kauflandu, gdzie są
tłumy ludzi nawet w niedzielę. Dlatego to, co może być całkiem dobrym interesem
w Skoczowie, może nim nie być w Cieszynie - po prostu nie opłaca się otwierać
knajpy w niedzielę w miejscu, gdzie jest znacznie mniej ludzi niż gdzie
indziej. Zwykle na cieszyńskimdworcu jest sporo ludzi, ale nie w niedzielę.
Nikt nie otworzy lokalu "dla dobra sprawy" - liczy się obrót i zysk.


Zobacz wicej postw



Temat: PSk/PKP w Cieszynie - WSTYD!!!
kolejny mały sprzeciw
Cieszyn nie jest "prawie 10 razy mniejszy" od Krakowa. Jest prawie 20 razy
mniejszy, a to robi jeszcze większą różnicę.

Kiedyś dużo jeździłem autobusami i muszę stwierdzić, że cieszyńskidworzec jest
jednym z najlepszych i najschludniejszych z tych, na których byłem. Niezły jest
w Bielsku-Białej, ale oni wszystko mają lepsze :-) Ale w porównaniu np. z
WSZYSTKIMI miastami GOP nasz dworzec to rzeczywiście full wypas. Tyle że tam
autobusy spełniają rolę dodatku do pociągów, a u nas to właściwie jedyny środek
transportu publicznego i musimy patrzeć na to w ten sposób ;-)


Zobacz wicej postw



Temat: dworzec w Cieszynie
dworzec w Cieszynie
Witam! Mam pytanie zwlaszcza do Cieszyniaków. Jak daleko, od granicy jest na dworzec kolejowy w Czeskim Cieszynie? Lub ewentualnie ile czasu moze zajac przejscie granicy i trasa na tenże dworzec. Pozdrawiam i z gory dzieki. Zobacz wicej postw



Temat: Najdziwniejsze miejsce, w którym spaliście
-srodek piłkarskiego boiska(namiot)
-plaże itp
-dworzec w Cieszynie(nie zapomnę)
-jakis niby dom na byłym poligonie?
-na korytarzu pociągu (wzdłóż)
-i te wszystkie miejsca ,które spać czasem nie dają Zobacz wicej postw



Temat: do cieszyna z katowic i okolic
Witam. Dworzec w Cieszynie znajduje się blisko centrum. Dawno nie jechałam tam
pociągiem, ale z tego co wiem to jeździ rano jakiś bezpośredni pociąg z Katowic,
a jeżeli się nie załapiesz to pozostaje ci przesiadka w Bielsku. Dworzec
autobusowy też blisko. Zobacz wicej postw



Temat: ŻYWIEC - DOJONY PRZEZ ŚLĄSK
Jestem coraz bardziej ciekawy Z Białej do Krakowa jest dalej niż do Katowic
drogi są gorsze jedzie się dłużej ,inne województwo a jednak PKS i PKP
utrzymuje tak dużo tyle połączeń do Krakowa
wyjazd godz. relacja autobusu odleglość km przyjazd godz. legenda
05:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> ŻYWIEC D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 95 07:30 1;#
06:00 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez SUCHA BESKIDZKA D.A. 116
09:32 U
06:30 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> CIESZYN D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 98 08:40 N
07:00 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez BRZEŹNICA. 94 09:32 N
07:45 BUSKO ZDRÓJ D.A -> ŻYWIEC D.A. przez KRAKÓW GŁÓWNY D.A. 95 10:05 L
08:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> CIESZYN D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 98 10:30 N
08:40 DĘBICA DWORZEC -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez KRAKÓW GŁÓWNY D.A. 95 10:48 D
09:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 11:40 L
09:30 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez SUCHA BESKIDZKA D.A. 116
13:02 U
10:00 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 98 12:45 F
10:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> CIESZYN D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 98 12:30 L
11:00 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> CIESZYN D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 98 13:10 N
11:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 13:40
11:50 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 14:10 U
12:20 ŁAŃCUT D.A. -> CIESZYN D.A. przez KRAKÓW GŁÓWNY D.A. 98 14:51 L;V
13:00 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 15:20 L
13:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> WISŁA D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 95 15:30 L
14:00 PRZEMYŚL D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez KRAKÓW GŁÓWNY D.A. 98 16:20 J;U
14:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 16:40 L
15:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 17:40
15:40 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> CIESZYN D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 98 17:50 N;n
16:20 DĘBICA DWORZEC -> CIESZYN D.A. przez KRAKÓW GŁÓWNY D.A. 97 18:35 D
17:05 BUSKO ZDRÓJ D.A -> ŻYWIEC D.A. przez KRAKÓW GŁÓWNY D.A. 95 19:25 U
17:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> CIESZYN D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 98 19:30 N;n
17:40 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> PSZCZYNA D.A przez BIELSKO BIAŁA D.A. 95 19:54 U
18:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 20:40 n
19:20 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> CIESZYN D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 98 21:30 N;n
20:10 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 22:30 U;n
21:50 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> CIESZYN D.A. przez BIELSKO BIAŁA D.A. 98 00:00
N;h;n
22:50 KRAKÓW GŁÓWNY D.A. -> BIELSKO BIAŁA D.A. przez WADOWICE D.A. 95 01:10 5-
7;D

Ilość połączeń bezpośrednich : 30
pks.krakow.pl/

A co ciekawsze w woj.śląskim są miasta które mają bezpośrednie połączenia z
Krakowem a do Katowic nie jeżdżą żadne pociągi ani autobusy.Zgadnij które?? Zobacz wicej postw



Temat: Od dziś pociągi kursują według nowego rozkładu
gadasz jakbyś był z Wrocławia. Gdybyś ty rządził na PKP to pewnie
uruchomiłbyś pociągi typu Lublin- Siedlce, Lublin - Białystok,
Lublin - Biala Podlaska, Lublin - Włodawa, Lublin - Bełżec, Lublin -
Zamość - Hrubieszów, Lublin - Rzeszów czy Lublin - Tarnobrzeg i tym
podobne nie zważając na koszty. Od razu widać że nie wiesz co
piszesz i w ogole się nie orientujesz w temacie.

Twoja filozofia jest typu "niech w szkołach tynk leci ze ściany,
wszystkie pieniądze trzeba oddać kolejarzom".

Nie ma żadnych zysków całościowych z pociągu Łódź - Lublin ( a
właściwie ich nie było bo pociąg ten na szczęście został
zlikwidowany) ponieważ 30 osób jadących w tej relacji nie pokryje
kosztów uruchomienia pociągu i pensji dla obsługi. Tobie się wydaje
że pociąg jedzie za darmo i obsługa pewnie pracuje charytatywnie.
Innymi słowy nie masz pojęcia o transporcie kolejowym co nasuwa mi
podejrzenie że jesteś z Wrocławia.

Zakładając optymistycznie że te 30 osób które wysiadły na lubelskim
dworcu jechały z samej Łodzi nadal nie ma możliwości żeby wpływy z
biletów pokryły koszt uruchomienia tego pociągu. To kompletny absurd
ekonomiczny.

Opłacalne są też kursy autobusów z Lublina do Lubartowa,
Hrubieszowa, Biłgoraja. Czy w takim razie proponujesz uruchomienie
pociągów z Lublina do Lubartowa albo Hrubieszowa? A może do
Biłgoraja? Litości, człowieku. WYpij sobie jakiejś melisy.

Napisałeś, że przez lata trasa Łódź - Lublin była opłacalna dla PKP.
Owszem była, ale w czasach gdy nie było tyle samochodów i busów co
kiedyś. Na początku lat 90-tych to i pociągi Lublin - Zamość
jeździły załadowane po dach, bo samochód miała 1 rodzina na 5, busów
nie było w ogóle, a w PKSie kierowca robił łaskę że cię w ogóle do
autobusu wpuścił. Inne realia były w 1990, inne są w 2008.

Widzę że nadal nie wierzysz, że do Lublina przyjeżdża łódzki
Otomarsan. Mam zrobić zdjęcie?


Bus to ( przynajmniej w woj. lubelskim) mały autobus o pojemności
poniżej 30 osób. Nikt nie wciąga nikogo do busów na siłę, tak że nie
można mówić o wyłudzeniu. Jak komuś się nie podoba w busie to won z
busa sprawa prosta.
20-letnia Bova cały czas będzie się psuła , już lepiej kupić nowego
albo kikuletniego Sprintera bo to bardziej się kalkuluje. Za 100
tysięcy można mieć naprawdę busa-igłę z którego będzie zadowolona
zarówno firma jak i pasażerowie.


Pociąg z Katowic do Ostrawy może jeździć przez Rybnik i Wodzisław, w
ogóle nie wiem co ma wspólnego ten pociąg z Cieszynem. Znów sobie
coś ubzdurałeś.

Mój argument o likwidacji połączeń Bielsko-Biała - Cieszyn jest
bardzo sensowny, bo frekwencja w pociągach na tej linii jest bardzo
mała. Nie ma sensu uruchamiać pociągu dla 30 osób. Gdyby na PKP
myśleli tak jak ty to zaczęliby uruchamiać masowo pociągi typu
Lublin - Zamość czy Lublin - Biała Podlaska tylko ciekawe kto by za
nie płacił.

Do Cieszyna można dojechać z wielu miast autobusem albo busem - np.
z Warszawy, Katowic, Krakowa, Krosna, Rzeszowa, Wrocławia,
Częstochowy itp. Zupełnie nie rozumiem po co jeszcze w Cieszynie
pociągi przy takiej ilości połączeń autobusowych. Dworzec w
Cieszynie znajduje się tak blisko granicy czeskiej że można sobie
dojść w kilkanaście minut pieszo ewentualnie wziąc taksówkę jak
komuś się spieszy. Pociąg przez granicę nie jest tu niezbędny.

Co mnie obchodzą ludzie z Makowa, Płyćwi, Żakowic i tym podobnych
wsi?
W woj. łódzkim są tysiące wsi bez stacji kolejowej na przykład
Sędziejowice, Kociszew, Brójce, Parzęczew, Piątek, Łyszkowice i
ludzie jakoś tam żyją, to również przeżyją w Płyćwi, Makowie,
Żakowicach itp.

Ty się ciągle domagasz żeby mieszkaniec Parzęczewa płacił za pociągi
które jeżdżą do Płyćwi. Ja uważam, że za pociągi powinien płacić sam
zainteresowany czyli pasażer. Niech bilet z Płyćwi do Łodzi kosztuje
20 zł, a za to niech w Parzęczewie np. pomalują pasy na jezdni.
Ewentualnie niech za pociągi płacą gminy przez których teren
przebiega linia kolejowa. Niech gminy Koluszki, Andrespol, Rogów i
inne przy tej linii dadzą PKP po milionie rocznie i sprawa
załatwiona. A nie tak jak teraz że mieszkańcy Kociszewa płacą za
pociągi do Andrespola mimo że zami żadnych pociagów nie mają.


Twoja filozofia jest taka - całą kasę dać na kolej, a reszta niech
zdycha.


W każdym razie bezrobocie w powiecie bełchatowskim nie posiadającym
kolei pasazerskiej nie jest wcale wyższe niż w powiatach kutnowskim,
sieradzkim czy tomaszowskim które pociągi pasażerskie mają. I to
jest dowód na prawdziwość mojego rozumowania.

Strach się bać gdyby tacy "mędrcy" jak ty rządzili na PKP, bo wtedy
zapewne uruchamiane byłyby pociągi typu Lublin - Hrubieszów, Lublin -
Włodawa czy Lublin - Rzeszów bez oglądania się na koszty.
Zobacz wicej postw



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Cieszyn dworzec
Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: Cieszyn dworzec