Temat: nowy stabilizator fly z fotonu


| nie widać tego modelu na ich stronie ?

Był na targach - testowałem wcześniej wersję dybowskiego floatcamu (sporo
lepiej wykonaną), ale zasada działania identyczna.
Przy niedużej kamerze (Sony TRV900), bezwietrznej pogodzie i bardzo długim
treningu da się tym nagrać w miarę stabilne ujęcia.


To chyba ze stalowych rur a p[owinien być z alu
albo rurek cieńkościennych.
Jest o połowę za ciężki.
W tych urządzeniach ciężar własny jest b.istotny
AdamCCS

Zobacz wicej postw



Temat: Komentarze EM
molo rozumiem ze to zart ? :-)

Jak jest totalny marazm i nie masz akcji to co robisz ??
Czekasz....... nic nie robisz (czytaj nie kupujesz)......... bo i po co ?

A jak jest totalny marazm i masz akcje to co robisz ??
Czekasz az cos sie ruszy ( czytaj masz nadzieje ze wzrosnie ) lub nie chcesz
sie w to bawic, nie masz czasu, ochoty, straciles nadzieje, wyjezdzasz na
dlugi weekend, nie chcesz zeby kasa lezala w akcjach (w banku masz chociaz
overnight) itd itp...... wiec sprzedajesz

I to jest wlasnie  "ciezar wlasny rynku"
Na każdej giełdzie jak totalnie nic się nie dzieje to rynek powolutku się
osuwa

Marek Pryzmont
-------------------------------
Rynek Futures

Mam pytanie do panow komentatorow co znaczy sformulowanie "rynek obsuwa
sie
pod wlasnym ciezarem" ? Jaki jest ciezar wlasny rynku? czy chodzi o rodzaj
dystrubucji? i czy ten ciezar dotyczy jedynie akcji po wzroscie?

PZDR, molo :)


Zobacz wicej postw



Temat: tak wyglada bezpieczenstwo windows xp


Grzegorz Staniak <gstan@wp.plwrote:
Największą przeszkodą w rozwoju Windows nie jest brak świetnych ludzi,
czy "zła jakość" tego systemu - rodziny systemów - tylko ciężar własny.
Dziesiątki milionów linii kodu, setki warstw zgodności, cały ta gigantyczna


Czyli dokladnie to samo, co w przypadku Linuksa.  Tyle, ze Microsoft moze
nadrabiac organizacja.

Zobacz wicej postw



Temat: tak wyglada bezpieczenstwo windows xp
Ponure Zacietrzewienie napisał(a):

Grzegorz Staniak <gstan@wp.plwrote:
| Największą przeszkodą w rozwoju Windows nie jest brak świetnych ludzi,
| czy "zła jakość" tego systemu - rodziny systemów - tylko ciężar własny.
| Dziesiątki milionów linii kodu, setki warstw zgodności, cały ta gigantyczna

Czyli dokladnie to samo, co w przypadku Linuksa.  Tyle, ze Microsoft moze
nadrabiac organizacja.


to żeś chyba nigdy w dużej firmie nie pracował. naprawdę, jak kopniesz w
zadnią łape to głowa po kilku latach powie 'auć'. nieruchawość i
przytłaczająca biurokracja jest  wpisana w samą naturę takiej firmy.

pawełb

Zobacz wicej postw



Temat: Noteboki z karta sieciowa

        Poszukujemy informacji o notebokach, ktore spelnialy by nastepujace
warunki:
1. Wbudowana karta sieciowa
2. KKarta fax - modem
3. Pentium 75 lub wiecej
4. Rozsadny dysk 540 lub wiecej.
5. Długi czas pracy na baterii
6. Stosunkowo maly ciezar wlasny.
7. Cena nie gra specjalnej roli

                        Marcin Matula and Sebastian Czapla

Zobacz wicej postw



Temat: Noteboki z karta sieciowa


mat@eto.mostostal.zabrze.pl (Marcin Matula) wrote in article


<4p968e$@galaxy.uci.agh.edu.pl...

   Poszukujemy informacji o notebokach, ktore spelnialy by nastepujace
warunki:
1. Wbudowana karta sieciowa


     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ <----- ???????

2. KKarta fax - modem
3. Pentium 75 lub wiecej
4. Rozsadny dysk 540 lub wiecej.
5. Długi czas pracy na baterii
6. Stosunkowo maly ciezar wlasny.
7. Cena nie gra specjalnej roli

                   Marcin Matula and Sebastian Czapla


hmmm... po co wbudowana sieciowka.. w tej chwili przecierz jest pelno tego
typu rozszerzen na kartach PCMCIA. Prawie kazdy notebook teraz ma slot w
ktory mozesz wpiac 2 karty typu I,II lub 1 karte typu III.
Osoboscie polecam karte sieciowa 3Com EtherLink III. Z instalacja pod
Win95 nie mialem zadnych problemow, chodzi calkiem znosnie... jakies
1.5MB/s.
Jak jestes z W-wy to idz do KAREN NOTEBOOKS przy Okopowej.. Tam maja
wiekszosc dostepnych w tej chwili na rynku notebookow wraz z akcesoriami
do nich. Ale wez ze soba kogos kto sie zna na rzeczy bo niestety na
fachowa obsluge u nich nie licz. Kupowalem tam 3 notebooki i goscie nie
potrafili mi udzielic odpowiedzi na najprostsze pytania.

greetz

Zobacz wicej postw



Temat: DE >> PL
Czarny napisał(a):


mam prosbe o przetlumaczenie opisu auta


Cena: EUR 4.700
Data pierwszej rejesracji: 05/2004
Stan licznika: 20000
Rodzaj mieszanki: olej napędowy
kW/PS: 55/75
Kolor nadwozia: niebieski metalik
Skrzynia biegów: automatyczna
Liczba biegów: 5
Liczba cylindrów: 4
Pojemność skokowa: 1689 cmÂł
Liczba drzwi: 5
Liczba miejsc: 5
Auto nabyte bezpośrednio od producenta przez pracownika zakładu po
obniżonej cenie (auto takie może zostać sprzedane dopiero po upływie
roku od daty zapkupu)
Ciężar własny pojazdu: 1155 kg
Rejestracja ważna do: 05/2007

Wyposażenie:
ABS, poduszka powietrzna, alufelgi, CD, elektr. otwierane szyby,
klimatyzacja, reflektory przeciwmgielne, radio/odtwarzacz kasetowy,
boczne poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, system kontroli
trakcji, immobilizer, centralny zamek, system stabilizacji toru jazdy (ESP).

Reszta dotyczy warunków płatności.

Generalnie staraj się nie zadawać na grupie tak obszernych zapytań dot.
tłumaczenia. Są od tego specjalistyczne firmy i freelancerzy, którzy
chętnie podejmą się tego typu zadania. Nie odbierajmy im chleba! :)

Mam nadzieję, że udało mi się jakoś pomóc.

pozdrawiam
dd

Zobacz wicej postw



Temat: DE >> PL


dutch disCo wrote:
Czarny napisał(a):

| mam prosbe o przetlumaczenie opisu auta

Cena: EUR 4.700
Data pierwszej rejesracji: 05/2004
Stan licznika: 20000
Rodzaj mieszanki: olej napędowy
kW/PS: 55/75
Kolor nadwozia: niebieski metalik
Skrzynia biegów: automatyczna
Liczba biegów: 5
Liczba cylindrów: 4
Pojemność skokowa: 1689 cmÂł
Liczba drzwi: 5
Liczba miejsc: 5
Auto nabyte bezpośrednio od producenta przez pracownika zakładu po
obniżonej cenie (auto takie może zostać sprzedane dopiero po upływie
roku od daty zapkupu)
Ciężar własny pojazdu: 1155 kg
Rejestracja ważna do: 05/2007

Wyposażenie:
ABS, poduszka powietrzna, alufelgi, CD, elektr. otwierane szyby,
klimatyzacja, reflektory przeciwmgielne, radio/odtwarzacz kasetowy,
boczne poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, system kontroli
trakcji, immobilizer, centralny zamek, system stabilizacji toru jazdy
(ESP).

Reszta dotyczy warunków płatności.


hehe, tu jest właśnie "der Hund begraben"!! Zauważ, że wraz z tym
samochodem za 4700 kupujesz też raty leasingowe i opłatę końcową i w
sumie samochód kosztuje nie 4700 tylko 17900.

Waldek

Zobacz wicej postw



Temat: Potrzebne kawaly transportowe
go! pisze:


Sprobuj podskoczyc w starodawnej windzie, czulej na ciezar. Swiatlo
zgasnie a windzie "sie bedzie wydawac" ze jest pusta.. I nawet da sie
sciagnac przez kogos innego.


W chwili skoku napięcie liny na której wisi winda wzrośnie - na windę
podziała (w dół) dodatkowo oprócz ciężaru własnego taka sama siła jaka
"podniosła" skaczącego (w górę). Zanim naprężenie wróci do normy
skoczek będzie spowrotem na podłodze i jest po staremu.

Zobacz wicej postw



Temat: Potrzebne kawaly transportowe
Kuba denied rebel lies:


| Sprobuj podskoczyc w starodawnej windzie, czulej na ciezar. Swiatlo
| zgasnie a windzie "sie bedzie wydawac" ze jest pusta.. I nawet da sie
| sciagnac przez kogos innego.
W chwili skoku napięcie liny na której wisi winda wzrośnie - na windę
podziała (w dół) dodatkowo oprócz ciężaru własnego taka sama siła jaka
"podniosła" skaczącego (w górę). Zanim naprężenie wróci do normy
skoczek będzie spowrotem na podłodze i jest po staremu.


Chyba, że zacznie machać skrzydłami.
Skończcie już, co? <:

A tak w ogóle to taksy dawaj.

Ta{x,ks}
A oto najkrotsza i najpiekniejsza bajka jaka kiedykolwiek slyszalam :

Byla sobie raz mloda dziewczyna, ktora zapytala pewnego chlopca, czy
chcialby ja poslubic. Chopiec odpowiedzial: Nie!
I dziewczyna zyla szczesliwie, bez prania, gotowania, prasowania...
Czesto spotykala sie z przyjaciolmi, spala z kim chciala, zarabiala na
siebie i wydawala pieniadze na co chciala....
*KONIEC*

Problemem jest w tym, ze nikt nigdy w dziecinstwie nam nie opowiadal
takich bajek. Za to wsadzili nas w g... po uszy z tym cholernym
ksieciem z bajki

Zobacz wicej postw



Temat: Wstawac kurde!


Adrianna Swierczewska wrote:

Lobo wrote:

| Adrianna Swierczewska wrote:

| Na kim to sprawdziles?:))

| Adii

| na nobliwym biznesmenie jednokomorkowym
| cechowal sie duzym ciezarem wlasnym
| efekt porazajacy
| Lobo

hihihi
trzeba bedzie to powtorzyc:))

Adii


komisyjnie

Zobacz wicej postw



Temat: Wstawac kurde!


Lobo wrote:

Adrianna Swierczewska wrote:

| Na kim to sprawdziles?:))

| Adii

na nobliwym biznesmenie jednokomorkowym
cechowal sie duzym ciezarem wlasnym
efekt porazajacy
Lobo


hihihi
trzeba bedzie to powtorzyc:))

Adii

Zobacz wicej postw



Temat: konstrukcja wiezby dachowej
Dnia 12-11-2007 o 11:27:38 Winetoo <wine@no.spam.please.comnapisał:


ad 1. NaciÂśnij nie na górnÂą krawĂŞdÂź tylko na boki to nic siĂŞ nie  
rozjedzie,
a wrĂŞcz przeciwnie. B³êdnie zakÂładasz, Âże siÂły dziaÂłajÂą pionowo w dóÂł na
kalenicê. Obci¹¿enie od œniegu i wiatru i ciê¿aru poszycia dzia³¹ na ca³e
poÂłacie.


no to ustaw te karty na gładkim stole pod małym kątem kątem np.
30stopni do podłoża. potrafisz to zrobić? wiesz co się stanie?
nie będziesz musiał naciskać na kalenicę, siły tarcia będą
zbyt małe aby zrównoważyć siły rozpierające (składowe poziome reakcji)
i domek sam się złoży mimo, że obciążenie (ciężar własny) będzie
działało na całe połacie.


Wystarczy zbiĂŚ z listewek i sklejki
karmnik dla ptaków aby zrozumieĂŚ podstawowe prawa fizyki.


jasne, co widać po twoich wywodach;)

Piotr

Zobacz wicej postw



Temat: konstrukcja wiezby dachowej


Dnia 12-11-2007 o 11:27:38 Winetoo <wine@no.spam.please.comnapisał:

| ad 1. Naci?nij nie na górn? krawed? tylko na boki to nic sie nie
| rozjedzie,
| a wrecz przeciwnie. B3ednie zak3adasz, ?e si3y dzia3aj? pionowo w dó3 na
| kalenice. Obci??enie od ?niegu i wiatru i cie?aru poszycia dzia3? na ca3e
| po3acie.

no to ustaw te karty na gładkim stole pod małym kątem kątem np.
30stopni do podłoża. potrafisz to zrobić? wiesz co się stanie?
nie będziesz musiał naciskać na kalenicę, siły tarcia będą
zbyt małe aby zrównoważyć siły rozpierające (składowe poziome reakcji)
i domek sam się złoży mimo, że obciążenie (ciężar własny) będzie
działało na całe połacie.


Zaraz, zaraz, a gdzie jętki albo ta dodatkowo belka na której krokiew opiera
się w połowie?

Przeczytaj dokładnie o jakiej konstrukcji jest dyskusja.

Pozdrawiam
Winetoo

Zobacz wicej postw



Temat: Ciezar gliny
Dnia 17-04-2008 o 13:22:00 pluton <zielonad@gazeta.plnapisał(a):


| zwiêksz tylko gruboœÌ do 18cm a zbrojenie zmniejsz co 15cm
| (A-III) i wtedy noœnoœÌ takiego stropu dwukierunkowo zbrojonego
| 4/8m (pÂłaskiego) bĂŞdzie do 20kN/m2 czyli 2t/m2 aÂż za duÂżo.
Nie pomyliles rzedu wielkosci ? Kanalowy strop ma 350-450 kG/m2.
Wylewany monolit ma naprawde 5x wieksza wytrzymalosc ?


Bardzo dużo daje podparcie na całym obwodzie - dwukierunkowa praca.
Te 3,5-4,5kN/m2 to jest zdaje się obciążenie ponad ciężar własny
stropu kanałowego, natomiast te 20kN/m2 zawiera w sobie ciężar płyty
żelbetowej (ok. 5kN/m2).

Piotr

Zobacz wicej postw



Temat: Ciezar gliny


| zwieksz tylko grubo?a do 18cm a zbrojenie zmniejsz co 15cm
| (A-III) i wtedy no?no?a takiego stropu dwukierunkowo zbrojonego
| 4/8m (p3askiego) bedzie do 20kN/m2 czyli 2t/m2 a? za du?o.
| Nie pomyliles rzedu wielkosci ? Kanalowy strop ma 350-450 kG/m2.
| Wylewany monolit ma naprawde 5x wieksza wytrzymalosc ?

Bardzo dużo daje podparcie na całym obwodzie - dwukierunkowa praca.
Te 3,5-4,5kN/m2 to jest zdaje się obciążenie ponad ciężar własny
stropu kanałowego, natomiast te 20kN/m2 zawiera w sobie ciężar płyty
żelbetowej (ok. 5kN/m2).


Mimo wszyztko, poltorej tony /m2 to by bylo super.
Niestety koszty za duze... Zostane przy kanalowym, zasypie ziemianke
20 cm ziemi, zero gliny.

A jakby tak ... Ziemianka to 2 pomieszczenia: 3x3 i 3x4 (po wewnetrznej).
W srodku jest sciana z nadprozem.
Moze wsadzic rownolegle do dluzdzego boku i powiazac z wiencem jakis zdrowy
2-teownik ? Tak, jak zaznaczylem znakiem = na rysunku ?

Jaki musial by byc, zeby zwiekszyc obciazenie stropu do 8 kN/m2?
Bylby podparty w 3 punktach.

     3m         4m
+------+--------+
|            |              |  2m
============
|            |              |  2m
+------+--------+

Gdyby byl taki do 20-25 cm to by mi nawet odpowiadalo, jako ze w ziemiance
bede mial
conieco do podwieszenia i mialbym gotowa szyne.

pozdrawiam
pluton

Zobacz wicej postw



Temat: murłata w kominie ?!?!?!
Dnia Wed, 3 Oct 2001 09:59:20 +0200, "waldek" <vald@premiera.pl
wklepal(a):


Kominiarz nie zgodzi sie i na takie rozwiazanie.
Komin nie moze przenosic zadnych innych obciazen poza
ciezarem wlasnym.


No to pozostaje wyciac murlate. U mnie w projekcie tez mam taka
murlate (? - cos co lezy na jetkach a w projekcie nazywaja to platew
posrednia) i tez wali mi to prosto przez komin. W projekcie mam to
wyciete w miejscu komina i tak tez mam to zrobione (a zastanawialem
sie wlasnie nad takim rozwiazaniem jak opisywalem - teraz nie widze
sensu zastosowanej platwi, skoro nie jest oparta z dwuch stron na
scianie).
A przy okazji - konstrukcja dachu krokwiowo-jetkowa, w projekcie w
polowie dlugosci jetek prostopadle do nich szla scianka dzialowa,
ktora jednak chyba nie podpierala jetek od spodu. Dlugosc jetek ok.
4.5-5.0m (niepamietam). Tej scianki nie stawialem, jednak majac obawy
czy rzeczywiscie ta scianka nie podpiera jetek wymyslilem ze mozna by
dac prety w polowie dlugosci jetek i nimi podczepic je do platwi
kalenicowej. Jak wiadomo przez jetki przenoszone sa sily pochodzace od
parcia wiatru z jednej polaci dachu na krokwie drugiej, czyli jetki
pracuja na sciskanie - scianka jak i te prety nie pozwalaja na
wyboczenie jetki w dol (a tylko w te strone by sie wyboczyla) wiec
powoduja usztywnienie ustroju. Czy w takim rozwiazaniu wieksze sily
beda przenoszone na scianki kolankowe?

Pozdrawiam
Dlugi

Zobacz wicej postw



Temat: wanna akrylowa i fuga
Użytkownik "news.internetpartners" <djantar@poczta.onet.plnapisał w
wiadomo ci


Wydaje mi sie, ze zamiast. Fuge na styku plytek z wanna zastap siliconem.
I
jeszcze jedno, z tego co mi wiadomo, nie jest wskazane chlapanie woda
siliconu w pierwszych 24 godzinach po polozeniu. Upewnij sie rowniez, ze
przed polozeniem siliconu powierzchnia jest czysta i sucha.


Rozumiem, ze silicon tzreba klasc w ta szczeline, ale jesli ona sie pojawia
jak jest woda w wannie i ja, tzn. troche trudno zeby nie bylo tam mokro, czy
mozna polozyc silicon wzdluz wanny, kiedy szczelina jest niewidoczna i ten
slilicon sie pod moim ciezarem wlasnym plus wody troche rozciagnie?

Donata

Zobacz wicej postw



Temat: wanna akrylowa i fuga
Dnia Thu, 16 Aug 2001 11:27:12 +0200, "donataw" <dona@skrzynka.pl
wklepal:


Rozumiem, ze silicon tzreba klasc w ta szczeline, ale jesli ona sie pojawia
jak jest woda w wannie i ja, tzn. troche trudno zeby nie bylo tam mokro, czy
mozna polozyc silicon wzdluz wanny, kiedy szczelina jest niewidoczna i ten
slilicon sie pod moim ciezarem wlasnym plus wody troche rozciagnie?


Zrob tak jak Ci pisalem - nalej wody tyle ile mniej wiecej lejesz przy
kapieli + woda za wage 2 cial :-)) (1l wody wazy 1kg - jak chcesz byc
dokladna). Wtedy dopiero silikonuj. Jesli przy nalewaniu nachlapiesz
na polaczenie to przed silikonowaniem wytrzyj do sucha i poczekaj pare
godzin by wyschlo na pewno (raz umyjesz sie w misce :-))

Pozdrawiam
Dlugi

Zobacz wicej postw



Temat: ugiecie stropu


czy ugiecie stropu ok. 2,5 cm bedzie bardzo widoczne ?
jak mozna je zmniejszyc?


--------------------------------------------
Spoko ! Ugięcie tej wielkości nie będzie widoczne.
Ugięcie zostało wyliczone przy pełnym obciążeniu stropu
W praktyce będzie zresztą nieco mniejsze na pewno
< 2 cm.Nie wiem jak będzie obciążony ten strop.ale jeżeli jest to
pomieszczenie mieszkalne to część środkowa będzie chyba wolna (tylko ciężar
własny),to zejdzie do 1,5 cm maksymalnie.
Poza tym ugięcie to można zmniejszyć, zmieniając nieco konstrukcję np.ukryta
belka w środku płyty o ile można ją wypuścić do góry ?? ale odradzam to
stanowczo bez konsultacji z projektantem,ponieważ układ zbrojenia powinien
wtedy bardzo się zmienić.
E.

Zobacz wicej postw



Temat: ugiecie stropu


wróbel wrote:
Spoko ! Ugięcie tej wielkości nie będzie widoczne.


Dodam, że owa 'widoczność' zależy również od wysokości kondygnacji i
charakteru oświetlenia w pomieszczeniu.


Ugięcie zostało wyliczone przy pełnym obciążeniu stropu
W praktyce będzie zresztą nieco mniejsze na pewno
< 2 cm.Nie wiem jak będzie obciążony ten strop.ale jeżeli jest to
pomieszczenie mieszkalne to część środkowa będzie chyba wolna (tylko
ciężar własny),to zejdzie do 1,5 cm maksymalnie.


Jak to oszacowałeś nie znając grubości płyty ani warunków jej podparcia?


Poza tym ugięcie to można zmniejszyć, zmieniając nieco konstrukcję
np.ukryta belka w środku płyty o ile można ją wypuścić do góry ??


Belka ukryta to belka ukryta, nie ma mowy o wypuszczaniu jej gdziekolwiek
;-) Nawiasem mówiąc, pojedyncze żebro całkowicie zmieni pracę stropu jako
całości, dodatkowo będzie mocno obciążone. Nie znamy w tym przypadku
schematu tego stropu, nie wiemy nawet jakiego typu jest ta płyta :-)
Albo robi się układ płytowo żebrowy, albo czysty strop płytowy odpowiednio
dobierając grubość płyty i zbrojenie. Nie widzę większego sensu w takim
wirtualnym kombinowaniu, to zadanie dla projektanta IRL, lub potrzebny
byłby komplet danych do dalszych spekulacji (a nuż jest to strop poddasza,
nafaszerowany słupkami więźby dachowej i podziurawiony instalacjami :-)

Zobacz wicej postw



Temat: Ogrodowy "zielony" wąż zainstalowany na stałe w skalniaku?
Ponieważ wodociągowe rury PE sa dla mnie za grube a te specjalne PE do
instalacji ogrodowych powalają na kolana ceną i tym, że trzeba kupowac od
razu całą belę (min. 25m) wymyśliłem sobie, ze użyje do tego takiego
badziewnego zielonego węża do podlewania. Wkopywał go głęboko w ziemię nie
będę, głównie będzie utopiony w oczku wodnym (wyjście z pompy itp.),
niewielkie odcinki będą szły w skalniaku zamaskowane dosłownie centymetrami
ziemi oraz płożącą roślinnością. Za tą opcją oprócz ceny przekonuje mnie też
łatwość doboru akcesoriów i ich wygodny montaż. Mam jednak wątpliwości - po
pierwsze co do trwałości takiego węża połozonego na stałe w ziemi, po drugie
czy jednak się nie zaklęśnie pod ciężaremwłasnym i tych centymetrów ziemi.
Jak myślicie?

J.

Zobacz wicej postw



Temat: Ogrodowy "zielony" wąż zainstalowany na stałe w skalniaku?
Powitanko,

Mam jednak wątpliwości - po
pierwsze co do trwałości takiego węża połozonego na stałe w ziemi, po
drugie
czy jednak się nie zaklęśnie pod ciężarem własnym i tych centymetrów


ziemi.

U mnie taki waz jest zakopany od ponad roku ok 30 cm pod ziemia (tak na
glebokosc lopaty) i sprawuje sie bardzo dobrze. Na zime nie wylewalem z
niego wody, chdze sobie po (nad) nim. W tym roku pewnie doprowadze wode w
inne rejony dzialki juz "zagospodarowane" bo cena takiego rozwiazania jest
faktycznie bezkonkurencyjna.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Zobacz wicej postw



Temat: Ogrodowy "zielony" wąż zainstalowany na stałe w skalniaku?
On Thu, 3 Jul 2003 16:23:22 +0200, "Jarek P."


<j@nospam.poczta.onet.plwrote:
Ponieważ wodociągowe rury PE sa dla mnie za grube a te specjalne PE do
instalacji ogrodowych powalają na kolana ceną i tym, że trzeba kupowac od
razu całą belę (min. 25m) wymyśliłem sobie, ze użyje do tego takiego
badziewnego zielonego węża do podlewania. Wkopywał go głęboko w ziemię nie
będę, głównie będzie utopiony w oczku wodnym (wyjście z pompy itp.),
niewielkie odcinki będą szły w skalniaku zamaskowane dosłownie centymetrami
ziemi oraz płożącą roślinnością. Za tą opcją oprócz ceny przekonuje mnie też
łatwość doboru akcesoriów i ich wygodny montaż. Mam jednak wątpliwości - po
pierwsze co do trwałości takiego węża połozonego na stałe w ziemi, po drugie
czy jednak się nie zaklęśnie pod ciężarem własnym i tych centymetrów ziemi.
Jak myślicie?


Trwalosc ok jednak jest na tyle miekki ze moze zaklesc. Proponuje waz
do powietrza (sztywniejszy) lub...rure np. PEX od centralnego
ogrzewania (jednak b. sztywna choc daje sie giac)

Pozdrawiam
Dlugi

Zobacz wicej postw



Temat: Krokwie - mala ankieta


kwitek <k@free.net.plwrote in message

| jętka. A jak krokwie są ustawione bez jętki, to wygną się np. pod
| własnym ciężarem i jętka dopasowana do nich 'utrwali' to wygięcie.
Mało
| kto składa trójkąty 'na płaskim', bo przeważnie nie ma miejsca i


Masz racje, ale w moim przypadku krokwie byly laczone z jetkami
na lezaca a potem stawiane do pionu. Jetki z krokwiami byly
skrecane kleszczowo i dodatkowo zbite gwozdziami.
Ugiecie, o ktorym pisalem nie jest rownomierne na calym dachu
i trudno mi stwierdzic, czy krokwie juz mialy lekka krzywizne,
czy tez nastapilo to pod ciezarem wlasnym+pokrycie.
Gdy nie ma platwi wzdluznych, na ktorych krokwie sie opieraja,
to przy mniejszym kacie nachylenia polaci dachowej pewne ugiecie
moze wystapic.
Mirek

Zobacz wicej postw



Temat: Cukier - gdzie i jak

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@pa54.zgora.sdi.tpnet.plnapisał w
wiadomości


Użytkownik "Krystyna*Opty*" <Krystynatomc@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości | P.S.
| Masz Jasiu rację - najlepiej na myślenie działają musli, płatki owsiane

Nie zrozumiałaś kontekstu. Chodzi o pokarmy, które wspomagają pracę mózgu
a
nie ją utrudniają jak np tłuste dania.


Nie zrozumiałeś kontekstu. Ja kiedyś daawno temu na śniadanko jadłam
regularnie musli, płatki owsiane z miodem, mlekiem itp. Fakt, że to trochę
trwało, po drodze przybywało mi kilogramów i coraz bardziej musiałam walczyć
z narastającym apetytem i wzrastającym ciężarem własnym + pare innych
niefajnych objawów...
W końcu jednak rzeczywiście zmądrzałam... ;)

Krystyna

Zobacz wicej postw



Temat: Cukier - gdzie i jak
Użytkownik "Krystyna*Opty*" <Krystynatomc@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości


| Masz Jasiu rację - najlepiej na myślenie działają musli, płatki
owsiane

| Nie zrozumiałaś kontekstu. Chodzi o pokarmy, które wspomagają pracę
mózgu
a
| nie ją utrudniają jak np tłuste dania.

Nie zrozumiałeś kontekstu. Ja kiedyś daawno temu na śniadanko jadłam
regularnie musli, płatki owsiane z miodem, mlekiem itp. Fakt, że to trochę


musli ok, ale nie miód - toż to czysta glukoza i fruktoza. To nie był dobry
pomysł.


trwało, po drodze przybywało mi kilogramów i coraz bardziej musiałam


walczyć

Twój organizm jest może "inny"? Mi od tego typu jedzenia kg nie przybywało,
natomiast aktywność umysłowa była lepsza niż po kawie.


z narastającym apetytem i wzrastającym ciężarem własnym + pare innych
niefajnych objawów...
W końcu jednak rzeczywiście zmądrzałam... ;)


;-)))

Zobacz wicej postw



Temat: Sklad 81202 w chwili katastrofy


Podstawa w takich rozliczeniach (tak jest napisane  w Karcie UIC 433) to
faktura jaką właściciel wagonu otrzymał od prodeucenta wagonów minus koszty
amortyzacji tegoż wagonu.


Karta UIC 433  pkt 3.5.5.6.1   ppkt 1 ,,Postawę stanowi wartość wagonu "P" lub
wózka wagonowego, którą wylicza się wg ceny kilograma tego samego typu nowego
wagonu towarowego lub wózka wagonowego w momencie jego uszkodzenia lub utraty,
pomnożonej przez ciężar własny wagonu "P" lub wózka. "  
Amortyzacja to 4 % rocznie z tym że zawsze wartość odszkodowania (dla
zamortyzowanych całkowicie) będzie równa 20 % ceny nowego wagonu

Dlatego nie faktura za wagon jest potrzebna a wartośc nowego wagonu tego samego
typu, gdyż przy leciwych wagonach odszkodowanie było by wręcz symbolicznie.


Reklamacje za zniszczenie taboru wnosi właściciel wagonu (US Steel Kosice) i
CBRZ ma na jej rozpatrzenie 6 miesięcy.


Oczywiście właściciel wnosi reklamacje do włączającego (jednostka kolei
słowackich o ile wagony włączone były na słowacji) a ten kieruje całość do
słowackieg CBRZ który po wyjaśnieniu z polskim CBRZ wypłaca odszkodowanie.
Oba CBRZty sobie to wyrównają zgodnie z kartą UIC 992.

Pozdrawiam
Ty

Zobacz wicej postw



Temat: Elektrownia w Polancu
On Mon, 30 Jul 2001 19:54:32 +0200, "Stefan" <stosz@poczta.onet.pl
wrote:


| A jest to i tak jeden sklad towarowy (jezeli mowimy o 700 tonach netto)

Kochany jak ty liczysz?
wg ciebie 700 t to jeden skład a to jest zaledwie 12 wagonów. Gdzie ty
widzisz takie składy?
Do ESKSA chodzą marszruty 2400 t (40 Eas) lub 1400 t (25 Eas)


Tak, tylko podajesz mase brutto, a mam przeswiadczenie, ze kolega mowiac
o ilosci wywozonego popiolu mial na mysli jego mase netto. Po dodaniu
niemalej przciez masy tara, czyli samych wagonow, z tych 12-tu zrobi sie
nieco wiecej i o to mi chodzilo.
Ciezar wlasny Eaosa to jakies 20 t, co razy 12 daje 240 ton, oraz z
tamtymi 700 netto razem 940 ton, wiec nie jest to juz jakas skromna
zdawka.
Albo inaczej.. Nie wiem, ktora granice obciazenia przyjac dla Eaosa, nie
znam za bardzo tych oznaczen (A-B-C/.-S), ale przyjmujac, ze niech to
bedzie max, czyli 60 ton, to wlasnie wyjdzie 12 wagonow i 940 ton czystej
masy brutto

---
Jarek D. Stawarz, Gdansk
(+48 58 5560339)
http://217.96.126.5/~jareks OR http://www.fuw.edu.pl/~jareks/index.html
[Chester *03.03.1993 +18.12.2000]

Zobacz wicej postw



Temat: Elektrownia w Polancu


On Mon, 30 Jul 2001 19:54:32 +0200, "Stefan" <stosz@poczta.onet.pl
wrote:

| A jest to i tak jeden sklad towarowy (jezeli mowimy o 700 tonach netto)

| Kochany jak ty liczysz?
| wg ciebie 700 t to jeden skład a to jest zaledwie 12 wagonów. Gdzie ty
| widzisz takie składy?
| Do ESKSA chodzą marszruty 2400 t (40 Eas) lub 1400 t (25 Eas)

Tak, tylko podajesz mase brutto, a mam przeswiadczenie, ze kolega mowiac
o ilosci wywozonego popiolu mial na mysli jego mase netto. Po dodaniu
niemalej przciez masy tara, czyli samych wagonow, z tych 12-tu zrobi sie
nieco wiecej i o to mi chodzilo.
Ciezar wlasny Eaosa to jakies 20 t, co razy 12 daje 240 ton, oraz z
tamtymi 700 netto razem 940 ton, wiec nie jest to juz jakas skromna
zdawka.
Albo inaczej.. Nie wiem, ktora granice obciazenia przyjac dla Eaosa, nie
znam za bardzo tych oznaczen (A-B-C/.-S), ale przyjmujac, ze niech to
bedzie max, czyli 60 ton, to wlasnie wyjdzie 12 wagonow i 940 ton czystej
masy brutto


Duża marszruta to 3200 ton  brutto a mała 25 Eas to 2000 ton brutto
Krótsze marszruty nie jeżdżą.
Stefan

Zobacz wicej postw



Temat: Gdzie mozna znalezc wiecej info o LE2 - Krokodyl?

"jan kowalski" <v@interia.plwrote in message



jak w temacie


Raczej EL2...

EL2 moc: 4x350 kW, ciężar własny 80 ton, osi - 4, napięcie 600 V =

To z postu Ariela który pisał o krokodylach używanych na odkrywkach WB
k/Konina.

Zobacz wicej postw



Temat: Gdzie mozna znalezc wiecej info o LE2 - Krokodyl?


EL2 moc: 4x350 kW, ciężar własny 80 ton, osi - 4, napięcie 600 V =

To z postu Ariela który pisał o krokodylach używanych na odkrywkach WB
k/Konina.


Bywały różne, jw też. Moc 4 x 280 kW, sterowanie wielokrotne, Vmax 65 km/h,
masa 100 t, l=13700 mm, napięcie 1200 i 2400V, po modernizacji nawet hamulce
Oerlikona, cyfrowe prędkosciomierze itd.
Prawda jest taka: w ZGH Zębiec już ich nie ma, w KCW Kujawy podobno też (tu w
1998 było 4 szt.), jeżdżą natomiast non stop w KWB Konin (sporo tego) i KWB
Adamów w Turku.

Jaco

Zobacz wicej postw



Temat: Gdzie mozna znalezc wiecej info o LE2 - Krokodyl?
A kto produkowal; na jaki wzorze; gdzie i kiedy?


"Jaco" <tkw3WYTNI@interia.plwrote in message



| EL2 moc: 4x350 kW, ciężar własny 80 ton, osi - 4, napięcie 600 V =

| To z postu Ariela który pisał o krokodylach używanych na odkrywkach WB
| k/Konina.

Bywały różne, jw też. Moc 4 x 280 kW, sterowanie wielokrotne, Vmax 65
km/h,
masa 100 t, l=13700 mm, napięcie 1200 i 2400V, po modernizacji nawet
hamulce
Oerlikona, cyfrowe prędkosciomierze itd.
Prawda jest taka: w ZGH Zębiec już ich nie ma, w KCW Kujawy podobno też
(tu w
1998 było 4 szt.), jeżdżą natomiast non stop w KWB Konin (sporo tego) i
KWB
Adamów w Turku.

Jaco

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Zobacz wicej postw



Temat: Czeska lokomotywa w Polsce

Marcin Bohosiewicz <mar@ep09.kernel.plnapisał(a) w artykule

Ciekawe czym ją oszpecą... czy tak jak slowacka "Bobinku"
lampkami i skrzynkowym pantografem zamiast połówki?

PS. Przypomni ktos osiagi 130 ?
Jak sie ma do polskich lokow?


Rok produkcji 1977
Układ osi Bo'Bo'
V max 100 km/h
Moc ciągła 2 040 kW
Siła pociągowa 228 kN
Ciężar własny 84,8 t
Max nacisk na oś 21,2 t
Długość 17,21 m

Generalnie rzecz biorąc jest to odpowiednik połówki naszej ET40. Na ĆD
zatrudniane są głównie w ruchu towarowym oraz na pociągach osobowych
lokalnych. Wyprodukowano ich 54 sztuki, w tym 40 dla ĆSD, obecnie ĆD.
Mam nadzieje, że jednak jej nie oszpecą, bo nie trafi ona do Carguli, tylko
do Sody. Bobinom zabudowano dodatkowe reflektory na wniosek maszynistów -
związkowców, bo rzekomo słabo świeciły. (Może u nas noce ciemniejsze;))

Pozdro, B. Jedrzejewski

Zobacz wicej postw



Temat: Czeska lokomotywa w Polsce
Bodek <bjedrzejew@poczta.onet.plnapisał(a):


Marcin Bohosiewicz <mar@ep09.kernel.plnapisał(a) w artykule

| Ciekawe czym ją oszpecą... czy tak jak slowacka "Bobinku"
| lampkami i skrzynkowym pantografem zamiast połówki?

| PS. Przypomni ktos osiagi 130 ?
| Jak sie ma do polskich lokow?

Rok produkcji 1977
Układ osi Bo'Bo'
V max 100 km/h
Moc ciągła 2 040 kW
Siła pociągowa 228 kN
Ciężar własny 84,8 t
Max nacisk na oś 21,2 t
Długość 17,21 m

Generalnie rzecz biorąc jest to odpowiednik połówki naszej ET40. Na ĆD
zatrudniane są głównie w ruchu towarowym oraz na pociągach osobowych
lokalnych. Wyprodukowano ich 54 sztuki, w tym 40 dla ĆSD, obecnie ĆD.
Mam nadzieje, że jednak jej nie oszpecą, bo nie trafi ona do Carguli, tylko
do Sody. Bobinom zabudowano dodatkowe reflektory na wniosek maszynistów -
związkowców, bo rzekomo słabo świeciły. (Może u nas noce ciemniejsze;))

Pozdro, B. Jedrzejewski


Z nocami to różnie bywa... ale czeskie światła czołowe "dolne" nie są
reflektorami do jazdy w nocy... Ich głównym przeznaczeniem jest
osygnalizowanie lokomotywy, niekoniecznie czoła (np. przy manewrach, u nich
nie ma takiej głupoty, jak jedno światło...)A że 140 oszpecili, to już inna
historia...Pozdrawiam, GM

Zobacz wicej postw



Temat: Czeska lokomotywa w Polsce

Bodek <bjedrzejew@poczta.onet.plwrote:


[..]


Rok produkcji 1977
Układ osi Bo'Bo'
V max 100 km/h
Moc ciągła 2 040 kW
Siła pociągowa 228 kN
Ciężar własny 84,8 t
Max nacisk na oś 21,2 t
Długość 17,21 m


Ladne cacuszko.


Generalnie rzecz biorąc jest to odpowiednik połówki naszej ET40. Na ĆD
zatrudniane są głównie w ruchu towarowym oraz na pociągach osobowych
lokalnych. Wyprodukowano ich 54 sztuki, w tym 40 dla ĆSD, obecnie ĆD.
Mam nadzieje, że jednak jej nie oszpecą, bo nie trafi ona do Carguli, tylko
do Sody. Bobinom zabudowano dodatkowe reflektory na wniosek maszynistów -
związkowców, bo rzekomo słabo świeciły. (Może u nas noce ciemniejsze;))


Zwiazkowcow? To maszynisci z PKP Cargo jezdza Bobinami
czy Slowak+pilot ?

M.

Zobacz wicej postw



Temat: Znikają wagony towarowe


Gags jest konstrukcją przestarzałą, której nie opłaca się modernizować, bo
za bardzo nie ma jak (wagony Hais powstałe z Gagsów mają niewspółmiernie
wysoki koszt modernizacji w stosunku do poprawy warunków załadunku) dlatego
też lepiej kupić nowe wagony kryte serii H lub L niż modernizować trupy.


Główne dane techniczne wagonu typu 412K:
1) pojemność - 89,0 m3
2) powierzchnia ładowna - 39,5 m2
3) ciężar własny wagonu - 24000 kg
4) długość ze zderzakami - 16520 mm

Granica obciążenia:    |   A    |   B    |   C    |
                     S | 40,0 t | 48,0 t | 56,0 t |

Rok budowy/przebudowy - 1968/1996

Największa dopuszczalna szybkość 100 km/godz.

Wagony kryte serii Hais, typ 412K zostały przebudowane i przystosowane do
potrzeb różnych klientów przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Łapach.

Pozdrawiam
Ryflak z Milanówka

Zobacz wicej postw



Temat: Pytanie o Vmax
On Sat, 13 Mar 2004 15:45:01 +0100, "Jacek Kurpiewski" <Bory@wp.pl
wrote:


| Masa hamujaca to dosc balamutne pojecie, wyrazane zreszta
| w % a nie t.

o ile mi wiadomo w procentach wyrazany jest stosunek masy hamujacej do masy
wlasnej (zreszta to jest podstawa obliczania drogi hamowania)  a masa
hamujaca w tonach  jak sie myle to mozecie na mnie nakrzyzec :):)


Dokładniej - stosunek siły nacisku klocków na koła (sumaryczny) do
ciężaru własnego.

Zobacz wicej postw



Temat: Bezzalogowa kompromitacja


| http://serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34181,2383824.html


narazie daleko im do praktycznego zastosowania sterowanych
samolotów -po pierwsze muszą zdecydować się na model -jednorazowy albo
seryjny ;po drugie-kamera to nie bomba więc taki latający obiekt musi
być wiekszy a co za tym idzie musi mieć bardziej wydajny silnik -po
trzecie -wiekszy ciąg więc automatycznie zwiększenie pojemnosci paliwa
i wiekszy zbiornik wiekszy ciężar własny  po czwarte -sterowność i
środek ciężkości i wyważenie  po piate - zdalne kierowanie
im więcej elektroniki tym wieksza mozliwość namiaru i zniszczenia lub
zakłocenia sygnału sterującego zdalnie

Zobacz wicej postw



Temat: Bezzalogowa kompromitacja
In article <cmudl2$4d@news.onet.pl, farles5@vp.pl says...


| | | http://serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34181,2383824.html

narazie daleko im do praktycznego zastosowania sterowanych
samolotów -po pierwsze muszą zdecydować się na model -jednorazowy albo
seryjny ;po drugie-kamera to nie bomba więc taki latający obiekt musi
być wiekszy a co za tym idzie musi mieć bardziej wydajny silnik -po
trzecie -wiekszy ciąg więc automatycznie zwiększenie pojemnosci paliwa
i wiekszy zbiornik wiekszy ciężar własny  po czwarte -sterowność i
środek ciężkości i wyważenie  po piate - zdalne kierowanie
im więcej elektroniki tym wieksza mozliwość namiaru i zniszczenia lub
zakłocenia sygnału sterującego zdalnie


<modyfikacja WTC- tam to wszystko panowie juz omowili, lacznie z
typowaniem celow ataku ;-)

A.

Zobacz wicej postw



Temat: Bezzalogowa kompromitacja


| | | http://serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34181,2383824.html

narazie daleko im do praktycznego zastosowania sterowanych
samolotów -po pierwsze muszą zdecydować się na model -jednorazowy albo
seryjny ;po drugie-kamera to nie bomba więc taki latający obiekt musi
być wiekszy a co za tym idzie musi mieć bardziej wydajny silnik -po
trzecie -wiekszy ciąg więc automatycznie zwiększenie pojemnosci paliwa
i wiekszy zbiornik wiekszy ciężar własny  po czwarte -sterowność i
środek ciężkości i wyważenie  po piate - zdalne kierowanie
im więcej elektroniki tym wieksza mozliwość namiaru i zniszczenia lub
zakłocenia sygnału sterującego zdalnie


Masz rację... tylko że w dyskusji "Modyfikacja WTC wymyślali cuda wianki
samolociki faszerowane skomplikowanymi systemami, sarinem i allach wie czym
jeszcze.... tymczasem do osiągnięcia strikte terrorystycznego celu czyli
wzniecenia strachu wyastarczyła prosta maszyna "uzbrojona" w kamerę...

Zobacz wicej postw



Temat: Sterowce wojskowe - nowe artykuly


    Świetnie. Podaj mi zatem udźwig nowoczesnego sterowca, o długości
porównywalnej do maszyn z lat 30. XX wieku.


Wyporność będzie miał taką samą, inny pewnie będzie stosunek ciężaru
własnego/ciężaru ładunku.
Paweł

Zobacz wicej postw



Temat: Spiskowa teoria ......

Zapominasz, ze B-25 byl o wiele mniejszy od tych Boeingow, ktore wczoraj
walnely oraz o tym, ze te samoloty mialy prawie pelne baki, wiec mialo sie
co palic. Gdyby ESB zostal tak spryskany wysokogatunkowym paliwem
lotniczym to tez by sie zapadl.


Owszem był mniejszy, ale miał baki pełne benzyny wysokooktanowej -
wystartował z La Guardii. Poza tym pożar tam zniszczył wnętrza, ale nie
naruszył konstrukcji nośnej, bo była ona solidniejsza niż WTC.


WTC byl przystosowany do "normalnych" pozarow. Benzyna lotnicza pali sie w
wysokich temperaturach (1500-2000F -- ile to jest na normalne? i jak to
sie ma do "normalnego" pozaru?), ktore tutaj spowodowaly oslabienie
konstrukcji nosnej.


Konstrukcja WTC - przełom lat 1960/70 - stalowy szkielet i niewielka
otulina (mniejszy ciężar własny konstrukcji i łatwość budowania wyżej).
BTW. Odrzutowce używają nafty, a nie benzyny.

Zobacz wicej postw



Temat: Spiskowa teoria ......


On Wed, 12 Sep 2001, Artur Drzewiecki wrote:
| Zapominasz, ze B-25 byl o wiele mniejszy od tych Boeingow, ktore wczoraj
| walnely oraz o tym, ze te samoloty mialy prawie pelne baki, wiec mialo sie
| co palic. Gdyby ESB zostal tak spryskany wysokogatunkowym paliwem
| lotniczym to tez by sie zapadl.
Owszem był mniejszy, ale miał baki pełne benzyny wysokooktanowej -
wystartował z La Guardii. Poza tym pożar tam zniszczył wnętrza, ale nie
naruszył konstrukcji nośnej, bo była ona solidniejsza niż WTC.


Jak z LaGuardii? On tam mial ladowac. Zreszta wtedy sie to lotnisko
nazywalo Municipal Airport Queens. Startowal z Bedford, Mass.


| WTC byl przystosowany do "normalnych" pozarow. Benzyna lotnicza pali sie w
| wysokich temperaturach (1500-2000F -- ile to jest na normalne? i jak to
| sie ma do "normalnego" pozaru?), ktore tutaj spowodowaly oslabienie
| konstrukcji nosnej.
Konstrukcja WTC - przełom lat 1960/70 - stalowy szkielet i niewielka
otulina (mniejszy ciężar własny konstrukcji i łatwość budowania wyżej).


Ale jeszcze tutaj jest kwestia jak ten szkielet byl umieszczony. W WTC byl
to szkielet zewnetrzny. Nie bylo zadnych filarow nosnych w srodku
konstrukcji. Prawdopodobnie gdyby byly to one by sie zlamaly i budynki
polecialyby na bok. A tak zapadly sie w siebie.


BTW. Odrzutowce używają nafty, a nie benzyny.


OK

m.

Zobacz wicej postw



Temat: bez numeru silnika w dowodzie rejestracyjnym

w zasadzie nic nie powiedziano na temat usuniecia pojemnosci silnika z DR
wobec czego mozna przyupuszczac, ze ta informacja nadal bedzie tam
zawarta.
Jesli tak to nie ma problemu z ubezpieczeniem.


ja bym proponowal od nacisku osi lub kola na jezdnie :-)
albo ladownosci ?
albo ciezaruwlasnego/maksymalnego

pozdry P|eszczoH

Zobacz wicej postw



Temat: Usztywnienie bez obnizania

Mam jeszcze w bagazniku, za przeproszeniem, butle z gazem.
Czyli non stop siakies 50 kg. :-(
Pod tym ciezarem zmiezone ugiecie samochodu to 1cm w stosunku
do standardu.


Wg mnie mozesz sprobowac zrobic cos takiego:
Jesli obecne sprezyny nie sa progresywne (maja liniowa charakterystyke
ugiecia), to wsadz sprezyny troche dluzsze. Zawieszenie sie nie utwardzi, a
jego wstepne ugiecie pod ciezaremwlasnym bedzie mniejsze.
A moze stare sprezyny juz "siadly" i wystarczy wymiana na nowe.

Melon

Zobacz wicej postw



Temat: Usztywnienie bez obnizania

Wg mnie mozesz sprobowac zrobic cos takiego:
Jesli obecne sprezyny nie sa progresywne (maja liniowa charakterystyke
ugiecia), to wsadz sprezyny troche dluzsze. Zawieszenie sie nie
utwardzi, a jego wstepne ugiecie pod ciezarem wlasnym bedzie mniejsze.


Eeee, to po co w ogole ruszac. Teraz jest zadowalajaco jesli chodzi
o wysokosc i niezadowalajaco jesli chodzi o sztywnosc. Moglyby byc
lepsze gdyby byly od ciezszego modelu, ale wtedy srednica nie pasuje...

A moze stare sprezyny juz "siadly" i wystarczy wymiana na nowe.


Pod obciazeniem 50kg (mysle ze wiecej) ugina sie o 1cm w stosunku do danych
fabrycznych. Przypuszczam ze watpie - nie odczulbym roznicy.
Zobacz wicej postw



Temat: Opel Zafira DTI a pompa wtryskowa przy 210000 km...


Zakładając zuzycie paliwa na poziomie 6 litrów, cenę ropy 4pln, litr dobrego
syntetyka to 45 pln - koszt zużycia oleju w tym przypadku stanowi 11% kosztu
zużycia paliwa. To _NIE_ jest normalne, tylko bubel. Jeszcze nie zdarzyło mi
się posiadać samochodu, a były i nowe i nastoletnie, który by zużywał więcej
niż 1 litr pomiędzy zmianami (10-15tys km).


OK,  tylko napisz jakimi samochodami do tej pory jezdziles
i o jakiej pojemnosci? Mowimy o Zafirze 1,8 benzyna i Zafirce 2.0 DTH
Czyli spory ciezar wlasny, spora pojemnosc silnika, fajna dynamika.
Nie porownuj Pandy  czy Fiesty do ciezkich i dynamicznych minivanow .
napisales:"To _NIE_ jest normalne, tylko bubel"

Zobacz wicej postw



Temat: Opel Zafira DTI a pompa wtryskowa przy 210000 km...

OK,  tylko napisz jakimi samochodami do tej pory jezdziles
i o jakiej pojemnosci? Mowimy o Zafirze 1,8 benzyna i Zafirce 2.0 DTH
Czyli spory ciezar wlasny, spora pojemnosc silnika, fajna dynamika.
Nie porownuj Pandy  czy Fiesty do ciezkich i dynamicznych minivanow .
napisales:"To _NIE_ jest normalne, tylko bubel"


Peugeot 205, koło 10 letni, przebiegu nie pamiętam, 1100 cc
VW Passat, 10 letni, przebieg 250 tys., 1595cc
Ren Clio 1,2, do ok 70 tys. km - 7 lat
Siena 1,6 HL, od nowości do 60 tys. - 3 lata
Leon 1.6, od nowości do 150 tys. - 7 lat
rover 420 od nowości do około 70 tys. - 5 lat

oczywiście to samochody 'w rodzinie'. Z wyjątkiem Passata (pół litra co 15
tys.) oraz Sieny (dolewka po szybkich przejazdach autostradą) nie zdarzyło mi
się dolać choć kropli oleju między przeglądami.

Oprócz tego był kiedyś citroen xm turbo dizel, którym dojechaliśmy do koło
150tys, ten faktycznie żłopał trochę oleju. Ale to był służbowy, więc i tak
wychodziło na jaw że oleju cos mało dopiero przy okazji przeglądu ;-)

GSk

Zobacz wicej postw



Temat: Cieszcie sie ze mna! (anty(?)reklama)

Kolego chyba zartujesz z ta masa.
Owszem moze poldek wyglada masywniej i ciezej ale jest ciezszy o niecale 100
kg.
W dowodzie rejestracyjnym mam czarno na bialym waga 1080 kg a Dajewo podaje
ciezar wlasny poldka od 1110 do 1160 i gdzie ta locha???
    Jest jedna wazna rzecz - ja mam gaznik, a ssanie wylaczam kiedy
chce.........
Czarek Daniluk napisał(a) w wiadomo ci: <34F5200B.7BFA7@mega.com.pl...

    Ja mam poczciwego Fiata 125p'91rocznik z polonezowskim silnikiem
1,5(82kM) -skrzynia 5 biegowa. w mieście pali ok.9,6 latem i 10-10,5
zimą.
Na trasie (np. w Sylwestra do Krosna) 4 osoby + duży pies + pełen
bagażnik
90-120 km/h  --- 7,1l/100km

Porownaj ciezar fiacika z ciezarem poloneza , i wyjdzie ci skad ta locha
pobiera tak ogromne ilosci paliwa .Kolega ma Fiata 1,5 , 4 biegowa skrzynia
.
Na trasie przy 110 - 120 pali 10-11 l , jakby mial piatke toby zszedl
ponizej
10 ...

Pozdrawiam Sławek Hein
 ICQ 7571906
spi@polbox.com
Nick napisał(a) w wiadomości: <34f2bf4c.38@news.icm.edu.pl...
Wielka radosc nastala w domostwie moim!
Mojem kochanemu polonezowi sie poprawilo!
Juz nie pali 16.5/100km tylko 14.5!!!!!
Tak wiec cieszcie sie ze mna!
p.s. Chce go sprzedac-jest jakis chetny?

---
Pozdrowienia
Marcin Kuznicki
mailto:nic@friko2.onet.pl
UIN : 6291762

--

Pozdrawiam Czarek ! SQ5@MEGA.COM.PL

Zobacz wicej postw



Temat: Cieszcie sie ze mna! (anty(?)reklama)


Slawek Hein wrote in message <34f68da@news.tpnet.pl...
Kolego chyba zartujesz z ta masa.
Owszem moze poldek wyglada masywniej i ciezej ale jest ciezszy o niecale
100
kg.
W dowodzie rejestracyjnym mam czarno na bialym waga 1080 kg a Dajewo podaje
ciezar wlasny poldka od 1110 do 1160 i gdzie ta locha???
   Jest jedna wazna rzecz - ja mam gaznik, a ssanie wylaczam kiedy
chce.........


Skoro mozesz wylaczyc ssanie kiedy chcesz (rozumiem przez to ze zaraz po
wlaczeniu tez)
to po co je wogole wlaczasz :)

mat

Zobacz wicej postw



Temat: ford scorpio skrzywienie kol z tylu

news:b9ip9j$5d4

Przyjżyj si jak wygląda zawiecha w Scorpiaku. Koła tylne zawsze będa
wchodziły w negatyw kiedy idą do góry.


mozesz objasniec ktora to strona "negatyw"?

Tylko to jakoś nie szkodzi  oponom. Przynajmniej u siebie nei zauważyłem


(mam Granadę - to taka sama

płyta podłogowa i zawiecha z tyłu).


U mnie na podniesionym kola stoja pionowo, na obciazonym ciezarem wlasnym
lekko sa skosnie, gorna czesc weziej, dlona na styku z asfaltem szezej, taka
żaba... ale np przy wchodzeniu w zakret kolo od zewnetrznej sie prostyje do
pionu i chyba tak w zalozeniu mialo byc. Po obciazeniu samochod siada i
kolka sie jeszcze mocniej pochylaja, a obecnie u mnie sptrezyny siedza i
kolka sa mocno rozjechane, niestety powoduje to zdzieranie opon po
wewnetrznej (od osi pojazdu) i mysle ze to wlasnie tylko zalezy od stopnia
zuzycia sprezyn i pochylenia, jak jest w normie to nie zuzywa tak mocno.

Zobacz wicej postw



Temat: ford scorpio skrzywienie kol z tylu

"Rafal A.(antek)" <sy@poczta.onet.pl wrote:
Przyjżyj si jak wygląda zawiecha w Scorpiaku. Koła tylne zawsze będa
wchodziły w negatyw kiedy idą do góry.
mozesz objasniec ktora to strona "negatyw"?


Góra do środka auta.

U mnie na podniesionym kola stoja pionowo, na obciazonym ciezarem wlasnym
lekko sa skosnie, gorna czesc weziej, dlona na styku z asfaltem szezej, taka
żaba... ale np przy wchodzeniu w zakret kolo od zewnetrznej sie prostyje do
pionu i chyba tak w zalozeniu mialo byc. Po obciazeniu samochod siada i
kolka sie jeszcze mocniej pochylaja, a obecnie u mnie sptrezyny siedza i
kolka sa mocno rozjechane, niestety powoduje to zdzieranie opon po
wewnetrznej (od osi pojazdu) i mysle ze to wlasnie tylko zalezy od stopnia
zuzycia sprezyn i pochylenia, jak jest w normie to nie zuzywa tak mocno.


Zdzieranie opon to efekt złej zbieżności. U mnie koła siedzą znacznie
niżej (sprężyny już umarły prawie), a koła nie są darte.
Radziłbym zbieżnośc tyłu sprawdzić.
Zresztą złe ustawienie kół z tyłu jest równiez częstą przyczyna
ściagania auta. Niestety, diagności przyzwyczajeni do aut ze sztywna
tylnia osią nie zauważają takiego niuansu.
Zobacz wicej postw



Temat: ELEKTROWCIĄG "GIS A.G" 800 KG prod. szwajcarskiej
ELEKTROWCIĄG  "GIS"   800 KG

ELEKTROWCIĄG  "GIS A.G"  800 KG   prod. szwajcarskiej
Model EM 50 / 2 NF
- płynna regulacja prędkości podnoszenia i opuszczania ( do 9 m/min. ),
- zasilanie 380 V, moc silnika 0,59 kW
- kl.bezp. IP 56
- łańcuch FEM 5 x 15,3  o długości 7 m,
- mały ciężąr własny (ok.25 kg)
- podwójny zaczep gwarantuje udźwig 800 kg
- wysoki kompfort obsługi,
- oszczędne zużycie energii,
- sterowanie bezpośrednie przy pomocy kasety,
NIEUŻYWANY - fabrycznie nowy,
Wzorcowa koncepcja, zintegrowana elektryka, odporne na zużycie materiały i
zwarta modułowa konstrukcja. Dopasowane do siebie, opcjonalne elementy
własnej konstrukcji i produkcji zapewniają, że wciągnik łańcuchowy GIS
sprawdza się przy specjalnych wymaganiach co do produkcji.

Cena 3000 PLN (do negocjacji)
mailto:Kajetan.Mydl@inetia.pl
lub licytuj na   http://www.allegro.pl/

Zobacz wicej postw



Temat: ELEKTROWCIĄG "GIS A.G" 800 KG prod. szwajcarskiej

ELEKTROWCIĄG  "GIS A.G"  800 KG   prod. szwajcarskiej
Model EM 50 / 2 NF
- płynna regulacja prędkości podnoszenia i opuszczania ( do 9 m/min. ),
- zasilanie 380 V, moc silnika 0,59 kW
- kl.bezp. IP 56
- łańcuch FEM 5 x 15,3  o długości 7 m,
- mały ciężąr własny (ok.25 kg)
- podwójny zaczep gwarantuje udźwig 800 kg
- wysoki kompfort obsługi,
- oszczędne zużycie energii,
- sterowanie bezpośrednie przy pomocy kasety,
NIEUŻYWANY - fabrycznie nowy,
Wzorcowa koncepcja, zintegrowana elektryka, odporne na zużycie materiały i
zwarta modułowa konstrukcja. Dopasowane do siebie, opcjonalne elementy
własnej konstrukcji i produkcji zapewniają, że wciągnik łańcuchowy GIS
sprawdza się przy specjalnych wymaganiach co do produkcji.

Cena 3000 PLN (do negocjacji)
mailto:Kajetan.Mydl@inetia.pl

Zobacz wicej postw



Temat: ELEKTROWCIĄG "GIS A.G" 800 KG prod. szwajcarskiej
LEKTROWCIĄG  "GIS"   800 KG

ELEKTROWCIĄG  "GIS A.G"  800 KG   prod. szwajcarskiej
Model EM 50 / 2 NF
- płynna regulacja prędkości podnoszenia i opuszczania ( do 9 m/min. ),
- zasilanie 380 V, moc silnika 0,59 kW
- kl.bezp. IP 56
- łańcuch FEM 5 x 15,3  o długości 7 m,
- mały ciężąr własny (ok.25 kg)
- podwójny zaczep gwarantuje udźwig 800 kg
- wysoki kompfort obsługi,
- oszczędne zużycie energii,
- sterowanie bezpośrednie przy pomocy kasety,
NIEUŻYWANY - fabrycznie nowy,
Wzorcowa koncepcja, zintegrowana elektryka, odporne na zużycie materiały i
zwarta modułowa konstrukcja. Dopasowane do siebie, opcjonalne elementy
własnej konstrukcji i produkcji zapewniają, że wciągnik łańcuchowy GIS
sprawdza się przy specjalnych wymaganiach co do produkcji.

Cena 3000 PLN (do negocjacji)
mailto:Kajetan.Mydl@inetia.pl
lub licytuj na   http://www.allegro.pl/showitem.php?item=2757136

Zobacz wicej postw



Temat: Jaja pietnuję
siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.plnapisał(a):


Jaja (sztuk 40!!!) nabyte przez moją antenatkę w "normalnym sklepie",
który okazał się supermarketem Leclerc.
Piętnuję, bo popękały w gotowaniu, nie dały się pomalować i do tego
grozi mi skaza białkowa po zjedzeniu 40 jajek.


Och, ja to mam dopiero straty.

Torebka jaj sztuk 10. Przewróciła się na blacie. Tak się raczej położyła,
powiedziałabym.

Pękło siedem. SIEDEM!

Powtórka, czyli nabyto kolejną torebkę. Ta się już nie położyła. Została
postawiona. Pod ciężarem własnym pękło jedno.

Włożono do wody sztuk pięć. Pękły trzy. Dołożono trzy. Pękły dwa. Dołożono
jedno, uznając, że jedno jakoś się uratuje.

Ktoś się pochwali ciekawszym odsetkiem odpadów?

JoP

Zobacz wicej postw



Temat: 70kg/m^2 pietnuje
W artykule <slrn.pl.dtqdsi.gg.mar@marekw.home
Marek Włodarz napisał(a):


W artykule <drjbt9$79@nemesis.news.tpi.pl
Tomasz Pyra napisał(a):

| Pietno dla takich norm.

Piętno dla dziennikarza - idioty. Nie pamiętam w tej chwili
konkretnych liczb, ale zapewniam Cię, że wymagania normy są co
najmniej 10 razy większe.


No więc jednak nie... nie 10 razy.

Normatywne "obciążenie charakterystyczne" dla I strefy (do której
AFAIK należą Katowice) to faktycznie 700 N/m2 (czyli circa 70 kG/m2).
To się zgadza.

Tyle, że do tego dochodzi współczynnik kształtu dachu - dla dachów
płaskich wynosi co najmniej 2.0 - oraz współczynnik bezpieczeństwa.
Ten z kolei zależny jest od rozpiętości przekrycia, przeznaczenia
budynku, typu konstrukcji i innych szczegółów. Ile wynosi dla hal
wystawowych (duże rozpiętości) - nie pamiętam, ale dla zwykłych
budynków 1.4. Ergo obciążenie obliczeniowe (tylko śniegiem, bez
ciężaru własnego, obciążenia wiatrem itp.) to 0.7*2*1.4 kN/m2 = 2,88
kN/m2 (~300 kG/m2). Co odpowiada mniej więcej 120 cm świeżego śniegu
lub jakimś 60-70 cm zmrożonego.

Wydaje mi się (to muszę sprawdzić), że dla hal i ogólnie konstrukcji o
dużych przekrojach współczynniki bezpieczeństwa są większe... ale tak
czy owak, hala nie powinna się zawalić.

Pozdrawiam,
Marek W.

Zobacz wicej postw



Temat: 70kg/m^2 pietnuje
W artykule <drkjm7$4t@news.task.gda.pl
Tomasz Pyra napisał(a):


| ciężaru własnego, obciążenia wiatrem itp.) to 0.7*2*1.4 kN/m2 = 2,88
| kN/m2 (~300 kG/m2). Co odpowiada mniej więcej 120 cm świeżego śniegu
| lub jakimś 60-70 cm zmrożonego.

0.7*2*1.4kN/m2=1.96kN/m^2 (~215kg/m^2)


Ups... No późno było, to się w rachunkach rąbnąłem. I faktycznie ze
120 cm świeżego śniegu zrobiło się 80. A to już wcale tak dużo nie jest.

[...]


Nie wiem tez jak sie uwzglednia takie warunki jak duza roznica
temperatur wewnatrz i na zewnatrz - podobno w srodku bylo +20, a na
zewnatrz -15. Czy to sie wogole bierze pod uwage przy projektowaniu, czy
takie sytuacje sa po prostu "wrzucone" we wspolczynniki bezpieczenstwa?


Uwzględnia, to się nazywa obciążenie temperaturą i działa w obie
strony - trzeba uwzględnić także to, że latem na słońcu dach znacznie
silniej się rozgrzewa (zazwyczaj), niż powietrze obok.

Pozdrawiam,
Marek W.

Zobacz wicej postw



Temat: 70kg/m^2 pietnuje
Marek Włodarz napisał(a):


W artykule <drkjm7$4t@news.task.gda.pl
Tomasz Pyra napisał(a):

| ciężaru własnego, obciążenia wiatrem itp.) to 0.7*2*1.4 kN/m2 = 2,88
| kN/m2 (~300 kG/m2). Co odpowiada mniej więcej 120 cm świeżego śniegu
| lub jakimś 60-70 cm zmrożonego.

| 0.7*2*1.4kN/m2=1.96kN/m^2 (~215kg/m^2)

Ups... No późno było, to się w rachunkach rąbnąłem. I faktycznie ze
120 cm świeżego śniegu zrobiło się 80. A to już wcale tak dużo nie jest.


A masz gdzies pod reka te wszystkie tablice?
Znajomy ktory sie niedawno budowal mowi, ze wspolczynnik ksztaltu dla
plaskiego dachu to 0.8, a conajwyzej 1.
Cos mi sie wydaje, ze pomylilo mu sie ze spadzistym, ale on jest w
zasadzie pewny swojej pamieci, ze dla plaskiej hali obciazenie wymagane to:
0.7*1.4*0.8=0.784 [kN/m^2] (~80kg/m^2)

Zobacz wicej postw



Temat: sprzedam: ciĹĄgarka drutu, piec, zaklad do produkcji gwo dzi,...

SPRZEDAM

--------------------------------------------------------
1. CIÄ˝GARKĘ DO GRUBYCH DRUTÓW.

- ciężar własny 12500 kg
- jednobębnowa z szafą sterownicą
- silnik 45 KW.
--------------------------------------------------------
2. PIEC DO ŻARZENIA DRUTU.

- komowowy z zasłoną bezzędrową,
- zasilanie 78 KW,
- wsad 4000 kg.
- nowy
- do ciągłej produkcji.
--------------------------------------------------------
3. ZAKŁAD KOMPLETNY DO PRODUKCJI GWO DZI.

- zakład produkcji ciągłej
- pow. użytkowa 641 m2
- plac utwardzony i ogrodzony o pow. 1800 m2
- własna stacja trafo, telefon, woda, gaz, kanalizacja
- lokalizacja - Kozienice, 85km na południe od Warszawy
--------------------------------------------------------
4. ZAKŁAD DO PRODUKCJI DRUTU

- hala o pow. 510 m2, wysoka z suwnicą
- plac utwardzony o pow. 2500 m2, ogrodzony
- woda, telefon, własna stacja trafo
- produkcja ciągła
- lokalizacja - Radom.
--------------------------------------------------------

KONTAKT:

e-mail: ejmi2@wp.pl
tel. kom.: 601-306-692

Zobacz wicej postw



Temat: sprzedam: ciĹĄgarka drutu, piec, zaklad do produkcji gwo dzi,...
SPRZEDAM

--------------------------------------------------------
1. CIÄ˝GARKĘ DO GRUBYCH DRUTÓW.

- ciężar własny 12500 kg
- jednobębnowa z szafą sterownicą
- silnik 45 KW.
--------------------------------------------------------
2. PIEC DO ŻARZENIA DRUTU.

- komowowy z zasłoną bezzędrową,
- zasilanie 78 KW,
- wsad 4000 kg.
- nowy
- do ciągłej produkcji.
--------------------------------------------------------
3. ZAKŁAD KOMPLETNY DO PRODUKCJI GWO DZI.

- zakład produkcji ciągłej
- pow. użytkowa 641 m2
- plac utwardzony i ogrodzony o pow. 1800 m2
- własna stacja trafo, telefon, woda, gaz, kanalizacja
- lokalizacja - Kozienice, 85km na południe od Warszawy
--------------------------------------------------------
4. ZAKŁAD DO PRODUKCJI DRUTU

- hala o pow. 510 m2, wysoka z suwnicą
- plac utwardzony o pow. 2500 m2, ogrodzony
- woda, telefon, własna stacja trafo
- produkcja ciągła
- lokalizacja - Radom.
--------------------------------------------------------

KONTAKT:

e-mail: ejmi2@wp.pl
tel. kom.: 601-306-692

Zobacz wicej postw



Temat: laweta gdzie najtaniej?


musze przetransportowac auto 70 km od wroclawia.
gdzie najtaniej? mozecie kogos polecic?


ul. Smetna na Biskupinie/Sepolnie. Taniej juz nie ma we wroc nigdzie.Tylko
licz sie z tym,ze jaka kasa,taka laweta.Ale z mocnym autem daje rade. Wiele
razy bralem od nich. Nie wiem,jak jest teraz, moze stan/ciezar wlasny;]
lawet sie poprawil

Konrad

Zobacz wicej postw



Temat: Właściwości etylosiarczanu imidazoliowego


On Sun, 24 Jun 2007 17:08:42 +0200,  Wojciech Szczepankiewicz wrote:
Właśnie o to chodzi, żeby skrzepła, a ponieważ przechodzi w stan szklisty, to
problem zmętnienia znika.


Jestescie pewni ze ma skrzepnac ?
Jesli sie nie myle to caly problem duzych zwierciadel polega wlasnie
na ich stalosci - naprezenia przy krzepnieciu, termiczne, potem
uginanie pod ciezarem wlasnym - tego wszystkiego sie unika dzieki
cieklosci.

J.

Zobacz wicej postw



Temat: Help!!!
Nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale:

Nie znam dokładnie "metody", jedyne co nauwa mi się na myśl to wzór na
ugięcie belki:

u''=-M/(EI)

w wersji dla dokładnych

u''=-M/EI+(T/(aGA))'

A przebieg doświadczenia do woli, ja proponuję:
Wybierasz sobie blekę i jej przekrój ( proponuję prostokąt ) liczysz
charakterystyki geometryczne przekroju i ich błędy.
Podpierasz ją bezmomentowo w dwóch punktach, mierzysz ich odległość i
oczywiście błąd pomiaru. ( Można też wspornikowo, ale więcej z tym zachodu
niż radości )
Zadajesz obciążenie dowolne ( proponuję czyste zginanie, wtedy M=const )
można także wliczyć ciężar własny, wyliczasz siły wewnętrzne i oczywiście
ich błędy. mierzysz ugięcie i podstawiasz do wzoru. Jedyne czego nie znasz
to E.
Jeżeli użyjesz wzoru 2 to pamiętaj, że:

G=E/(2*(1+ i))
a=5/6 ; dla prostokąta
i=0.3 , ale jak ktoś jest dokładny może go sobie najpierw wyznaczyć.
Oczywiście także błąd :)
Stosując różne obciążenia otrzymasz różne wyniki, można to później
przejechać metodą najmniejszych kwadratów i otrzymać zależność u(P)
Wzory przed zastosowaniem scałkować do odpowiedniego miejsca, żeby otrzymać
strzałkę.

Pozdrawiam

Zobacz wicej postw



Temat: Tania elektrownia słoneczna


On Mon, 19 Dec 2005 21:57:05 +0100,  Kurciok wrote:
Powiedzmy że mam soczewkę fresnela o powierzchni 1 km^2 wynoszę ja balonami
ponad chmury.


Ale wiesz ze tam wieje jakies 250km/h ? :-)


Ogniskuje wiązkę światła tak aby ukształtowała się w wiązkę
(tak jak przy laserze) (trzeba by użyć do tego z dwie trzy soczewki)
następnie w metalowej rurze (chyba najlepiej aby była w niej próżnia)
przesyłam ją tak jak promień lasera na powierzchnie ziemi.


I tu moze byc problem - Slonce jest dosc "punktowe" [:-))],
ale zamiana na rownolegla wiazke sie nie uda. A wiazka
nierownolegla bedzie sie musiala troche poodbijac
od scianek .. i za kazdym odbiciem straty.
No chyba zeby sie udalo z powietrza w srodku jakis swoisty
swiatlowod gradientowy zrobic.


(ile może kosztować parę balonów i plastikowa rura z PCV
długości paru kilometrów


Bardzo duzo :-( PCV to ci sie polamie pod ciezarem wlasnym, a lekki
zefirek to przewroci.

Najwieksze budowle maja dzis ~500m, a Ty bys chcial pewnie z 5km ..


Zresztą takie elektrownie mogły by być w górach ponad chmurami.


Nie mamy takich gor, a na Szczytach Himalajow snieg gruby lezy :-)

J.


Zobacz wicej postw



Temat: Czarne Dziury to bajki? ;)[press]
Newsuser "J.F." <jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote ...


Hm .. a zalozmy przez chwile ze Ziemia jest stalym walcem, i to dosc
wysokim.
Czy srodkowe czesci tego walca nie pekna pod ciezarem wlasnym ?


To problem tylko ilosciowy :)
Podaj jakies dane ...


dysk tez jest ciekawy ..


Zwlaszcza wirujacy relatywistycznie :P

Zobacz wicej postw



Temat: Sila wyporu cieczy


On Thu, 01 Dec 2005 16:00:24 +0100,  Delfino Delphis wrote:
On Thu, 01 Dec 2005 14:03:11 +0100, J.F.
| Ale pal nie jest pokrojony na plasterki. Cisnienie wody dziala
| wylacznie na boczna powierzchnie, sciskajac ten pal.

To zamienmy pal z drewna na pal z wodoru. Co sie stanie? ;)


W rurze ?
Dokladnie to samo - na pewnej glebokosci rure zgniecie :-)

CHoc trzeba by policzyc - moze tez popekac lub sie wyboczyc
pod ciezarem wlasnym.

Woda na wyboczenie nieco pomoze, szczegolnie jak rura lekka :-)

J.

Zobacz wicej postw



Temat: pytanie o przekroj sztywnego preta


On Sat, 7 Jun 2003 13:17:54 +0200,  MiHaL wrote:
Pytanie jest moze troche dziwne,
ale potrzebuje miec pret o jak najcienczym
profilu w widoku z gory, o dlugosci 1- 2 m
(chyba zrobie 1,5m) z boku moze byc szeroki.


Uwazaj - przy wiekszych obciazeniach takie cos sie wyboczy.


Wydaje mi sie, ze moze wydluzony plaster miodu,
a moze elipsa pionowo postawiona?
Tylko ze takich profili aluminiowych chyba nie sprzedaja...
Najlepiej, gdyby pret mial w widoku z gory do 1 cm,
ale moze miec wiecej, bo jest tu wazna stabilnosc,
z dokladnoscia do setnych mm odksztalcen.


Jesli waga nie gra roli to szukasz plaskownika.  
Takie 10x60 czy 10x80mm powinny byc dostepne, a
jak nie to pret fi 100, czy kwadrat, i troche zabawy z pilka.

Co prawda plaskownik nie jest chyba optymalny jesli chodzi
o ugiecie pod ciezarem wlasnym ... wiertarka i nawiercic ?

Profile zamkniete prostokatne tez chyba da sie kupic -
ewentualnie obejrzyj poziomice w Obi czy Praktikerze :-)

Ale te setne to chyba bym sobie od razu odpuscil ..

J.

Zobacz wicej postw



Temat: Co by było gdyby Rosjaie przegrali bitwę pod Kurskiem?


Jan Szkudliński wrote:
| Tylko Firefly. I to raczej na krótki zasięg. Krótkolufa 75 mm nie
| stanowiła dla Panter czy Tygrysów większego zagrożenia.

Pisze przeciez o Shermanie 76, z armata o dluzszej lufie.
Natomiast armata 17 funtowa Fireflya byla bardzo grozna bronia.
A stabilizacja pozwalala strzelac w ruchu, i wymanewrowywac niemieckie
czolgi. Dobry dowodca, jak to napisal Patton, potrafil ze swym samotnym
Shermanem 4 Pantery rozwalic. O czyms to siwadczy, nawet jesli to
odosobniony przypadek.


W sumie o to wlasnie chodzi - nie wazne jaki sprzet sie ma, wazne jak
sie go uzywa.


Ponadto w ktorejs z ksiazek o Normandii (Caen - droga do zwyciestwa?) jest
mowa o najwiekszej wadzie Panter - slaba manewrowosc (ciezar wozu) i
mozliwosc strzelania praktycznie jedynie w bezruchu.


Sherman szybciej tez obracal wieza (co mialo znaczenie wlasnie w walce
manewrowej) i mial leszy stosunek mocy silnika do ciezaru wlasnego.

Zobacz wicej postw



Temat: Moment rozlozony - Robot


~kamil wrote:
Witam!

Modeluje hale przemyslowa (akademicka ;)), z wiekszoscia problemow
sobie poradzilem posilkujac sie helpem do Robota, ale przy zadawaniu
obciazen od elewacji (plyty Kolbet) naszlo mnie kilka watpliwosci :)
1) slup zadalem jako 2 prety (2 rozne przekroje nad i pod suwnica)


Uwzględniłeś przesunięcie osi słupa?


a obciazenia pionowe jako sily skupione rozlozylem na slupie z
uzyciem wspolrzednych wzglednych (x/L), ale w innych podobnych
projektach ktore widzialem sily zadawano w wezlach - czyli slup
niejako "pocieto" na mniejsze czesci o wysokosci plyty elewacyjnej.
Czy ma to jakis wplyw na wyniki? Bo na zdrowy rozsadek nie powinno
ale nie jestem tego na 100% pewnien.


Obciążenie pionowe dolnej części słupa (IMHO) składa się z trzech
części: oddziaływanie suwnicy i części słupa nad suwnicą i to powinno
być modelowane siłami skupionymi, ciężar własny słupa który może być
modelowany jako obciążenie rozłożone (ale często umieszcza się go w sile
skupionej u góry) oraz ciężar elewacji który jak sądzę przenosi się w
punktach mocowania czyli punktowo.

        max

Zobacz wicej postw



Temat: Współczyni zwiekszajacy .
Dnia 2006-10-20 12:42, Użytkownik Flex napisał:


budowlanych -  chodzi o prosta konstrukcje stalowa - belka swobodnie
podparta Obciazona w sposob rownomiernie ciagly


W budownictwie współczynnik obciążenia zależy od jego rodzaju (ciężar
własny, śnieg, wiatr, obciążenie użytkowe)- jeżeli normy szczegółowe nie
mówią inaczej to korzystasz ze współczynników np. z PN-82/B 02001
(obciążenia stałe) lub PN-82/B 02003 (obciążenia zmienne
technologiczne). Do obliczeń I stanu granicznego (nośność i stateczność)
bierzesz obciążenia obliczeniowe (czyli przemnożone przez współczynniki
stateczności), do II stanu granicznego (ugięcia) charakterystyczne
(czyli bez współczynnika obciążenia).

Zobacz wicej postw



Temat: Mosty i wiadukty
fighter [###figh@mnc.pl.###] napisał:

Mniej więcej o to. Tyle, ze te czujniki są oparte wprost na GPS. Czyli
dostajesz dokładną pozycję czujnika. Porównujesz to z dokumentacją
konstrukcyjną mostu, czyli teoretycznym położeniem wybranych punktów
pomiarowych. Położeniu, które zajmowały by, gdyby nie było obciążenia
ciężarem własnym.

Co do metodologii rozmieszczenia, to wystarczy metoda opisana przez
mnie już poprzednio, czyli rozmieszczenie wg wzoru:

          L
    x = -----
        2 * n

gdzie:

L - długość mierzonego elementu (czyli rozpiętość przęsła przykładowo)
n = 1, 2, 3, ...

Wzór wyjaśniają rysuneczki falowania.

Ima bardziej wiotka konstrukcja, tym większe n, czyli więcej
czujników. Ale nie mam pomysłu na analityczne wyznaczenie granicznego
n.

Zobacz wicej postw



Temat: Obliczanie stężeń (i innych elementów) z prętów okrągłych
Witam

Dosyć częstym rozwiązaniem w halach stalowych są stężęnia w formie
prętów okrągłych. Te same pręty okrągłe stosuje się również często jako
elementy podwieszające mniejsze lub większe daszki, wiaty itp. Liczy się
je oczywiście jako cięgna, które nie przenoszą ściskania. Jest to dla
mnie całkiem oczywiste, że bardzo smukły pręt przenosi pomijalnie małą
siłe ściskającą.

Pytanie co zrobić z wpływem sił poprzecznych ? W normie napisane jest,
że elementach rozciąganych osiowo można pominąć ciężar własny jeśli rzut
pręta nie przekracza 6m. Więc jak podejść do długich stężeń? Jak
uwzględnić wpływ oblodzenia, ciężaru własnego i wiatru w przypadku
cięgien z prętów podwieszających daszki ?

Czy taki smukły pręt można traktować jak linę - np w odciągach masztu,
komina, czy konstrukcjach cięgnowych, gdzie siły poprzeczne nie wywołują
zginania, ale powodują przyrost siły osiowej ? Ten wariant wydaje mi się
sensowniejszy.

Jednakże spotkałem się z opiniami, i to doświadczonych inżynierów, że w
sumie, to powinno się taki pręt liczyć na zginanie. Tyle że moim zdaniem
dochodzimy wtedy do jakiś absurdalnych wyników. 6-ścio metrowy pręt fi16
miałby wytężenie od zginania ciężarem własnym na poziomie ok. 90%!
Podczas gdy ten sam pręt policzony w Robocie jako element kablowy bez
wstępnego naciągu i obciążony tylko ciężarem własnym ma naprężenia rzędu
kilkunastu MPa.

Chętnie poczytam co sądzą o tym inni bywalcy grupy.

pozdrawiam
greg

Zobacz wicej postw



Temat: Obliczanie stężeń (i innych elementów) z prętów okrągłych
On 20 Kwi, 21:43, greg <ingeni@interia.plwrote:


Pytanie co zrobić z wpływem sił poprzecznych ? W normie napisane jest,
że elementach rozciąganych osiowo można pominąć ciężar własny jeśli rzut
pręta nie przekracza 6m. Więc jak podejść do długich stężeń? Jak
uwzględnić wpływ oblodzenia, ciężaru własnego i wiatru w przypadku
cięgien z prętów podwieszających daszki ?


powiem Ci, jak ja robie
jeśli to jest stężenie wewnątrz hali, to w ogóle pomijam wpływ ciezaru
własnego, ew. mozna załozyć (i zaządac) zeby prety dłuzsze niz 6 m
były podwieszane w miejscu skrzyżowania sie pretow do jakiejś
płatwii.


Czy taki smukły pręt można traktować jak linę - np w odciągach masztu,
komina, czy konstrukcjach cięgnowych, gdzie siły poprzeczne nie wywołują
zginania, ale powodują przyrost siły osiowej ? Ten wariant wydaje mi się
sensowniejszy.


tak, a wg mnie to w przypadku daszków gdzie długosci tych kabli są
parumetrowe najbardziej inzynierskim rozwiązaniem byłoby pominiecie
tego zagadnienia jako nieznaczącego.


Jednakże spotkałem się z opiniami, i to doświadczonych inżynierów, że w
sumie, to powinno się taki pręt liczyć na zginanie.


kompletna bzdura. Wpływ zginania uwzglednia sie w przypadku elementów
sztywnych , a nie wiotkich. Pręt o takiej długosci nalezy traktowac
jako wiotki.

pzdr

Zobacz wicej postw



Temat: Obliczanie stężeń (i innych elementów) z prętów okrągłych
Jeszcze parę wyników otrzymanych w Robocie. Wypisuję je bo są dla mnie
co nie co dziwne, a poza tym dobrze odświeżyć temat może jeszcze ktoś
coś napisze.

Pręt l=6m, podparty przegubowo, nieprzesuwnie na obu końcach, obciążony
ciężarem własnym. Pręt jest zadany jako element kablowy o przekroju 2,01
cm2 (fi16). I tak:

1) Brak naciągu - naprężenia od samego ciężaru własnego: 12,22MPa
2) Naciąg 2kN: naprężania 9,95MPa (wychodzi to tak, jakby pręt obciążony
był tylko naciągiem: 2kN/2,01cm2)
3) Naciąg 0,01kN: naprężenia 0,24MPa (od samego naciągu by wychodziło
0,01kN/2,01cm2=0,05MPa, więc jest coś więcej)

I tak się zastanawiam co z tą metodą obliczeniową, którą zastosowano w
Robocie ? Dlaczego przy pomijalnie małym naciągu (0,01kN) wpływ
obciążenia poprzecznego prawie, że znika ?

pozdrawiam
greg

Zobacz wicej postw



Temat: PYT budownictwo i konstrukcje
<3. Od czego pochodzi obciÂązenie dzialajace na sciany nosne budynku?
Dach wraz z obciazeniem sniegiem i wiatrem, stropy, ciezarwlasny  (cos
jeszcze?)
<4. co to jest deskowanie tracone?
Takie ktorego nie bedzie mozna wykozystac powtornie

Moze na reszte ktos dalej jeszcze odpowie
Nie mozna tak odrazu zebys za szybko nie mial :)
Pewnie szybciej byloby w czytelni

Zycze cierpliwosc lub milych chwil przy ksiazce ;)

Zobacz wicej postw



Temat: Odysea 2003
Newsuser "Borys Dabrowski" <bordab@ wp.plwrote ...


5g wiekszosc zniesie, to by byla nawet dodatkowa atrakcja, ale
akurat w samolotach rozpedzajacych sie poziomo nie ma potrzeby
stosowania az tak duzej nadwyzki ciagu nad ciezarem wlasnym.


Nie przy rozpedzaniu, ale podczas hamowania przy wejsciu w geste wartwy
atmosfery.


| bo moze rzeczywiscie to nie ma byc oparte na kadlubie nosnym,
| choc dziwne by bylo tracic w ten sposob sporo doskonalosci
| aerodynamicznej ?

Z cala pewnoscia nie jest. Kadluby nosne nie maja tez wielkiej
doskonalosci aerodynamicznej (to kiepskie latadla, nieprzypadkowo
nie robi sie takich samolotow),


Kiepsko lataja w gestej atmosferze, ale przy hamowaniu z duzej predkosci ma
kadlub nosny duze zalety, bo skrzydelka sie pourywac moga.
BTW, platowiec w ukladzie integralnym jest rewelacyjnym rozwiazaniem dla
lotow atmosferycznych, ale w rozrzedzonej atmosferze kiepsko sie sprawuje.
Nie ma zlotego srodka.


dysponuja za to znacznie lepszym
niz skrzydlaki stosunkiem objetosci do powierzchni wlasnej, co
jest teoretycznie korzystne, gdy wewnatrz musimy zainstalowac
duze zbiorniki paliwa.


To tez i wlasnosci hipersoniczne.
Tu jednak, gdy mowa o Ma=4, to zaiste konstrukcji zylowac az tak nie trzeba.

(STS)

Zobacz wicej postw



Temat: kosmiczna winds
to chyba było w którymś ŚN, potem dyskutowaliśmy sobie (na politechnice) nt
inżynierii materiałowej:

nanorurki węglowe są zbyt gęste aby taka lina/winda miała szanse być
ekonomiczna. Zbyt gęste, czyli zbyt ciężkie. Nie jestem pewien czy się urwą
pod własnym ciężarem (co by miało miejsce w przypadku zwykłej liny
stalowej), ale jestem pewien że jest o kilka rzędów wielkości za ciężka.

Co innego (nieopracowany jeszcze materiał) - pajęczyna. Jej stosunek
wytrzymałości do ciężaru własnego rozwala wszystkie znane polimery na
łopatki (też kilka rzędów wielkości). Nie znam dokładnych liczb, ale - jak
to inżynier - zapamiętałem ogólne wnioski. Lina z pajęczyny byłaby lekka i
by mogła jeszcze wciągnąć kilka ton na orbitę (kilka ton ponad swój ciężar
własny).

Ale co by było gdyby....

janek kozicki

Zobacz wicej postw



Temat: Tego jeszcze nie grali, Tusk skopiowal program PiS
czapka-nie-widka-online napisała:

> Nasz Premier juz od dwoch lat realizuje ponizszy program i gdyby
nie wetowanie
> przez Tuskow to bylibysmy juz dzisiaj na koncu drogi budowy IV
Rzeczpospolitej
> a tak jestesmy tylko w polowie.

Tak jak Pan Premier to realizuje (i jego program jako taki)
przypomina mi budowanie socjalizmu. Budowaliśmy i budowaliśmy i
budowaliśmy 45 lat, aż się sam zawalił pod ciężaremwłasnym.

Dzięki Bogu Tusk - o ile kojarzę - ma całkiem inne spojrzenie niż
Kaczyński na rozwiązanie problemów, o których nikt nie przeczy, że
są. Zobacz wicej postw



Temat: A to są pożyteczni idioci i idiotki:
bush_w_wodzie napisał:

> > ja oceniam jego ciezarwlasny na dlugie lata w wiezieniu ale moze wyprzedzam
> fakty.
Naprawdę w to wierzysz? Bo ja nie. Co nie zmienia faktu, że mu tego życzę.

tak czy inaczej przyznali sie ze brali i jest to lepsze od obrony z
> pozycji beziteresownego autorytertu

nie musieli przecież do niczego się przyznawać. Może dlatego, że otarłem się
nieco o to towarzystwo, nie bardzo wierzę w jego szlachetne pobudki...


> gdzie ja pisalem ze cos mam zamiar kulczykowi wybaczyc?

Stajesz w obronie tych, którzy jego bronią.

nic zlego by sie nie
> stalo gdyby w komisji siedzieli inteligentni i blyskotliwi goscie ktorzy by
> kulczyka przygwozdzili dobrze ulozonymi pytaniami tak ze by potem nie musieli
> slowem przesluchania komentowac a i tak wszystko byloby jasne

Też bym sobie tego życzył.
>
> > i ujmiesz się za co najmniej niewiarygodną chmarą wróbli,
> > czy też jak kto woli kanarków, które chcą uskubać coś dla siebie?
>
> okreslanie tych ludzi mianem "smiecie" przekracza moje granice tolerancji

Też nie chcę ich tak nazywać, bo po prostu nie wypada. Ale jakiś smród czuję.
Zobacz wicej postw



Temat: Ustalono przyczyny wypadku z nadmuchiwanym zamkiem
Rodzice zwróćcie uwagę! - ostatnio zdarzyło mi się widzieć skaczące pociechy po
atrakcji kompletnie nieprzypiętej, nieprzymocowanej - tylko ciężarwłasny
trzymał piękny statek ze zjeżdżalnią. Zwrócenie uwagi obsłudze nie dało
kompletnie żadnego efektu. Tylko zapewnienie, że spełnia normy i nic się nie
stanie - tak ma być. Co prawda wiaterek był leciutki i konstrukcja lekko się
wyginała. Ale następnym razem zadzwonię chyba po policję, bo co zrobić innego?

Jak to mówią "podłość ludzka nie zna granic"
beztroska też. Zobacz wicej postw



Temat: Katastrofa w Katowicach: Zawalił się dach MTK; ...
Spadzisty dach jest rozwiazaniem.to chyba jest oczywiste.Wowczas własnie snieg
zjezdza z dachu, a nie zalega na nim.Podczas gdy snieg zalega wiadomo ze
konstrukcja sie ugina ale dopóki nie dojdzie do stanu granicznego plastycznosci
wszystko jest ok.Snieg moze byc przyczyna tragedi ale ja bym raczej przyczyn
szukała w projekcie.Moze konstruktor pożałował stali i zmniejszył ciezarwłasny
konstrukcji zmniejszając przekroje belek nosnych.
Zobacz wicej postw



Temat: Katastrofa budowlana czy niedbalstwo?
artenara napisał:
Tym bardziej ze dach byl lekki,tylko z blachy falistej.Wiec bez
trudu powinien uniesc kazda ilosc sniegu

Jest dokładnie odwrotnie. Im lżejsza konstrukcja tym większy udział ciężaru
śniegu w obciążeniach. Praktycznie poza niewielkim ciężaremwłasnym to JEDYNE
obciążenie projektowe. Jeśli na dachu zamiast 1 m świeżego śniegu (ok. 100
kg/m2) masz np. 50 cm lodu lub zlodowaciałego śniegu (ok. 300 kg/m2) to dla
cięzkich konstrukcji żelbetowych masz ok. 20% wzrost obciążenia. Dla lekkiej
konstrukcji dachowej przekroczenie dopuszczalnych obciążeń jest ponad 100%! Zobacz wicej postw



Temat: Sąd w Gliwicach uznał, że właściciel katowickie...
obciazenie sniegiem
Przestancie pisac,ze dach byl przystosowany do obciazenia 0,7 kN/m2
Jest to _tylko_ wartosc charakterystyczna od obciazenia sniegiem brana do
obliczen. Wymiarujac konstrukcje liczy sie rozne kombinacje obciazen (min.
snieg, wiatr, ciezarwlasny, obciazenia technologiczne, od czlowieka itd.) i to
nie jest tak, ze dach mogl wytrzymac 70 kg.
Zreszta jakbyscie chcieli byc bardziej dociekliwi, to w przypadku dachu
plaskiego powinno sie to jeszcze przemnozyc przez 0,8. Czyli wynika z tego, ze
dach mogl wytrzymac 56 kg ? Nie, nie i jeszcze raz nie ! Zobacz wicej postw



Temat: Opozycja chce odwołać prezydenta
>> Prezydenta broni lewica. - Jeśli się komuś nie dorasta nawet do kolan, to
trzeba taką osobę ściągnąć w błoto. To żenujące - krzywi się Tomasz Nałęcz z
SdPl. - Skończy się to wielkim kacem i uszczerbkiem na wizerunku Polski. <<

Że niby ten absolwent II roku Politechniki Gdańskiej jest taki wielki ? Wobec
kogo ? Woda sodowa uderzyła do głowy wspanialcom ludowym. Najwyraźniej coś się
autorowi skrzywiło ... to i się krzywił wypowiadając cytowane słowa. Czy o tych
samych kolanach myślimy : tych co się gięły pod wpływem ciężaruwłasnego
nadbudowy nad grobami polskich oficerów pomordowanych przez NKWD, co
zarejestrowały kamery telewizyjne (najwyraźniej prawicowe), a widzała cała
Polska i spory kawałek zagranicy ?! TO DOPIERO BYŁO ŻENUJĄCE !!!!! W jednym
jest racja autora - takie coś rzeczywiście skończy się wielkim kacem. Ale
skończenie kacem teraz będzie lepsze niż kolejne kliny podtrzymujące stan
obecny. Zobacz wicej postw



Temat: Lekki czołg szansą przetrwania dla gliwickiego ...
Jak dowiadujemy sie od szefa wywiadu znanej na swiecie i okolicy polskiej
fundacji Popierania Ekspansji Nauki I Sztuki (PENIS), prace projektowe nad
lekkim czolgiem moga sie przedluzyc. Dotychczas nie rozwiazano problemu
skladowania kos sztorcowych - elementu uzbrojenia podstawowego zalogi. Trzymanie
kos w pozycji "do ataku" powoduje znaczna redukcje predkosci pojazdu.
Rozpatrywana jest mozliwosc zredukowania ciezaruwlasnego zalogi. Badania
Instytutu Odzywiania i Dozywiania rokuja nadzieje, na znalezienie zelaznych
racji wojskowych (ZelRaWo), pozwalajacych na redukcje masy zolnierza do 15 kg, w
ciagu tygodnia.
Nalezy zywic nadzieje, ze w przypadku niedotrzymania terminu badan do Targow w
Kielcach, wrogie Polsce sily zasnieza wszystkie drogi prowadzace do Kielc i
utrzymaja zimowe temperatury do maja b.r.

Aloha! Zobacz wicej postw



Temat: Projektant hali: Mam czyste sumienie
Projektant hali: Mam czyste sumienie - architekt
To jest wypowiedź architekta - projektanta kształtu !! i wyglądu hali a nie jej
konstrukcji .
Architekt zawsze będzie miał czyste sumienie.
Gorzej będzie jak się okaże że były źle zaprojektowane np. wyjścia ewakuacyjne.

Dach był zaprojektowany na obciążenie śniegiem o wartości ok. 80kg/m2
a dodatkowi ludzie (w ilości nawet 100 na całym dachu) nie spowoduje
przekroczenia nośności;
Dach po za śniegiem przenosił tez ciężarwłasny konstrukcji dachu (pewnie ok.
20kg/m2) do tego ciężar pokrycia dachu (ok. 15kg/m2) oraz ciężar projektowanych
instalacji podwieszanych i innych (ok. 10kg/m2 do 30kg/m2 w zależności od
założeń projektowych). Zobacz wicej postw



Temat: Ciężar własny samochodu dostawczego
Ciężarwłasny samochodu dostawczego
Mam poważne wątpliwości na temat określenia ciężaru samochodu dostawczego
Daewoo - Lublin 2,9t.
Prospekt (ulotka) fabryczna podaje: masa całkowita 2900, ładowność 1100.
Mam wątpliwości czy masa całkowita jest to ciężarwłasny samochodu całkowity
netto, czy też łącznie z dopuszczlnym ładunkiem. Na ulotce nie ma takiego
parametru jak cięzarwłasny samochodu co by było bardziej jednoznaczne. W
fsabryce w Starachowicach niczego już sie nie można dowiedzieć, gdyż
urzędujący syndyk sam niewiele wie a służby techniczne zostały przetrzebione.
Sprawa jest dla mnie niezwykle ważna w związku z wypadkiem samochodowym w
wyniku którego zginęła moja córka Aurelia. Chodzi o zakaz poruszania się
samochodów ciężarowychy powyżej 2,5 tony. Stąd jest ważne ile ten samochód
naprawdę wazy (ciężarwłasny) 2,9 tony czy 1,8 tony. Ewentualnie może ktoś
zna źródło informacji do ktorego mógłbym zajrzeć.
Zobacz wicej postw



Temat: Zlom na kulkach o nazwie Dodge Durango i Dakota
Zlom na kulkach o nazwie Dodge Durango i Dakota
jest niebezpieczny dla zdrowia.Jemu moga odpasc kolka, czeg przyczyna jest
nadmiar ciezaruwlasnego jak rowniez otylosci wlascicieli.
Prawdopodobnie Daimler-Chrysler wystartuje w nowym roku 2005 jako pierwszy,
akcje zapraszania do warsztatow na kawe z ciastkiem.
Amerykanska Agencja Bezpiecznego Ruhu na cztereh Kulkah (NHTSA) szacuje
liczbe potencjalnych trumien na kolkach, na okolo 600 tysiecy.
CZY AMERYKANIE NAPRAWDE WYLADOWALI NA KSIEZYCU ?
Cus mnie tu nie pasuje. Zobacz wicej postw



Temat: Jaki samochód ,żeby bała się mnie Policja i SM ?
Swego czsu w miesięczniku był test idealnego samochodu na miasto :)
Nie nie to nie fiat tylko HUMMER, oczywiście ten pierwszy.
1. Koła ma tak dóże że blokada nie wejdzie.
2. Rozstaw kół za duży na jakąkolwiek lawete.
3. Ciężarwłasny-laweta nie da rady.
4. Każdy ustąpi Ci z drogi w wąskiej uliczce :)
Jeden minus trudno nim zaparkować.
Zobacz wicej postw



Strona 1 z 4 • Znalelimy 211 postw • 1, 2, 3, 4



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  ciężar własny
Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: ciężar własny