Temat: Czechy...
Leszek Kubrak <les@infokub.com.plnapisał(a):


Lech Wiktor Piotrowski wrote:
| Leszek Kubrak <les@infokub.com.plnapisał(a):

| No cóż, live is brutal and full of zasadzkas :-)
| Zawsze możesz skorzystać z propozycji Dominika i przyjechać dzisiaj
| wieczorem.

| Ze wzgledu na obowiazki rozmaite skorzystam z opcji porannej :)

| LWP

W takim razie spotykamy się na parkingu nad peronami. Beżowy Citroen
Picasso KR2599M


Jednak nie tak prosto. Ten pociag to InterCity - dla mnie za drogi, bo o ile
pamietam ponad 2 razy drozszy od ekspresu (brak znizek). Wobec tego silnie
nalegam na ten, ktory bedzie w krakowie godzine pozniej. Ze wzgledu na ciezki
transport do centrum warszawy (mieszkam na jej obrzezach) to dla mnie w
zasadzie jedyne wyjscie.

Prosze o szybka odpowiedz :)

LWP

Zobacz wicej postw



Temat: Czechy...


Lech Wiktor Piotrowski wrote:
Leszek Kubrak <les@infokub.com.plnapisał(a):

| Lech Wiktor Piotrowski wrote:

| Leszek Kubrak <les@infokub.com.plnapisał(a):

Jednak nie tak prosto. Ten pociag to InterCity - dla mnie za drogi, bo o ile
pamietam ponad 2 razy drozszy od ekspresu (brak znizek). Wobec tego silnie
nalegam na ten, ktory bedzie w krakowie godzine pozniej. Ze wzgledu na ciezki
transport do centrum warszawy (mieszkam na jej obrzezach) to dla mnie w
zasadzie jedyne wyjscie.

Prosze o szybka odpowiedz :)

LWP


Przepraszam, nie zwróciłem na to uwagi. W takim razie umawiamy się o 10:50.

Zobacz wicej postw



Temat: Parowóz Garratta


|

Czy na terenie Polski (obecnym, wcześniejszym) jeżdziły parowozz
systemu Garratta?
O co dokładnie chodzi w tym rozwiazaniu

Jak zwykle o to samo w cięzkim transporcie kolejowym: o zwiększenie masy
napędzanej i zmniejszenie masy ciągniętej, a przy okazji umożliwienie
sprawnego pokonywania łuków - rozwiązaniem jest zawsze postawienie parowozu
wraz z tendrem na napędzanym, przegubowym podwoziu, a realizacja w
zależności od systemu się różni. Cechą systemu Garratta jest zawieszenie
kompletnego kotła z kabiną na dwóch podwoziach będących właściwie tendrami
na wodę i paliwo.

JH

Zobacz wicej postw



Temat: Tiry na tory - pomysł niewypalił
Adam Płaszczyca <trzyp@oldfield.spamnie.org.plnapisał(a):


Nieprawda. Wystarczy zaprzestać dotowania pekape z pieniędzy które
płącą użytkownicy dróg, będzie wtedy dość pieniędzy na dobre drogi.


Zaprzestanie dotowania pkp jest kwiestią czasu. Bliższego lub dalszego, ale
to nieuniknione. Myślę, ze państwo prędzej będzie dotować (przy poparciu i
pieniądzach z Brukseli) remont/budowę linii kolejowych i udostępnianie
przewoźnikom.
Dobre drogi? To są rozwiązania na krótką metę (ochrona srodowiska,
rozjeżdżanie dróg przez ciężki transport, zużywanie paliw...). Wzrost
przewozu towarów wymusi - nie tylko w Polsce - projektowanie alternatywnych
sposobów transportu.

Zobacz wicej postw



Temat: Tiry na tory - pomysł niewypalił
On Wed, 11 Jul 2007 12:17:38 +0000 (UTC), "Przemek Bernat"


<przemek.ber@NOSPAM.gazeta.plwrote:
Dobre drogi? To są rozwiązania na krótką metę (ochrona srodowiska,
rozjeżdżanie dróg przez ciężki transport, zużywanie paliw...). Wzrost
przewozu towarów wymusi - nie tylko w Polsce - projektowanie alternatywnych
sposobów transportu.


Na razie okazuje się, że niczego nie wymusza. Zaś budowa _dobrych_
dróg daje mniejsze koszty ich utrzymania.
Oczywiuście, transport kolejowy powinien z drogowym konkurować i
uważam, że może robić to skutecznie. Natomiast wszelkei formy
dotowania transportu kolejowego, łacznie z formą niejawną, czyli
administracyjnymi przeszkodami dla transportu drogowego powodują tylko
pogorszenie jakości kolei i wzrost cen transportu jednego i drugiego,
co uderza w konsumenta.

Zobacz wicej postw



Temat: Przez drogą benzynę będzie tłok w pociągach


On Thu, 29 May 2008 21:23:02 +0200, "TEP70" <b@tut.bywrote:

| On 29 Maj, 19:07, Aron <aron2@gazeta.plwrote:
| czyli nadal biedaku twierdzisz, ze szynobusy woza z Lublina do
| Krasnika po 100 osob, a ja klamie?

| aron

| wiekszość busiarzy w lubelkim kupuje juz duże autobusy. aron żyje w
| jakimś innym świecie

Wcale nie większość, jedynie ci dobrze prosperujący przewoźnicy, posiadający
nie tylko busy, ale również pojazdy wysokotonażowe, których stać jest na
kupno większych autobusów, a tych właśnie nie jest zbyt dużo. I w tenże
właśnie sposób najbardziej ucierpią popularni "busiarze" posiadający drobny
tabor. Nie wierzę, że wszystkim uda się pokryć straty związane z opłatami za
paliwo, tymbardziej nie ma mowy o kupnie pojemniejszego sprzętu. Jeżeli ceny
paliw nadal będą rosnąć to osobiście czarno widzę przyszłość małych firm
przewozowych.


Ta przyszłość to już teraźniejszość. Wystarczy spojrzeć jak przędzie
ciężki transport samochodowy, a właściwie jak ledwo zipie. Dające
totalnie dumpingowe stawki Rico padło, ale to wcale nie jest
rozwiązanie sytuacji.

A.

Zobacz wicej postw



Temat: Wszystkiemu winni kierowcy !!!
Piotr napisał(a):


Nie wiem jak wam ale mnie się wydaje że winny temu jest też ciężki transport
drogowy.
Jak czasem widzę kolumnę tirów to krew zalewa i trzeba wyprzedzać na dwu
pasmowej.


a te tiry jadą 90-100 km/h to po co wyprzedzać?

Zobacz wicej postw



Temat: Wszystkiemu winni kierowcy !!!


Piotr napisał(a):
| Nie wiem jak wam ale mnie się wydaje że winny temu jest też ciężki
| transport
| drogowy.
| Jak czasem widzę kolumnę tirów to krew zalewa i trzeba wyprzedzać na dwu
| pasmowej.

a te tiry jadą 90-100 km/h to po co wyprzedzać?


Glupie wzniesienie drogi i nie daja juz rady - ciagna sie po 40kmh

Zobacz wicej postw



Temat: Wszystkiemu winni kierowcy !!!
Użytkownik "MAYDAY" <g@NOSPAM.wp.plnapisał:


Piotr napisał(a):
| Nie wiem jak wam ale mnie się wydaje że winny temu jest też ciężki
| transport
| drogowy.
| Jak czasem widzę kolumnę tirów to krew zalewa i trzeba wyprzedzać na dwu
| pasmowej.

a te tiry jadą 90-100 km/h to po co wyprzedzać?


A powinny najwyżej 70. Przez te prędkości drogi niszczeją tak szybko. Ktoś
policzył, że jedna 40-tonówka jadąca 80 km/h zużywa drogę tyle, co 100-200
tys. osobowych.

O.

Zobacz wicej postw



Temat: Zurzycie ropy przy produkcji paliw...
Użytkownik Sim One <swilc@friko7.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:39450B65.DF0F1@friko7.onet.pl...


Witam,

Czegos nie rozumiem z tych wszystkich podwyzek... Czy to wytworzenia 1
litra bezyny jest potrzebne 7 razy wiecej ropy niz dla ON? Bo tak mi
wynika z powyzek, czyli 1 gr. na litrze ON i ok. 7 gr. na litrze
benzyny...


Bo na ON jezdzi caly ciezki transport i rolnictwo. MF wychodzi ze slusznego
skadinad zalozenia, ze tak duzy wzrost cen ON spowoduje znaczne
przyspieszenie inflacji. Benzyne moga sobie podnosic, bo posiadacze aut
osobowych (szczegolnie tych wiekszych) to ludzie, ktorzy maja nadwyzki
finansowe, wiec w ten sposob mozna zmusic ich do dodatkowych swiadczen na
rzecz panstwa. Drugi powod to liczenie sie z masowymi strajkami i blokadami
rolnictwa oraz truckerow, ktore niechybnie by wystapily.
Tak, wiem ze cene benzyn i ON ustala teoretycznie Sepen i RG, ale tak
naprawde musza konsultowac to z MF.

Tak to, masz bryke -masz szmal -plac!

Pozdro

Zobacz wicej postw



Temat: Kto mial racje


Paweł Socha wrote in message <37731103.949F2@izomar.com...


<...

poleci, ale jak to w moim zwyczaju chcialem babsko przecwiczyc i
depnalem mocno w gaz (samochodzik ostro wyrwal) i odrazu w hamulec (i
stanal). Kobiecina przestraszona stanela z pichem i cos tam zaczyna mi


<...

Mam kolege ktory pracuje w "ciezkim" transporcie (jakies TIR-y) -
moze z nim sprobowalbys "pocwiczyc" zajezdzanie drogi ?

JasKowalski

Zobacz wicej postw



Temat: [WRC} konkurs na najbardziej hardcorowe dziury


Teraz najgorsza ulica to chyba kowalska (od korony w strone volvo truck).
Zna ktos bardziej dziurawa?


Redycka. Po zamknięciu zjazdu w Poprzeczną od Kromera cały burakotransport do
cukrowni tamtędy jechał... Jeszcze rok temu był to wygodny i w miarę gładki
dojazd do Korony (mały ruch, dobra nawierzchnia, można było pojechac dość
szybko), ciężarówki jeźziły tam sporadycznie. Potem ciężki transport rozwalił
całkowicie pobocze (tam się nie mieści ciężarówka i osobowy...), a w końcu
przyszedł czas na nawierzchnię. Przed samymi Sołtysowicami leje wyglądają jak po
ciężkim bombardowaniu. Notabene, to są okolice skrzyżowania z droga czołgową na
poligon w okolicach Malina. Nazwa jast adekwatna. Redycka pomiędzy Kamieńskiego
a Soiłtysowicką jest tragiczna a 50 metrów drogi przestało być już drogą...

Pzdrw.
R.B.

Zobacz wicej postw



Temat: Zmiany na wrocławskich ulicach...


olleo wrote:
p.s. i tak pewnie zaraz zamkna cala ulice, zeby wyrownac asfalt - te
nieuzywane tory przed przejazdem sa tragiczne.


Oj, używane, używane. Średnio raz w tygodniu wyjeżdża nimi całkiem ciężki
transport :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek

Zobacz wicej postw



Temat: Zmiany na wrocławskich ulicach...


Oj, używane, używane. Średnio raz w tygodniu wyjeżdża nimi całkiem ciężki
transport :-).


Dziwne. 3.5 roku przejezdzam tamtedy dzien w dzien po co najmniej 2 razy o
roznych porach i ani razu nie widzialem. Na pewno mowimy o tych samych?

Zobacz wicej postw



Temat: Z życia zakorkowanego kierowcy, obserwatora kierowców autobusów.
Dnia Sun, 14 Sep 2008 18:40:40 +0000 (UTC), Seba napisał(a):


| ja przestawilem samochod poza strefe zero
| ale widze, ze sasiedzi albo nie wiedza, albo nie rozumieja

Acha. Czyli na razie dzialania wojenne nie dochodza do "mojego
poziomu".
Dobrze, ze chociaz ciezarowki wyeliminuja z Kamienskiego - ciekawe
czy po remoncie zrobia jakies ograniczenie tonazowe (przydaloby sie i
to mocno).


Akurat wyeliminują. Jak wyremontują to na Kamieńskiego średnia prędkość
osobowych wzrośnie do 100km/h a ciężarówek do 80km/h. Chyba że zrobią
jakieś światła.

Zawsze się zastanawiam gdzie te ciężarówy tak popie*dalają na północ?
Przecież tam nic nie ma (nie mówię o dhl-u tylko ciężki transport).
Wyjeżdżają z Wrocławia tamtędy? Czy jadą do korony przez redycką?

Zobacz wicej postw



Temat: Z życia zakorkowanego kierowcy, obserwatora kierowców autobusów.
On Sep 15, 5:19 pm, Maciej Kulawik <m@mcmac.x.plwrote:


Zawsze się zastanawiam gdzie te ciężarówy tak popie*dalają na północ?
Przecież tam nic nie ma (nie mówię o dhl-u tylko ciężki transport).
Wyjeżdżają z Wrocławia tamtędy? Czy jadą do korony przez redycką?


Dokładnie; zauważ tam przy skrzyżowaniu Poprzecznej i Sołtysowickiej
są rampy i ciężaróweczki wokół.

Zobacz wicej postw



Temat: Stan Otylii uległ poprawie
W tym przypadku faktycznie przesadziła...
Ale ja bardzo chętnie przed sądem zobaczył bym wszystkich po kolei
odpowiedzialnych za budowę dróg w Polsce. Dopóki krajowymi drogami,które
wyglądają jak jakieś wiejskie ścieżki przejeżdżać bęcie cały transportcięzki,
samochody osobowe, traktory, wozy drabiniaste i rowerzyści to zupełnie głupich
śmierci będzie bardzo dużo. Droga na Białystok (wypadek autobusu) jest po prostu
śmieszna, strach tamtędy jeździć.
Zanim zacznie sądzić się kierowców w myśl artykułów 177 paragraf 1 i 2 za
"umyślne bądź nieumyślne złamanie zasad bezpieczeństwa" należałoby postawić
przed sądem wszystkich złodzieji, pajaców i nierobów z wszystkich kolejnych rządów.
Amen. Zobacz wicej postw



Temat: Via Baltica przetnie drogę zwierzętom
I tak bez sensu. Na pewno nie bedzie zabezpieczen
drogi przed zwierzetami, wiec i dla zwierzat i dla korzystajacych z drogi bedzie
ona niebezpieczna. Polsce potrzebna jest sprawna siec drog wewnetrznych a przede
wszystkim sprawny transportciezki - moze kolejami lub rzekami.
Autostrady i drogi przelotowe juz tylko nam szkodza. Po co nam one? Unia i tak
sie rozpada. Guzik z tego miec bedziemy i jeszcze bedziemy doplacac za
zniszczenia przez ruskie ciezarowki albo litewskie sciagajace samochody z
Niemiec na lawetach. Czy warto? Nie sadze. Zobacz wicej postw



Temat: Ruszył remont trasy W-Z. Warszawiacy: Będzie płacz
Na to nie ma wytłumaczenia, gdzie są obwodnice? Cały ten ciężkitransport kula
się przez Wa-we, dziury na drogach jak były tak są dalej, skrzyżowania
nieprzejrzyste, a o drogowskazach to już lepiej nie wspominać. I ona, czyli
Wa-wa chce być jedna z metropolii Europy?
Z czym do świata, przyjedzcie do nas, zobaczycie ale jak jeden z przedmówców
powiedział - na krotko.
Zobacz te nowo wybudowane autostrady, przecież jest to bezgłowie a zarazem
strata pieniędzy, chyba o nich nie muszę wam pisać sami wiecie jakie są i jaki
bajzel jest z poborem opłat, co 50km bramka, podkreślę co 50km bramka(!) do
płacenia haraczu, kto taki bezdenny pomysł zatwierdził do realizacji?
Autostrada do Lodzi, kałuże, koleiny mimo ze na niej nie ma wielkiego ruchu, ta
autostrada jest jeszcze młoda i przy tym ruchu powinna być jeszcze jak nowa,
niestety nie jest tak. Zjazd do Wa-wy jedyny krotko przed Łodzią, kto zatwierdza
takie projekty?
Totalne bezgłowie.
Zobacz wicej postw



Temat: Wybierasz się do Niemiec? Samochodem do miasta ...
Wybierasz się do Niemiec? Samochodem do miasta ...
A koto to sie wybiera samochodem ciezarowym do Monachium czy Kolonii?

Moim zdaniem jest to sluszny przepis.
Polsce powinno byc tak samo.
Popatrzcie tylko jak wygladaja fasady domow przy glownych ulicach.
Tak samo wygladaja pluca naszych dzieci a moze jeszcze gorzej.
Tylko przez to ze polskie miasta nie maja obwodnic.
Nie ma autostrad i caly transportciezki zapyla polskie wsie,
miasteczka i duze aglomeracje.
Tymi spalinami oddycha cala Polska.

Zobacz wicej postw



Temat: Czy zdrożeją ubezpieczenia OC?
Autor: edek40
Data: 28.06.06, 11:56


Jezeli UE nie odsocjalistyczni sie, to za kilka, kilkadziesiat lat i tak sie
sama rozpadnie. W tej chwili jednak jest
wystarczajaca silna, aby dawac kase krajom czlonkowskim. Bieda polega na tym,
ze aby kase dostac trzeba wykazac sie wkladem
wlasnym. ( ... ).

EU chce uniknac powtorki z "histori Grecji" ktorzy unijne datki przejedli
i dalej biede klepia,-znowu zostali wyprzedzeni prze Portugalie z ktora od
czasu do czasu zmienia sie miejscami : "ostatni-przedostatni-ostatni " jezeli
o zamoznosc spoleczenstwa w starej pietnastce chodzi.

Sprae drog polskich trzeba rozwiazac w inny sposob: wytyczyc drogi tranzytowe
"wschod-zachod" i "polnoc-poludnie" pobierajac oplaty adekwatne do ciezaru
zalkowitego eqwipazu - tak robia Szwajcarzy i maja pieniadze na ciagle
reperowanie wspomnianych drog ,drogi krajowe z budzetu panstwa a drogi lokalne
z budzetow samorzadowych finansowane byc powinny-tam gdzie trzeba powinny byc
platne ,- sa to jedyna sposoby na w miare dobre polskie drogi,niezapomnij ze
polska jest o ok.1/3 mniejsza terytorialnie niz szwecja i wiecej aut po
polskich drogach jezdzi,w szwecji ciezkitransport w wiekszosci statkami i
koleja sie "kula" a mimo to stan szwedzkich drog jest gorszy niz stan drog
francuzkich , szwedzki asfalt jest robiony na grubym kruszywie = glosne
samochody.

Zobacz wicej postw



Temat: Chlopaki z Warszawy mają nowy most
A ja proponuję postawić w W-wie jeszcze ze 3 mosty, zamiast jednego porządnego
w Płocku, przez który leci cały transportciężki ze wschodu na zachód i
odwrotnie... I tak dobrze, że w ogóle ruszyła w Płocku budowa mostu, lepiej
późno niż wcale, ale jeszcze jeden by się przydał, tylko po co, w W-wie lepiej
postawić :-) Zobacz wicej postw



Temat: Opublikowano badania belgijskie
Tak Odin dokonczyles slicznie.Tak sie spieszylem,ze tylko napisalem w skrocie.
Powiedziane bylo ze przyczyna rozwoju diesli byla cena nizsza paliwa niz
benzyny,teraz zostanie to skorygowane w gore tak aby wycofac zuzytku
diesle.Wystarczy ze sa one w ciezkimtransporcie.Producenci powoli zamiast
wtryskow dopasowywac gwinty do swiec zaplonowych i troche podniesc glowice i
sie pojedzie.Pzdr.Michal Zobacz wicej postw



Temat: na chu... nam autostrady!
Franiu b pyrkaj ino do stodolki...
Czlowieku!
Bez autostrad niema rozwoju gospodarczego kraju.14 lat zazywacie wolnosci i co
z gospodarka ledwo sie unosi od zapasci do napasci,autostrada jest podstawa
bytu panstwa.Caly ciezkitransport odbywa sie po nich plynnie i tanio.Sa
osczednosci na paliwie na taborze i sluzbie zdrowia (wypadki)to idzie w
miliardy te wlasnie ktore tracicie i siedzicie w stagnacji.Franiu pyrkaj do
stodolki podrzucic troche sianka dla krasuli ,bedzie na mleczko ,aby oddac do
punktu i panstwo roslo w sile.
Pzdr.Michal Zobacz wicej postw



Temat: na chu... nam autostrady!

> Czlowieku!

Czlowieku!

> Bez autostrad niema rozwoju gospodarczego kraju.14 lat zazywacie wolnosci i
co
> z gospodarka ledwo sie unosi od zapasci do napasci,autostrada jest podstawa
> bytu panstwa.Caly ciezkitransport odbywa sie po nich plynnie i tanio.Sa
> osczednosci na paliwie na taborze i sluzbie zdrowia (wypadki)to idzie w
> miliardy te wlasnie ktore tracicie i siedzicie w stagnacji.

A to ciekawa teorie zes wymyslil... Tylko ze panstwo to nie tylko ruch kolowy,
znacznie tanszy w polsce jest np ruch wodny (barki na rzekach jakbys nie
wiedzial), za te pieniadze to bysmy jeszcze wode w wisle zawrocili... Poza tym,
jaka korzysc bedzie mial mieszkaniec np olsztyna z autostrady do ktorej bedzie
mial 150km, a dojazd tam dalej bedzie meczarnia.
Ze uzyje Twojego zwrotu Czlowieku! drogi to nie tylko autostrady, budujac tylko
je, cala para idzie w gwizdek, nie stac nas by poprawiac tylko drogi tranzytowe.

> Franiu pyrkaj do
> stodolki podrzucic troche sianka dla krasuli ,bedzie na mleczko ,aby oddac do
> punktu i panstwo roslo w sile.

Dziekuje za rade, ja juz moge sobie pozwolic na takie zycie, Tobie radze
wyprawe do biblioteki, na edukacje nigdy nie jest za pozno.

Poza tym pisalem, ze alternatywa sa drogi ekspresowe, tansze, rownie dobrze
usprawniajace transport w naszych warunkach.

btw ile autostrad jest w norwegii???


Zobacz wicej postw



Temat: Ciekaw jestem co na to przeciwnicy jazdy z ...
Do Stefana i Jane
Tym co napisalem chcialem tylko unaocznic jak ekoterroryzm falszuje rzeczywistosc.

Swiatel swiecic nie wolno, bo ilus tam ludzi umrze na raka, ale nikomu nie przeszkadzaja korki, klimatyzacje, radia samochodowe o ilosci glosnikow i mocy pozwalajacej naglosnic maly stadion itp. itd. To jest bez sensu!

Nie postuluje zalewania swiata betonem w celu zapewnienia miejsca dla samochodow, ale nie gonmy w pietke. Aut jest coraz wiecej, potrzebne bedzie coraz wiecej drog - zrobienie tych drog w odpowiedni sposob da wiecej przyrodzie niz zabierze. Tyle.

I na sam koniec. Wspolczesne samochody osobowe, te spelniajace najwyzsze normy EURO, w niektorych miejscach spelniaja niemal role filtrow powietrza :-) Powietrze przez nie zasysane jest brudniejsze niz wydmuchiwane spaliny. Niestety najbrudniejszy jest ciezkitransport - z napedzanym dieslami transportem publicznym na czele :-(

Zobacz wicej postw



Temat: Ronda
edek40 napisał:

> > Nie . Średnia w Polsce jaką Emciak osiągnął to 70km/h . W Norwegi to pręd
> kość
> > niemal maxymalana - średnia za tem dużo niższa musi być .
>
> Ustalmy wiec - banany z poludnia na polnoc jada dwa dni czy nie? To z 1500 km.
> W
> Polsce, z tachografem jakies 30 godzin, wiec blisko 4 dni. W Norwegii 2 dni,
> choc jezdzi sie wolniej niz w Polsce. Nawet moje dzieci zauwazylyby jakies
> drobne niescislosci w Twoich wyliczeniach i rewelacjach. I to nawet nie
> wrzucajac 4 biegu.

Nie . Po prostu rżniesz głupa . Średnia prędkość pojazdu osobowego w Norwegi i w
Polsce jest taka sama w przybliżeniu . Ciężkitransport w Norwegi ma gorzej niż
w Polsce bo w Polsce na 3-cyfrowej przez Julinek tirem da się jechać 95km/h (
film zapodał chyba Emciak )

Zobacz wicej postw



Temat: Nadganial...
Wiem, ze nie musial...
... ale to zrobil.

I tu klania sie to, co na swiecie juz wiadomo od dawna - jezeli ktos utknie w czyms extra na drodze, to bedzie staral sie odrobic straty, jakby to bylo nieracjonalne z punktu widzenia "fizyki" zjawiska. Jest to "racjonalne" z punktu widzenia psychiki ludzkiej :-)

I dlatego zamiast obsadzac drogi szykanami majacymi zapewnic bezpieczenstwo w jednym konkretnym miejscu (a, jak juz zdarzylismy przeczytac, majacymi rowniez zniechcecac ciezkitransport do jazdy duktami i zmuszenie go do jazdy autostradami :-P ), lepiej starac sie organizowac ruch maksymalnie plynnie, zeby unikac "strukturalnych" (mikrorondo ZAWSZE mocno spowalnia ruch, a jezeli jeszcze jest tak "mikro", ze na miedzynarodowej trasie nie mieszcza sie na nim TIRy...) wielogodzinnych zatorow. Zobacz wicej postw



Temat: Protest przeciwko A2 w miescie
Protest przeciwko A2 w miescie
Pomyslalem ze wiele osob moze to zainteresowac. Takze mieszkancy Ursynowa
powinni tam byc...
"PROTEST PRZECIWKO PUSZCZENIU RUCHU TRANZYTOWEGO TRASĄ ARMII KRAJOWEJ
17.10.2003 13:04
Ministerstwo Infrastruktury stawia nas pod ścianą! Mamy pogodzić się z tym,
że pod naszymi oknami przejeżdżać będzie cały tranzyt wschód-zachód.
My twierdzimy, że ciężkitransport powinien omijać stolicę obwodnicą.
Decydenci twierdzą, że nie ma pieniędzy na obwodnicę. Gdzie wobec tego
podziewają się miliardy złotych, które każdego roku płacą kierowcy w podatku
od paliw? Smród, hałas, rakotwórcze spaliny i korki - oto jaki los chcą nam
zgotować ludzie dla których dobro społeczne i egzystencja mieszkańców
Warszawy zdaje się być niczym! Władze są głuche na nasze pisemne prośby i
protesty dlatego postanowiliśmy zamanifestować nasz sprzeciw publicznie.
Zaprotestujmy razem w imię przyszłości naszej i naszych dzieci!

21 października (wtorek) godz. 14.00
pod Ministerstwem Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6

Organizatorzy:
KOMITET NA RZECZ OBWODNICY oraz
ODDZIAŁ STOŁECZNY UNII POLITYKI REALNEJ

Jerzy Lipka
Radny Dzielnicy Żoliborz
Tel. 833 15 72
0 695 530 287 Zobacz wicej postw



Temat: Bursztynowe Osiedle- BRE.locum

Ja myśle że 300 metrów to jest odległość całkiem znośna. Moi znajomi
mieszkają na osiedlu domków jednorodzinnych, dokładnie 300 metrów
od dość ruchliwej drogi (bardzo częsty transportciężki) i mają tam
naprawdę spokojnie.
Moim zdaniem nie ma co się bać :)
A tak pozatym to w tą wschodnią obwodnicę Wrocławia nie wierze.

A Bursztynowe rośnie w oczach, właśnie zaczynają kłaść elewację
(swoją drogą bardzo ciekawy materiał), a w niektórych mieszkaniach
są już posadzki. Musze przyznać, że coraz bardziej mi się podoba.
Oby tak dalej :)

Pozdrawiam

Zobacz wicej postw



Temat: Przewoźnicy kolejowi skarżą rząd za sprzyjanie ...
Racja, zresztą ciężkitransport uszkadza bardziej, dlatego większa opłata jest
chyba uzasadniona? Skoro tak się bardzo opłaca teraz cargo wozić lekkie rzeczy,
to i inni się mogą za to wziąć. Jak nie lubię PKP i popieram prywatnych
przewoźników, tak uważam, że tym razem nie mają racji. Zobacz wicej postw



Temat: PKN Orlen chce otworzyć stacje na Litwie i Łotwie
PKN Orlen chce otworzyć stacje na Litwie i Łotwie
rozumiem, że Orlen planuje mieć w tamtejszej sieci ok 120-130 stacji
własnych i 70-80 partnerskich, razem 220-230, wszystkie w standarcie
premium (sklep, myjnia, 6-8 dystrybutorów, szybka pompa).

Po pierwsze, mam wątpliwości co do realizmu tego planu. W ramach
przejęć Orlen miałby na początek 40-50 obiektów. Musiałby więc w
ciągu 4 lat otworzyć (wybudować od zera, przejąć, podpisać umowy
franczyzowe) jakieś 180 stacji, ponad 40 rocznie. Taki przyrost
możliwy jest od biedy w Polsce, ale na tak małym rynku jak litewsko-
łotewski wydaje mi się raczej nieprawdopodobny.

Po drugie, mam wątpliwości co do strategii. Zważywszy tamtejszą bazę
konsumencką i park samochodowy nie bardzo widzę, dlaczego Orlen
celuje w segment premium. Owszem, Litwa i Łotwa to potęgi jeśli
chodzi o ciężkitransport drogowy – wystarczy zobaczyć jakie TIRy
jeżdżą po polskich drogach – ale do jego obsługi niepotrzebne są
stacje premium tylko zupełnie inny format.

Po trzecie, mam wątpliwości co do opłacalności całej inwestycji. W
polskich warunkach, żeby udźwignąć ciężar profesjonalnego back-
office, sieć musi mieć co najmniej 100 obiektów. Orlen na Litwie i
Łotwie byłby więc nieco powyżej granicy opłacalności. Zakładając że
w nadbałtyce Orlen musiałby pracować na niższych marżach, być może
nawet poniżej tej granicy.

No i jeszcze jedno, zasadnicze pytanie. Skąd Orlen chce brać paliwo
do tych stacji?
Zobacz wicej postw



Temat: Komisja odkorkowuje lotniska
puśćcie część ruchu przez genevę
od razu się odkorkuje.

Inna sprawa, ze w Polsce brakuje i to dramatycznie brakuje dróg szybkiego ruchu
samochodowych i kolejowych. nie postuluje tu zabudowanie calej Polski drogami,
jak to ma miejsce w Europie, ale przynajmniej porzadna autostrada zach-wsch i
pn-pd jest podstawa rozwoju tak wielkiego kraju jakim jest Polska.
To samo kolej - ciezkitransport powienien jak najszybciej przeniesc sie na
tabor kolejowy! a nie blokowac te resztki drog gierkowskich tirami. Zobacz wicej postw



Temat: Warszawa: Buduje się coraz więcej mieszkań
Warszawa to jest wielki koszmar komunikacyjny, zeby ciezkitransport szedl przez
Warszawe, zeby skrzyzowania nie byly odpowiednio oznakowane, zeby swiatla na
skrzyzowaniach byly komunikatywne. Tego wszystkiego brak w Warszawie. Brak
przejzystego skrzyzowania, tam nie jest wiadomo cudzoziemcowi kto i co ma
pierszenstwo przejazdu. Brak obwodnic dla ruchu przejezdnego, wszystko musi
jechac przez cala Warszawe zeby dostac sie na drugi koniec Warszawy. Warszawa to
obled komunikacyjny, zreszta nie tylko Warszawa. Nie lubie jezdzic po Warszawie,
a ta nieuprzejmosc kierowcöw i te klaksony, to chyba swiadczy jak "swiatowi" sa
ci ludzie. Zobacz wicej postw



Temat: Patrzą z zazdrością na drogę w Markach
Patrzą z zazdrością na drogę w Markach
poza tym ulice takie jak Lewandów są w znacznym stopniu dewastowane
przez cięzkitransport, w tym przez samochody deweloperów takich jak
JW Construction, czy Dom Developement, którzy tymi ulicami przecież
fizycznie przewieźli tysiace ton materiałów na swoje budowy.
Jak Budimex budował obwodnice Wyszkowa, to w ramach umowy musiał się
zobowiązać do wyremontowania okolicznych dróg, które siłą rzeczy
musiały ucierpieć. A co dzielnica wynegocjowała od deweloperów? Nic. Zobacz wicej postw



Temat: Kazimierz Odnowiciel czy kpina z wyborców ?
alocjon napisał >wzieliby się za drogę
> w kierunku na Oleśnicę do Grędziny krawedzie jezdni to same dziury niedlugo
> pewnie dojdzie tam do jakiegoś wypadku
z tej drogi trzeba wyprowadzić tiry a nie remontować po to aby ich jeździło
jeszcze wiecej i z jeszcze większymi prędkościami,to powinna być droga lokalna
a nie trasa dla tirów,gdy jeżdżą tiry to można tą drogę remontować co roku
i będzie ona tak wyglądać,bo podłoże nie jest przygotowane do tak ciężkich
pojazdów,trzeba starać się o pieniądze z UE i zbudować obwodnicę J.Laskowic
i Miłoszyc aby wyprowadzić ciężkitransport z tych miejscowości Zobacz wicej postw



Temat: Pozwolenie Zintegrowane - Ceramika Marconi
Każdy ma prawo składać wnioski związane ze zmianą tego zezwolenia, pod adres
wskazany w wypowiedzi wyżej. Błagam wszystkich - NIE PATRZCIE WYŁĄCZNIE NA NAS.
Każdy co się choć trochę się na tym zna niech pisze i składa wnioski. Może to
być nawet laik, aby miał trochę oleju w głowie. Należy się też dowiedzieć czy
można to robić korespondencyjnie. Piechowiczanie mogą je przynieść do mnie lub
przysłać mi e-mail'em, tylko napisane już w miarę porządnie. Na pewno je
dostarczę, gdzie trzeba. Mój adres: Lech Rębisz ul. Sienkiewicza 7 (Osiedle
Młodych); e-mail: logik@matematyka.net .
Znalazłem natepujące zagadnienia, które trzeba oprotestować:
-Zakład obsadzono wzdłuż ogrodzenia sadzonkami, zamiast zielenią wysoką
(zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego);
-Drogę zamiast poszerzyć i podbudować pod ciężkitransport, poszerzono o
chodnik i zalono asfaltem starą zdewastowaną ulicę;
-Nie wybudowano bocznicy kolejowej, która miała odciążyć drogi;
-Monitoring (kontrola wpływu na środowisko) ma się odbywać poprzez dostarczanie
przez samą Ceramikę raz do roku pomiarów, co jest zupełnym skandalem!

Jak sami widzicie poważnych problemów jest co nie miara i wcale nietrudno je
włapywać, wystarczy uważnie przyjżeć się zagadnieniu.

Ponadto posiedzenie związane z udzieleniem tego zezwolenia będzie otwarte i
każdy może wziaść w nim udział!


Zobacz wicej postw



Temat: EURO 2012
miasta.gazeta.pl/plock/1,35681,4578448.html

"Pitera: - Z całą pewnością potrzebne są obwodnice dla Płocka i
Ciechanowa. Niezbędna jest dwupasmówka z Płocka do Warszawy i Łodzi."

Dobrze, że w ogóle ktoś coś takiego wypowiedział, chociaż i tak są
to tylko słowa...

"Szymanek-Deresz: - Most jest okazały, pięknie się jedzie od
Wyszogrodzkiej. Nie mówmy, że taka wspaniała inwestycja jest
sedesem. Mówmy, kiedy będą drogi dojazdowe od Gór do Góry, które
wyprowadzą ciężkitransport."

Pierwsze słyszę, żeby obwodnica miała dochodzić aż do Góry (DK10)?
Zobacz wicej postw



Temat: Trasa NS - czyżby coś drgnęło?
Chyba trzeba kogoś dokształcić
Komitety protestacyjne zdobywają poklask poprez dezinformowanie

www66 przytoczył:

> "Doskonale wiem że obwodnica Warszawy jest niezbędna, miasto jest zaduszone
> przez ciężkitransport przepychający się przez śródmieście. Ale trasa N-S
> planowana jako obwodnica śródmieścia Warszawy"

Obwodnica Etapowa Centrum, bo obw. śr. to od zachodu Towarowa - Okopowa. A
zanim dojedziemy do NS-ki jest jeszcz Prymasa Tysiąclecia.

> "obecnie zmieniła się w planach we fragment trasy ekspresowej Gdańsk-Kraków."

Akurat ten odcinek w nic się nie zmienił. Mało tego pod tym względem został
zdegradowany z "S" na GP. Poza tym jest nie po drodze na wspomnianej trasie.

Zobacz wicej postw



Temat: "Gdańsk moich marzeń" (copyright by Pętelka)
Zwracam uwagę PT Rzygaczom, że za chwilę (na Święto Pracy 2004 r.) staniem się
członkiem Unii Europejskiej i jeszcze bardziej niz obecnie włączymy sie w
tzw. "wspólne polityki" (czy w ogóle jest liczba mnoga od
słowa "polityka"?!!!). Jednym z wielu oczek w głowie UE jest wspólna polityka
transportowa, silnie sprzężona z polityką ochrony środowiska. Decydenci
europejscy już dawno (jak zauwazył Stefan) starają się przepchnąć ciężki
transport na nośniki nie-benzynowe", czyli pociąg alebo i żegluge rzeczną, a
jeszcze lepiej transport łączony vel kabotaż (z barki na pociąg, z pociągu na
barkę). Może należałoby pomyśleć o takich rozwiązaniach i w okolicach 3Miasta.
W końcu rzek ci u nas kilka (tylko ciut je podregulować), dróg żelaznych
takoż...
A zresztą, nie znam się na polityce transportowej...
Zobacz wicej postw



Temat: Rozwiną skrzydła za pół miliarda
Rozwiną skrzydła za pół miliarda
"Największe i najdroższe to budowa terminalu nr 3 i nowej drogi kołowania."
Juz trzeci terminal? To prawie jak Heathrow! Na Lublinku to sie te samoloty juz chyba zderzaja w powietrzu - taki tam ruch. Trzeci terminal, koniecznie!!!
Szkoda komentowac tego steku bzdur. Miasto, ktore nie ma nawet obwodnicy, w ktorym ciezkitransport wali praktycznie przez dzielnice mieszkaniowe - zamierza wywalic 500 mln. na lotnisko, z ktorego odlatuje jeden samolot dziennie. W ciagu 10 lat nastapi postep. Beda odlatywac 2 samoloty dziennie. Wtedy trzeba bedzie zbudowac kolejne 3 terminale. To juz Heathrow ze swoimi 5-oma bedzie sie moglo schowac. Zobacz wicej postw



Temat: Rogóźno. Kopalnia się wycofała
Do realisty - faktycznie, wynegocjują, drewniany parkiet w sali
gimnastycznej, brukowane uliczki i staw do zarybienia za 40 lat.
A tak na serio to: dużo pisano o sąsiedztwie aglomeracji łódzkiej i
potencjalnych szkodach, ale dla samej gminy oprócz podatków zapewne
wynegocjują ciężkitransport urobku 24 h na dobę przez wiele
miejscowości w gminie, budowę elektrowni - emisja CO2 itd itp. Radzę
też sprawdzić jak w tej okolicy wieją wiatry / kierunek/ i jaki wpływ
to będzie miało na domy szczęśliwych beneficjentów kopalni . Zobacz wicej postw



Temat: Przebudowa wsch. Bałut czyli Marysinu.
Zeby pchac sie przez przejazd na Plaskiej kierowca Tira musialby byc
oblakany - albo bardzo zdesperowany. Twoje rozwiazanie wprost
zaprosi ciezkitransport do przejazdu przez w miare spokojne do tej
pory osiedle.
Natomiast odnieose sie do pusczenia tramwaju w KUrczaki - po co?
Przeciez jest tam 52 ktore mozze dowiezc do krancowki osoby
mieszkajace w okolicach cmentarza (a wiec juz spory kawalek od
tramwaju), zreszta gdybym mieszkal w tej okolicy chyba chetniej bym
korzystal z krancowki na NIzszej. Zobacz wicej postw



Temat: Tiry ze skrzydłami - art. w NG
> Wypowiedz ta to kompletny kretynizm ze strony Pana J.

Nie, to nie kretynizm. Wszystko jest przemyślane. Pan Jarzębowski uspokaja w ten
sposób wielkie firmy przewozowe. Mogą spać spokojnie, żadnej reorganizacji ruchu
nie będzie, ciężkitransport nadal będzie jeździł przez miasto.
Zobacz wicej postw



Temat: Tiry ze skrzydłami - art. w NG
> Mogą spać spokojnie, żadnej reorganizacji ruchu nie będzie, ciężkitransport
> nadal będzie jeździł przez miasto.

Dowcip polega na tym, że "wielkim firmom przewozowym", jak już było tutaj nie
raz pisane, wcale nie zależy na tym, żeby jeździć przez miasto. Tiry wjeżdżają
do centrum tylko dlatego, że tak kierują je znaki drogowe. Natomiast jazda
autostradą byłaby dla nich pewnie wygodniejsza i kto wie, czy nie tańsza.

Jak na mój gust, prezydent chce raczej za wszelką cenę postawić na swoim.
Najpierw zapewniał mieszkańców, że ruchu nie da się przenieść (z takiego, czy
innego powodu), no to teraz chce nam udowodnić, że miał rację ;). Nie mniej, ja
wciąż mam nadzieję, że ten projekt wejdzie w życie. Może to tylko Jarzębowski
gada głupoty, a rzeczywistość jest inna?? Zobaczymy. Zobacz wicej postw



Temat: EBI nie powiedziało TAK
Nie jakieś samochody tylko ciężkitransport i ten oczywisty fakt próbuje się
ukryć. DTŚ-ka będzie drogą tranzytową dla ciężkiego transportu łączącą miasta
GOP-u. Przeczytaj sobie np. opis dotyczący A1 czy A4, tam to dokładnie tłumaczą
- 95% ruchu tranzytowego obsługiwanego przez te drogi będzie z zewnątrz, a nie z
GOP-u.
Tak więc w centrum Gliwic będziemy mieli tranzytową drogę szybkiego ruchu z jej
wszystkimi "przyjemnościami" Zobacz wicej postw



Temat: Opinia GDDKiA nt projektu drogowego w Gliwicach
Gość portalu: Verstand napisał(a):

> Prezydent Frankiewicz słynie zaś z tego, że opowiada się zawsze i wszędzie po
> stronie nadzianych na "kapuchę" najrozmaitszych korporacji.
> W wyniku tego naraża na szwank, nie potrafiących bronić się, i nie znających
> swoich praw- obywateli.


Coś w tym jest. Jak wynika z wypowiedzi GDDKiA projekt pod względem ideowym
został oceniony pozytywnie jednakże konieczne jest jego uzupełnienie i
poprawienie. No i będzie przez frankiewicza poprawiany do u...nej smierci.
Bowiem jak wynika z tekstu w jedynie słusznym MSI (...)" Gliwice nie sa samotną
wyspą, osadzoną w próżni. Transportciężki, uciążliwy ze swej natury, będzie
musiał – po wyprowadzeniu go z Gliwic – przemieszczać
się drogami u sąsiadów. Czekamy więc na opinie i uzgodnienia innych zarządców
dróg.Czy zdołamy uzgodnić nasze pomysły z innymi zarządcami dróg? Zobaczymy,
wkrótce się okaże. Nikt rozsądny nie ma chyba
wątpliwości, że bylibyśmy zadowoleni, gdyby inni zechcieli nas odciążyć – swoim
kosztem,oczywiście. Czy jednak zechcą? "
www.um.gliwice.pl/pub/msi/MSI_30_2007.pdfZobacz wicej postw



Temat: Kostka brukowa w Bytomiu
Czy w Bytomiu kostką będą wyłożone ulice przez które przejeżdża ciężkitransport?.
Czy którakolwiek ulica jest wykładana od nowa kostką? Czy tylko zrywany asfalt?.
W okół rynku w gliwicach także jest kostka brukowa. Bez sensem było by położyć
kostkę na np.wyszyńskiego bo została by rozjechana. Na wyłożenie zwycięstwa jest
jej jeszcze za mało (chyba).

Wrocław robił tak jak my. Więc nie panikujcie tylko się przejedźcie na rynek do
wrocławia tam kostka była zbierana ze wszystkich ulic miasta i zwożona do
centrum na rynek i w okół. Remont trwał kilka lat!. Mam nadzieję że i w
Gliwicach się doczekamy deptaka z kostki brukowej na zwycięstwa i we wszystkich
uliczkach dochodzących do rynku. Zobacz wicej postw



Temat: Kamera internetowa w centrum Gliwic
Tu nie chodzi o zabawę w słówka, mieszko
Tu nie chodzi o zabawę w słówka, mieszko.

Problemem nie jest definicja TIRa, tylko ciężkitransport, który przecina
tranzytem centrum Gliwic.

Jak zwykle próbujesz zmienić temat dyskusji i rozmydlić sprawę. Zobacz wicej postw



Temat: DTŚ w centrum Gliwic
mieszko966 napisał:
> I zgadzam się, że prognozy potoków samochodowych świadczą między innymi o
> tym, że wbrew niektórym opiniom, DTŚ jest jednak w Gliwicach potrzebna.

Być może jest potrzebna dla INWESTORÓW ale nie dla mieszkańcow.
Popatrz jak reklamują się firmy logistyczne, obejżyj mapki na tej stronie:
www.scl.com.pl/index.php?id=139
Jeszcze nie ma DTŚ, a oni już kierują na nią ciężkitransport kołowy.

A MSI mydli gliwiczanom oczy, że DTŚ to będzie droga śródmiejska, dla
rozwiązania problemów komunikacyjnych miasta, a NIE DLA TRANZYTU.
Bardzo mi przykro, ale to jest KŁAMSTWO.

Tę drogę buduje się jako trasę dojazdową z kierunku wschodniego do kilku
centrów handlowych, do KSSE i, jak sadzę, w kierunku na Poznań. Zobacz wicej postw



Temat: A pani radnej tiry nie przeszkadzaja
Gość portalu: planer napisał(a):

> Wreszcie wyszlo szydlo
> forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=50318&w=75715679
> Ciekawe czy mieszkancy placu Pilsudskiego tez o tym wiedza?

mam nosa, nie ma co:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=94&w=75026878&a=75036120
:)))

no cóż, pani radna, sekretarz w starostwie, lubi słuchać. oprócz głosów
mieszkańców również hałasujących ciężarówek. lubi też wiedzieć skąd pochodzą te
głosy - tirowe, chyba wie bo nie dopytuje. :)

wiecie co, a zróbcie pani radnej prezent, taką spóźnioną walentynkę i odwiedźcie
ją w biurze bądź w domu i poproście o prezentację jak mieszkając na I piętrze
kamienicy, pod którą całą dobę przejeżdża ciężkitransport można go nie słyszeć,
a jeśli nawet - to polubić. p.Budny z racji wykonywanego zawodu ma zwiększony
poziom miłości do bliźnich, więc na pewno nie odmówi. :)


Zobacz wicej postw



Temat: A pani radnej tiry nie przeszkadzaja
Gość portalu: Irma-1 napisał(a):

> sss9 napisał:
>
> > a to pani radna jest nią dla zabawy? jest takich wesołków więcej i stąd t
> e
> > gromkie radnych podśmiechujki?
>
> Racja skoro jest radną powinna ubierać się na czarno , być stale zatroskaną o
> losy Gliwic a czasie postu czuwać przed kamerką profesora i liczyć tiry.

:) nie musi. wystarczy, że otworzy okno żeby wywietrzyć tą błogą nieświadomość,
że pod jej oknami sunie ciężkitransport, którego tu być nie powinno. może kiedy
się dotleni, to się ocknie? jak myślisz?



Zobacz wicej postw



Temat: A jednak gadzinówka ?
świetnie cię rozumiem faar, ale i na histeryków forowych jest sposób: ignorować.
zamiast tego widzę oszałamiający wykwit (wiosna?) profrankiewiczowych nicków,
których neostradowe IP ukrywa zapewne jedną lub dwie osoby z przyjemnością
pompujące wątki za, jak i przeciw, każdej z opcji w sporze o przyszłość miasta.
już to pisałem, ale najśmieszniejsze w tych kłótniach jest to, że tak naprawdę
nikt z biorących w nich udział, nie jest szczęśliwy z faktu, że to miasto jest
od lat katowane przez ciężkitransport, chodniki są brudne i pozapadane, a ławki
służą jakby przede wszystkim okolicznym i miejscowym menelom.
jednak odnoszę wrażenie, że oponenci GdG są nimi wyłącznie dlatego, że ci za
wszystkie zło winią prezydenta z imienia i nazwiska, a nie jakiegoś anonimowego,
rozmytego w biurokratycznym matrixie urzędasa.
ostatecznie można założyć kolejne wątki-bąki o "chamstwie w życiu"... ;) Zobacz wicej postw



Temat: gliwiccy radni "cichociemni"
Od Królewskiej Tamy dtś-ka powinna z bezkolizyjnej zamienić się w aleję miejską
z rozprowadzeniami w istniejące ulice. Ponadto powinno się stworzyć wewnętrzny
ring. W końcu ideą dtś-ki było łączenie śródmieści Katowic i Gliwic. Kolejna
bezkolizyjna droga tranzytowa na kierunku W-Z nie jest miastu potrzebna, po co
ciężkitransport ma jechać przez centrum miasta ? Zobacz wicej postw



Temat: gliwiccy radni "cichociemni"
stasiek17 napisał:

> Dokładnie o to chodzi, taka droga ma się kończyć w mieście, a nie Przed czy
ZA.
> Z drogą dk-88 łączy się PRZED śródmieściem poprzez węzeł w Sośnicy, dalej
przez
> A1 do węzła w Maciejowie dzięki czemu cały ciężkitransport i ci co nie muszą
> nie jadą przez centrum miasta.
No.. i tak wlasnie ma byc w zalozeniach. Z tym ze ciezkitransport powinien byc
zakazany od tego momentu. Kwestia postawienia odpowiednich znakow zakazu.
> Dtś-kę jako bezkolizyjną należy doprowadzić do ringu stanowiącego obwodnicę
> śródmieścia, widać go na tym obrazku:
>
> www.um.gliwice.pl/pub/pliki/uklad_kom.jpg
Tak tez sie stanie.
> a w dalszym swoim biegu powinna już być normalną (kolizyjną) miejską drogą, o
> dwóch pasach i połączoną z istniejącym układem ulic.
No to lepiej kolizyjna ze swiatlami na skrzyzowaniach (generujacych korki i
przez to zwiekszona emisje spalin) czy tez bezkolizyjna, poprowadzona w wykopie
i tunelu (oby jak najdluzszym)o przekroju 1x4 (taka Pszczynska).
No i gdzie tu logika? :) Zobacz wicej postw



Temat: Czy rzeczywiście jest problem w gliwicach?
Wpierw przepraszam za pozną odpowiedź.
Po pierwsze zgadzam się z tym, że ciężkitransport musi omijac gliwice
wszelkimi obwodnicami, autostradami i nie moze (nie powinna) sluzyc do tego DTS-
ka. Niebezpieczenstwo widze raczej w ruchu osobówek i to glownie gliwiczan
wyjezdzających do pracy za miasto jak i gości z aglomeracji. Ten ruch już dziś
na pszczynskiej jest spory. Oczywiscie największy w godzinach rannych i
popołudniowych. Pszczynska jest i będzie nawygodniejszym kanałem odbierającym
ruch z autiostrad. Jesli do tego dojdzie jeszcze ruch (albo czesc ruchu) z
drogi DTS, to bedzie ładny koszmarek.
DTS-ka zaczna jezdzic ci gliwiczanie, ktorzy dzis "ciągną" chorzowską lub
sosnicą na zabrze a potem dalej na katowice.
Zobacz wicej postw



Temat: DTŚ-ka już jest !!!
jeanalesi napisał:
> dla wszystkich wrogów DTŚ, firm
> logistycznych
Nikt nie jest wrogiem firm logistycznych. ŚCL ma m.in. terminal kontenerowy, a
to jest sensowna alternatywa np. dla pomysłu "Tiry na tory", który sprawdza się
w Szwajcarii, ale jest chyba za drogi na Polskie warunki.

Ja osobiście jestem jedynie wrogiem poglądu, że ciężkitransport kołowy
przewalający się przez środek jakiegokolwiek miasta jest WYZNACZNIKIEM POSTĘPU.
Bo nie jest.

I zwracam uwagę na dziwną kontrowersję: UM karmi nas informacjami, że DTSką nie
będą jeździły TIRy - ale ŚCL jest innego zdania...

> wiekszośc samochodów na ulicach ma rejestracje SG i SGL. czy my
> też nie powinniśmy wjezdzac do naszego miasta?

Jak wszyscy wiemy, UM przymierza się do zamknięcia starówki dla ruchu kołowego.
Za to nie przymierza się do tego, żeby stworzyć miejsca parkingowe w okolicach
starówki. Mam wrażenie, że to jest - dosłownie - działanie na złość
mieszkańcom. Na koniec pewnie ogłoszą tryumfalnie, że zrobili to DLA DOBRA
MIESZKAŃCÓW, np. eby w śródmieściu było mniej zanieczyszczeń powietrza.
Zobacz wicej postw



Temat: Pomiar ruchu na skrzyżowaniu ulicy Wyszyńskiego
> więc nie ma innego wyjścia jak zmiana kategorii dróg
> i wyprowadzenie ciężkiego transportu poza śródmieście, ale z tym władze jakoś
> się nie spieszą.

Drobna uwaga. Zeby wyprowadzic ciezkitransport poza srodmiescie nie potrzebna
jest zmiana kategorii drogi, jak juz wiemy
Zobacz wicej postw



Temat: Pomiar ruchu na skrzyżowaniu ulicy Wyszyńskiego
Gość portalu: forumowicz napisał(a):

> > więc nie ma innego wyjścia jak zmiana kategorii dróg
> > i wyprowadzenie ciężkiego transportu poza śródmieście, ale z tym władze j
> akoś
> > się nie spieszą.
>
> Drobna uwaga. Zeby wyprowadzic ciezkitransport poza srodmiescie nie potrzebna
> jest zmiana kategorii drogi, jak juz wiemy

...której to zmiany dokonać może leniwy prezydent, o czym też już wiemy. Zobacz wicej postw



Temat: komunikacja w Gliwicach
Coś za coś - jak zawsze wybór mniejszego zła. Mniejszym złem jest jednak hałas
dla kilku ludzi, niż kłęby spalin ze stojących ciężarówek wdychane przez setki.
Ci sami, którym nocny hałas przez KILKA DNI przeszkadza, później klną w
korkach. Nie zawsze praca na okrągło zawadzałaby komukolwiek. Dobrym przykładem
jest tu wspomniany wiadukt na Pszczyńskiej. Objazdy przez Bojków spowodowały
zniszczenie ulicy (ona chyba nazywa się Graniczna), wylanie setek litrów paliwa
w "błoto" (sam pracują z a mostem na cozienny dojazd starciłem, jak policzyłem
kiedyś, ok. 200 litrów benzyny tylko przez wydłużenie drogi, o czasie nie
wspomnę).
Czy nie można było np. postawić znaków o ograniczonym wjeźdźie do miasta już na
dalekich dojazdach (Mikołów, Zabrze, itp.), żeby ciężkitransport nie pchał się
do centrum? Można, tylko trzeba było pomyśleć. O takie myślenie jednak nasze
służby miejskie podejrzewać trudno... Zobacz wicej postw



Temat: Centrum Gliwic nadal zatloczone
to jakaś przesada. jest zdecydowanie lepiej, jednak jakiś ciężkitransport wciąż
będzie jeździł przez miasto.
opisane skrzyżowanie Konstytucji i Zwycięstwa ma ten szkopuł, że znajduje się
tam przejazd przez tory tramwajowe i faktycznie, ciężarówki niszczyły go
powodując drżenie kamienic. nadal jakaś tamtędy przejeżdża, więc hałas i
wibracje nie ustały zupełnie.
nie ma już jednak kilometrowych korków od Portowej przez centrum do
Pszczyńskiej, tak jak skończyły się na Rybnickiej.


Zobacz wicej postw



Temat: Pomysl dla UM w Gliwicach ( problem Tirow)
Do wszystkich piszących o TIRach w centrum
Moi drodzy! Transportciężki z centrum nie zniknął, bo nie mógł zniknąć!
Autostrada odciążyła ruch na trasie Gliwice-Wrocław, bo nikt o zdrowych
zmysłach nie będzie się pchał ul. Konstytucji, jeśli ma do dyspozycji piękną,
nową i bezpłatną (na razie) autostradę. Ale samochody jadące w kierunku
Poznania (na Toszecką DW 901) czy Tarnowskich Gór (DK 88) muszą przejechać
przez centrum, bo nie mają innej możliwości (tak mają wytyczoną trasę!!!. To
chyba nie trudne do zrozumienia.

A więc jedyną możliwością zamknięcia centrum dla TIRów jest wybudowanie
obwodnicy miasta, która łączyłaby ulice Pszczyńską i Rybnicką z ulicami
Toszecką i Tarnogórską. Dopiero wtedy można marzyć o zamknięciu ul. Konstytucji
(o, przepraszam, Wyszyńskiego) i Pl. Piłsudskiego dla transportu ciężkiego.


Zobacz wicej postw



Temat: Protest przeciwko budowie DTŚ
Jeszcze jeden watek:

Ulica Kardynała Wyszyńskiego jako droga krajowa.

Nie ujęta na przedstawionym powyżej szkicu „Inwestycje zaplanowane w studium
komunikacyjnym” ulica Kardynała Wyszyńskiego z niewiadomych powodów nagle (w
roku 2005) uzyskała status drogi krajowej. Wprawdzie droga ta nie spełnia
standardów drogi krajowej (m.in. z powodu zbyt bliskiej, nieprzepisowej
odległości stojących tam budynków od osi jezdni) i przez to stała się tematem
zainteresowania prasy i wojewody. Władze miasta jednak nie widzą nic złego w
tym, że ciężkitransport kołowy prowadzony jest samym środkiem miasta, wśród
zabytkowej zabudowy i pod oknami mieszkańców. Szafuje się argumentem, że „to
jest cena rozwoju”. Rozwój jednak ma być z korzyścią dla ludzi i nie może
powodować pogorszenia warunków życia tysięcy mieszkańców.

Przytaczając ponownie zapisy Nowej Karty Ateńskiej pragniemy podkreślić,
że „Zasada zachowania szczególnej ostrożności i analizy środowiska muszą być
włączone do procesów podejmowania decyzji w każdym przypadku, a nie tylko
wówczas kiedy dokonywanie oceny wpływu na środowisko jest obowiązkowe.
Podejście do miast jako ekosystemów musi zostać zakorzenione w zarządzaniu
miastami.”

Działania władz miejskich, które wyraziły zgodę na nadanie ul. Wyszyńskiego
statusu drogi krajowej uważamy za wysoce niezgodne z zasadą zrównoważonego
rozwoju, którą gwarantuje nam zarówno Konstytucja Rzeczypospolitej jak również
Traktat Akcesyjny Unii Europejskiej.
Zobacz wicej postw



Temat: Jezioro w Czechowicach
Ten "akwen" przy dzis. Pilsudskiego pamietam ... zwlaszcza podswietlenie
byl bardzo fajny. Wlasnie jestem zdania ze miastu brakuje takich
zadbanych "oczek" wodnych
Inna rzecz ..to wcale nie trzeba patrzec na historie ...mozna zadbac o cos
nowego..
Tylko nic nie przywroci uroku jak dlugo transportciezki brnie przez srodek
miasta.


komu to wszystko przeszkadzało...(?)
heheh to jak z kabaretu "Dudek" ( " beczka czarnego kawioru i czerwonego ech
panie... komu..")

Ps: Nu! wielkie dzieki za wyjasnienie Zobacz wicej postw



Temat: Na kogo bedziecie głosowac?
mieszko966 napisał:

> To zależy przede wszystkim od dostępności dróg, a jedyna droga, która może
> odciążyć dzisiaj Śródmieście (czyli DK88) jest obecnie w remoncie.

wobec powyższego dotychczasowy prezydent plecie trzy po trzy, że już za
chwileczkę, już za momencik ciężkitransport zniknie z centrum. z tego samego
powodu, akurat dla tej sprawy nie ma znaczenia kto będzie prezydentem, więc
Franek może już odejść. pozostaje kwestia, kto miałby być dobrym, bo boję się
napisać lepszym prezydentem? ja wśród kandydatów takiego nie widzę.
ale bijcie sobie piankę dalej. ;))) Zobacz wicej postw



Temat: Prof. Klosek o likwiadcji tramwaju
Prof. Klosek o likwiadcji tramwaju
www.telewizja.gliwice.pl/artykul.php?id=1482&dodaj=tak
Panie profesorze, bardzo ladny wyklad, ale wszyscy wiedza (no, moze wszyscy)
jak powinno byc. Nikomu nie trzeba tego tlumaczyc. W Gliwicach nie ma
problemow merytorycznych (komunikacja miejska, tiry tranzytowe itd). W
Gliwicach problemem jest obecny prezydent, ktoremu nie o miasto chodzi, a o
wielkie firmy! O hipermarkety i wielkie firmy transportowe. Na merytoryczne
szczegoly bedzie czas dopiero po zmianie obecnej ekipy rzadzacej Gliwicami.
Likwidacja tramwaju w Gliwicach wynika tylko i wylacznie z budowy DTS przez
centrum miasta. Aby wybudowac DTS w Gliwicach trzeba zniszczyc ul. Zwyciestwa,
a wiec takze tramwaj, ktory ta ulica przejezdza. Prezydent nie moze powiedziec
tego wprost, wiec kluczy, ze cena utrzymania tramwaju itd. Tak wiec, na
merytoryczna dyskusje i powolywanie sie na Krakow, po prostu szkoda czasu. Nie
ma z kim dyskutowac. Np. jesli chodzi o tiry tranzytowe, to przeciez zrobiony
zostal caly projekt drogowy, zatwierdzony przez GDDKIA i Policje,
wyprowadzajacy ciezkitransport na A4. Ale pan Frankiewicz nie chce go
zrealizowac, bo wowczas tiry mialyby o 15 km dluzsza trase!
Zobacz wicej postw



Temat: Kolejna wypowiedz bezczelnego klamcy
Kolejna wypowiedz bezczelnego klamcy
Kolejna bezczelna wypowiedz klamcy Frankiewicza:
www.telewizja.gliwice.pl/artykul.php?id=1581
Cytat" "Lepiej zeby transportciezki nie przebiegal przez zadne ulice w
Gliwicach, gdyby to bylo mozliwe." Owszem, jest to mozliwe panie Frankiewicz,
gdyby pan celowo nie wprowadzal tego transportu do centrum. Fikcyjnie podnosi
pan nosnosci mostow i stawia pan fikcyjne znaki na Portowej. Transportciezki
od wielu lat moze juz jezdzic przez A4 i DK88. On nie zniknie z Gliwic poki
pan nie zniknie z UM.

Zobacz wicej postw



Temat: Kolejna wypowiedz bezczelnego klamcy
gliwiczanie rżnie głupa choć nie przystoi
> Kolejna bezczelna wypowiedz klamcy Frankiewicza

Gliwiczanie! Nie rżnij głupa, bo nie przystoi.

> Cytat" "Lepiej zeby transportciezki nie przebiegal przez zadne
ulice w
> Gliwicach, gdyby to bylo mozliwe." Owszem, jest to mozliwe panie
Frankiewicz,
> gdyby pan celowo nie wprowadzal tego transportu do centrum

Albo gliwiczanie jest idiotą, albo rżnie głupa. Ma prawo
demokratycznie wybrać. Czekam na odpowiedź. Drogi krajowe ustanawia
rząd, a nie Frankiewicz. Kapujesz idioto gliwiczanie?

> stawia pan fikcyjne znaki na Portowej.

Kolejny objaw idiotyzmu? Znaki sa prawdziwe, a nie fikcyjne.

> Transportciezki
> od wielu lat moze juz jezdzic przez A4 i DK88

I jak sam wiesz gliwiczanie jeździ w najlepsze.

> On nie zniknie z Gliwic poki
> pan nie zniknie z UM.

Jakieś zaklinanie rzeczywistości odprawiasz?

Zobacz wicej postw



Temat: Referendum a konsultacje
nie rozśmieszaj całego forum i chyba nawet całego miasta, bo to, żeby trzeba
było pospolitego ruszenia w obronie tramwaju przed jednym facetem jest
wystarczająco zabawne.

nie wiem, może nie trzeba żadnej "koalicji", może za przykładem radnej Budny
wystarczy zadeklarować, że nam po prostu tramwaj nie przeszkadza i już. sprawa
będzie załatwiona po myśli wszystkich obrońców T. mnie w każdym razie wcale nie
przeszkadza ani tramwaj, ani twoje forumowe zaangażowanie w jego obronę.

wystarczająco długo obserwujemy działania władz miasta i sposób w jaki
przeprowadzają kolejne głosowania nad swoimi pomysłami, żeby stracić wiarę w to,
że dla nich liczy się głos mieszkańców.
w sytuacji, kiedy partyjni radni są ubezwłasnowolnieni i murem głosują tak, jak
życzy sobie tego prezydent, a nie ich wyborcy nie liczę na ich nagłe oświecenie
i bunt.

podobno od pisania na forum nie zniknie ciężkitransport z centrum, ale jak
widzę w sprawie tramwaju ma być inaczej... no to powodzenia. :) Zobacz wicej postw



Temat: Doświadczeni fachowcy zabierają głos w sprawie DTŚ
ad 1. Nazwiska są na oryginale w UM i możesz sobie tam je pooglądać. Nie ma
potrzeby domyślać się kim są ponieważ sami o sobie piszą. Są doświadczonymi
fachowcami w swojej branży, a z racji chociażby wieku mogą sobie pozwolić na
niezależne stanowisko w/s dtś-ki.

ad.2 Pomysł nie jest nowy i aktualnie jest planowany w ciągu dtś-ki wiadukt nad
torami od Franciszkańskiej do Dąbrowskiego z rondami.

ad3. Brednie, jest A4,dk88, będzie A1, a samo centrum ma mieć przecież
tzw.obwodnicę centrum, która jest realizowana. Przez centrum ruch pójdzie jak
zrealizują dtś-kę przecinającą miasto.

ad4. A z dtś-ki ciężarówki nie będą się przebijały przez całe miasto?
Ciężkitransport musi być wyprowadzony z centrum miasta, a nie doprowadzany.

ad5. Co ma balcerek wspólnego z referendum? tyle tylko, że tak jak pozostali
mieszkańcy pójdą do urn, żeby odwołać obecne władze. Zobacz wicej postw



Temat: Projekt stadionu Piasta będzie gotowy do 5 marca
Projekt Drogowy jest gotowy od dwóch lat


Opracowany w 2007 r. projekt stałej organizacji ruchu K 06 046, wprowadzający ograniczenia tonażowe na drodze krajowej nr 78 w Gliwicach do 7.0 ton i wyprowadzający tym samym ciężki transport z centrum miasta na A-4 i DK-88, został w ostatniej fazie dopracowywania wycofany przez mataczącą grupkę radnych /głównie Gornig Grabowiecki/ z Frankiewiczem na czele. Rzekomym powodem odstąpienia od realizacji w/w projektu, miała być wyssana z małego palca u lewej nogi odpłatność za "gliwicki odcinek" autostrady za niespełna rok, o czym stare babcie pod kościołem mówiły do siebie, że z ogólnie widomych powodów do tego nie dojdzie za kilka najbliższych lat. Widać więc jak na dłoni że prezydent może mówić co chce, komu chce i kiedy chce, co mu ślina na język przyniesie albo co w pijanym widzie wymyślił przy grilu i piwskiem razem z nafijnymi biesiadnikami.

Projekt ten został merytorycznie pozytywnie zaopiniowany przez GDDKiA w Warszawie i Katowicach oraz przez Komendę Wojewódzką Pokicji w Katowicach i Komendę Miejską w Gliwicach. Żaden z z e/w organów nie kwestionował wprowadzenia tonażowego na drodze krajowej DK- 78 w Gliwicach.
Dla dodania powagi temu projektowi, prezydent Gliwic eksponował jego uzgadnianie ze społeczeństwem Gliwic jako przejaw daleko idącego dialogu z reperzentowanym społeczeństewm, a miało to miejsce m. inn. na spotkaniu u Wojewody Maśko wśród obecnych zarówno przedstawicieli mieszkańców Gliwic jak też przedstawicieli DTŚ i GDDKiA.







Zobacz wicej postw



Temat: Frankiewicz chce zdążyć
Frankiewicz chce zdążyć
..do listopada jak najbardziej zrujnowac miasto.
W tym celu w ostatnich dniach zniósł zakaz wjazdu ciężarówek do centrum od
strony Rybnickiej. Obowiazywal tam zakaz wjazdu samochodow ciezarowych, z
wyjatkiem ruchu lokalnego, co eliminowalo cieżkitransport trazytowy.
Bez zadnych remontow podniosl dopuszczalne obciazenia lub poznosil
ograniczenia tonazowe na mostach w obrebie miasta.
Gdyby jego celem nie bylo zniszczenie miasta juz dwa lata tiry mogly omijac
cale miasto!jezdząc, zgodnie z projektem drogowym (schowanym do szuflady),
A4i DK88. Zobacz wicej postw



Temat: Byly radny zada od Frankiewicza wytlumaczenia sie
Byly radny zada od Frankiewicza wytlumaczenia sie
Byly radny MB zada od Frankiewicza wytlumaczenia sie przed spoleczenstwem. Oto
tresc pisma MB:
"Dopóki ciężkitransport tranzytowy utrzymywany będzie przez Prezydenta Gliwic
w centrum miasta, żadna odpowiedź nie może być i nie będzie uznana za
ostateczną. Za ostateczne można uznać jedynie, że Prezydent boi się
konfrontacji z Mieszkańcami i publicznego oświadczenia na żywo, w jakim celu i
z jakiej przyczyny utrzymuje w Gliwicach ciężki ruch samochodowy, niszczący
ludzkie zdrowie i dewastujący miasto. Wystąpienie takie przed Mieszkańcami
jest obowiązkiem Prezydenta, ponieważ to Oni go powołali do służebnej roli,
Oni go finansują, Im i tylko Im ma obowiązek służyć, wypełniać Ich wolę i
zdawać przed Nimi każdą sprawę. Gdy się o tym zapomina i to ignoruje, dostaje
się 10% poparcia w referendum." Zobacz wicej postw



Temat: Byly radny zada od Frankiewicza wytlumaczenia sie
> Byly radny MB zada od Frankiewicza wytlumaczenia sie przed
spoleczenstwem. Oto
> tresc pisma MB:
> "Dopóki ciężkitransport tranzytowy utrzymywany będzie przez
Prezydenta Gliwic

Jakby ten Były miał trochę oleju w głowie, to by wiedział, że ten
tranzyt utrzymują Prezydent Kaczyński z Premierem Tuskiem do spółki.
Ale na nich jest najwyraźniej za cienki, to sobie znalazł ofiarę
nieco niżej, a na razie sam robi za ofiarę ... losu.
Zobacz wicej postw



Temat: MB zada od Frankiewicza wyjasnien przed spoleczens
MB zada od Frankiewicza wyjasnien przed spoleczens
W ostatnim pismie do Frankiewicza pisze tak:
________________________________________
Dopóki ciężkitransport tranzytowy utrzymywany będzie przez Prezydenta Gliwic
w centrum miasta, żadna odpowiedź nie może być i nie będzie uznana za
ostateczną. Za ostateczne można uznać jedynie, że Prezydent boi się
konfrontacji z Mieszkańcami i publicznego oświadczenia na żywo, w jakim celu i
z jakiej przyczyny utrzymuje w Gliwicach ciężki ruch samochodowy, niszczący
ludzkie zdrowie i dewastujący miasto. Wystąpienie takie przed Mieszkańcami
jest obowiązkiem Prezydenta, ponieważ to Oni go powołali do służebnej roli,
Oni go finansują, Im i tylko Im ma obowiązek służyć, wypełniać Ich wolę i
zdawać przed Nimi każdą sprawę. Gdy się o tym zapomina i to ignoruje, dostaje
się 10% poparcia w referendum.
Marek Berezowski
Zobacz wicej postw



Temat: sad w Gliwicach zalegalizowal 16=32
Ale rownoczesnie oskarzyl Frankiewicza:
Fragment postanowienia Sądu z 4 czerwca 2009:
"Sąd zważył jednak, iż argumenty podnoszone przez skarżącego co do przestępstwa
z art.231 § 1 k.k. są jak najbardziej zasadne. Przede wszystkim zauważyć należy,
iż brak jest w zachowaniu Prezydenta Miasta Gliwice działań wskazujących na
dążenie do usunięcia problemu w postaci ponadnormatywnego hałasu w centrum
miasta. Zatem nie uszło uwagi Sądu, iż mając wiedzę o istnieniu tak uciążliwego
problemu dla mieszkańców miasta, jego władze nie podjęły przez okres kilku lat
żadnych skutecznych działań, prowadzących do jego rozwiązania. Słusznie zauważył
skarżący, iż skutecznym sposobem obniżenia poziomu hałasu jest realizacja
posiadanego przez Miasto projektu organizacji ruchu K-06 046, wyprowadzającego
ciężkitransport na autostradę A-4 i drogę krajową DK-88...co z pewnością
przyniosłoby mieszkańcom Gliwic oczekiwany przez nich od długiego czasu rezultat
w postaci obniżenia poziomu hałasu, niemniej okoliczność ta najwyraźniej
pozostawała poza sferą zainteresowania Prezydenta Miasta...Brak jest zatem
zdaniem Sądu racjonalnych powodów dla nie kontynuowania założeń koncepcji
przeprowadzenia objazdu na autostradę A-4 i drogę kraj ową DK-88."

A tak brzmi art.231 § 1 k.k.:
"Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia
lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub
prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3." Zobacz wicej postw



Temat: Cała władza w ręce mieszkańców
Cała władza w ręce mieszkańców
Gratuluje wybudowalam dom pod Gliwicami mialo byc jak w raju jest
ciezkitransport w samym centrum wioski wspanialy parking wsrodku
nowo wybudowanych domow ktory zafundowala pani soltys ktora jest
kierowniczka ,a i rodzina znalazla miejsca pracy pomijajac strone
zatrudnienia ale jak wiekszosc poskich drog nie ma pobocza ,nie ma
chodnika to w nikomu nieprzeszkadza niedopomyslenia w normalnych
krajach EU i strona materjalna to czesc a ciemnota brak
odpowiedzialnosci za zycie ludzkie to druga strona ale nim
swiadomosc sie zmieni to trzeba jeszcze paru pokoen i wowczas Polska
bedzie w EU MOZGIEM TEZ Zobacz wicej postw



Temat: Cała władza w ręce mieszkańców
masz rację tyle tylko, że większośc tych miast zamieszkują
cywilizowani mieszkańcy, ktorzy jeśli chcieli mieć zamkniete dla
ruchu centrum bardzo szybko uporali sie z budową obwodnic autostrad
i dróg na obrzeżach miast. U nas niestety na to nie ma szans, bo
każda inwestycja jest od razu blokowana przez wlasnie kilku
mieszkańców, a póóźniej Ci sami krzyczą, ze jest ciezkitransport w
mieście w samym centrum.
A może po prostu należy otoczyć Gliwice murem takim jak 750 lat
temu, do tego otwierać bramę raz w tygodniu i wtedy mamy ciszę,
spokój, żadnych obcych, żadnych kibiców-wandali...po prostu cudowna
kraina, jeszcze wodę w Kłodnicy zamienić nalezy na mleko lub miód i
potem można już tylko osiągnąc nirvanę;)) Zobacz wicej postw



Temat: Niekonsekwentne oznakowanie nakazowo-zakazowe.
Zanim zaczniesz pisac bzdury zapoznaj sie najpierw z dokumentami, chocby z tym:
www.berezowski.neostrada.pl/wyslane/wniosek10.pdf
Jest tam wyraznie, ze nieliczny ciezkitransport
dostawczy do kilku zakladow na Pszczynskiej powinien dojechac najdalej do ul.
Kopalnianej. Poza tym jest tam wniosek do wladz Gliwic o stworzenie baz
przeladunkowych na obrzezach Gliwic, jak w kazdym cywilizowanym miescie na
swiecie. To, ze Frankiewicz zaprojektowal zeby tiry dojezdzaly az do Bojkowskiej
jest kolejnym dranstwem. To jest ewidentna wina Frankiewizca, ze wciska w miasto
zaklady i sklepy, do ktorych towar dowozony jest tirami. Wiec franek, przestan
intrygowac. Zobacz wicej postw



Temat: Ciuciubabka
Gość portalu: copernicus napisał(a):

> Rozumiem, że "rzeczywiste oddziaływanie", to to, o którym bajdurzą
> sobie GdG, tak? Że drzewa w parku uschną, budynki się rozsypią, a
> ludzie wymrą na raka? Bzdury!


No pewnie, przecież powszechnie wiadomo od nadmiernego hałasu i wdychania spalin
drzewa i ludzie są coraz zdrowsi. Nic też nie działa tak wzmacniająco na
trwałość budynków w mieście jak drgania powodowane przez ciężkitransport
przejeżdżający tuż obok nich. Oczywista oczywistość :) Zobacz wicej postw



Temat: Okupacja przez lajdakow i durniow - JKM
Polska po zaborach i I wojnie rozwinela sie niesamowicie w okresie 20 lecia
miedzywojennego. Do dzisiaj korzystamy z tego rozkwitu. Przede wszystkim morale
Polakow bylo nieslychanie wysokie. Jeszcze dzis jak sie powie, ze to jest osoba
przedwojenna, to oznacza to, ze jest to osoba prawa i z charakterem. Teraz
Polska jest 19 lat po upadku komunizmu. I co? Morale - zero, uczciwosc - zero,
poczucie honoru - zero. Szalejaca korupcja, zlodziejstwo, bandytyzm. Najgorszym
dramatem jest utrata w Polsce moralnosci. Najpierw Niemcy niszczyli Narod, potem
sowieci i rodzimi komunisci, teraz zlodzieje. Mnostwo porzadnych ludzi wyjachalo
z kraju. I kto zostal? Ano ci,ktorzy wybieraja sejm i senat taki jaki mamy i
tzw. wladze samorzadowe takie jakie mamy. Pozostali ci, ktorym nie przeszkadza w
miescie to, ze nie ma w nim parkow, kawiarn, kin, teatrow, basenow, boisk,
miejsc rekreacji. Ze przez miasto plynie cuchnacy sciek, ze przez miasto
przejezdza cos tak potwornego jak tranzytowy ciezkitransport, ze burzy sie
zabytkowe kamienice tylko po to zeby poprowadzic niepotrzebna miastu droge.
Zostali ci, ktorym nie przeszkadza brud, smrod i halas. Dla ktorych szczytem
intelektualnej rozrywki jest pojsc do hipermarketu, robic godzinami zakupy i
wypic kawe w hipermarketowej jadlodajni na drucianym krzesle. Oni po prostu nie
wiedza jak prawdziwe cywilizowane miasto wyglada. I tacy sami tym miastem
rzadza, tacy jak ci, ktorzy ich wybrali.
Zobacz wicej postw



Temat: Podsumowanie roku - konkrety nie slogany ;)
"Przyprawienie tirom skrzydel"(inicjatywa radnego MB")
Doprowadzenie do opracowania projektu drogowego,z ktorego wynika,ze ciezki
transport samochodowy bez trudu moze ominac cale Gliwice,nie zahaczajac przy tym
o niczyje okna.
Nie zostanie wprowadzony w zycie od 1.01.2008. (inicjatywa i usilne wybiegi
prezydenta!!!)

Zobacz wicej postw



Temat: Co mieszkańcy powinni wiedzić
pr51 napisał:

> > Dla kliki nieudaczników rządzącej tym miastem
>
> Jak na razie, to nieudaczników widzę tylko po drugiej stronie.
>
> > tym bardziej, że nie dostrzegają problemu
>
> Wróżysz z fusów. Według Ciebie na czym ma polegać dostrzeganie
> problemu? Na bezkrytycznym i bazgranicznym uleganiu krzykaczom? Są
> też inne problemy, znacznie ważniejsze, których Ty w ogóle nie
> dostrzegasz i na tym polega różnica pomiędzy rządzącymi a Tobą.

To ciekawe co napisałes. Teraz dokładnie napiszesz o tych znacznie ważniejszych
niż niszczenie centrum przez ciężkitransport problemach zaprzątających umysły
rządzących?

>
> Pasujesz na pliszkę, która tylko swój ogon potrafi zachwalać.

Zobaczymy czy wejdziesz czy spasujesz. :) Zobacz wicej postw



Temat: Co mieszkańcy powinni wiedzić
> To ciekawe co napisałes. Teraz dokładnie napiszesz o tych znacznie
ważniejszych
> niż niszczenie centrum przez ciężkitransport problemach
zaprzątających umysły
> rządzących?

Nie napiszę. Nie licz na to. Weź dla przykładu planowany budżet
miasta i poczytaj sobie hasła. Nie zamierzam ich przepisywać. Z
innej beczki: weź listę ogłaszanych przetargów. Życzę miłej lektury.
Ostatnio pojawił się na Forum wątek o wywiadzie naszego Prezydenta.
Też można poczytać. Dla chcącego nic trudnego. Wystarczy chcieć.
Czemu chcesz, żebym to wszystko przepisywał? Jest w tym jakaś logika? Zobacz wicej postw



Temat: Zważyć tiry, to nie wjadą do Gliwic
> Gość portalu: gej from kopernik napisał(a):
>
> > Czy dobrze rozumiem, że proponujesz przerzucenie tranzytu z
> > cherlawego mostu na Orlickiego, na równie cherlawy most na DK88?

Nie wprowadzaj swiadomie w blad. Ani jeden ani drugi most nie jest cherlawy.
Cherlawy to jest ZF. Wiadukt na DK88 ma silna konstrukcje i wytrzymuje 30 ton.
Tu jest jego ekspertyza:
bip.um.gliwice.pl/pub/pliki/ekspertyza_dk88.pdf
Natomiast mostek na Orlickiego ma 20 ton. Jesli dobrze rozumiem, to chcesz
ciezkitransport kierowac na ten mostek na Orlickiego, zamiast na potezny
wiadukt na DK88? Wam sie naprawde w glowach pomieszalo.

Zobacz wicej postw



Temat: Apel o blokade mostu na Orlickiego!
> Bardzo mądry pomysł. W ciągu kilkunastu minut można zablokować w ten
> sposób ulice w całym Śródmieściu. W korkach staną autobusy,
> karetki...
I bardzo dobrze. Nie ma innego wyjscia po tym co klika ZF robi mieszkancow
Gliwic! Blokada dotyczyc bedzie tirow. Nie bedzie tirow w miescie, wyjada na A4
i DK88 do tego przeznaczona, nie bedzie blokady.
ZF jest horrorem Gliwic. Jest nowo wyremontowana droga DK88, od 3 lat jest A4, a
ten sila utrzymuje ciezkitransport w samym centrum Gliwic! W cywilizowanym
kraju taki facet juz dawno odsuniety bylby od wladzy i siedzial w wiezieniu za
swiadome i celowe zniszczenie miasta i ludzi.
Zobacz wicej postw



Temat: "Rachunek ekonomiczny" :D
> Na pewno transport będzie bedzie drozszy. Jeżeli pytasz to pewnie
> kpisz, bo nikt rozsądny nie oczekuje innej odpowiedzi. A dalej[ bla, bla,bla]

Kolega postawił b.konkretne i na czasie pytanie, prowokując tym samym dwóch ekonomicznych nieudaczników dyżurnych tego forum do tupciania, no i co? Jak było do przewidzenia:> Na pewno transport będzie bedzie drozszy <.

Prawdziwe odkrycie Ameryki, bo nie długo baryłka ropy będzie kosztować 200$.
Posłuchaj bidulo bo jak sie domyślam przeżyłeś czasy, kiedy transportciężki hulał ekologicznie koleją i nikomu nie wadził. Rozpoczęło sie nadganianie europejskiej motoryzacji, która niestety u nas kulała, a chłop powiadał wtedy: mój koń nawali, ale idzie dalej.
Pomyśl, historia sie powtarza. Dziś można powiedzieć w Gliwicach tak:
TIR NAWALI, I JEDZIE SOBIE DALEJ.
Wracam do twojej zabawnej odpowiedzi i polecam ci praktyczne doświadczenie, choć domyślam sie, ze odpowiesz, ze szkapa to twoja specjalność ale spróbuję.
A wiec: wsiądź do tira i przejedz z średnią prędkością okolo 30km/h w godz. szczytu ten 7-dmio kilometrowy odcinek przez miasto zatrzymując sie na kolejnych skrzyżowaniach, a potem zmierz przepal i stracony czas tego horroru. Aha, nie zapomnij panikować przed każdym mostkiem 20t.

A teraz siądź do tego samego tira i zaszalej prędkością ekonomiczną około 80km/h, na 20km obwodnicy wokół Gliwic odprężony i jak dojedziesz do punktu styku porównaj korzyści. Ponieważ przewiduję, ze sie w tym momencie b.wzruszysz, wiec w dalszy ciąg odpuszczam.

Zobacz wicej postw



Temat: Tiry na tory
widzisz, ale tamte miasta i kraje są już "dynamicznie rozwinięte" od dawna, a
Gliwice dopiero się wdrapują na ich poziom. dlatego też przejażdżki TIR-ów przez
centrum są wg urzędników UM koniecznością w osiągnięciu zamierzonego przez nich
celu.
kilkanaście lat temu lobbowano już za opisywanym rozwiązaniem, a jeden z
senatorów-biznesmenów-kanciarzy nawet rozpoczął kompletowanie taboru. ale lobby
samochodowe okazało się silniejsze i pomysł upadł.
i z kim tu rozmawiać, kiedy jeden na forum beknął coś o modelowej konstrukcji
drogi na ul. Wyszyńskiego, która wg niego absorbuje wszelkie drgania powodowane
przez ciężkitransport, drugi zachłysnął się betonem, a trzeci już 40 lat temu
uczył się o transportowaniu TIR-ów koleją, chociaż dla nas ten problem był
zupełnie obcy, aż do początku lat 90-tych. :D Zobacz wicej postw



Temat: Afera z kolejnym zagrozonym mostem w Gliwicach
jak widać
pozostali Radni "popisują" się remontami wiaduktu nad Folwarczną i
nad potokiem w ciągi drogiDK-88.Jedynie Berezowski twierdzi ze te
widukty sa w "doskonałej" kondycji wiec moga przyjąć cały ciezki
transport z DK-78.
Czy zrozumienie tego przerasta twoje możliwości? Skoro tak,to
rozumnie byłoby nie zadawac głupich pytań. Zobacz wicej postw



Temat: Jaki Budny ma interes w utrzymaniu tirow w centrum
Uwierz chłopie, (chociaż zdaję sobie sprawę, że to trudne) że miasto ma inne
cele i funkcje niż tylko generowanie smrodu spalin i hałasu.
Być może rajcują cie korki uliczne, bo to możesz se łup łup łup muzykie na
fullgaz puścić aż ci lakier na dachu podskakuje i widzą cie wtedy ludziska a nie
tak tylko płynnie przejechać i wrażenia zero. Nawet nikto nie zauważy żeś oto
przejechał swą furą.
Ale wiesz, dla ludzi w mieście czas to pieniądz i naprawdę nie jest fajnie z
centrum do jakiejkolwiek dzielnicy jechać 40 minut.
Paliwa się więcej zużywa, a paliwo drogie.
W mieście trzeba się przemieszczać z domu do pracy, z pracy do domu, do
kochanki, do kumpla, do kina, na zakupy itd.
To nie to co na wsi miedzą przelecisz iś na miejscu.
Trudno się żyje w mieście, gdzie władza kocha ciężkitransport.
Aż dziw bierze, bo tiry to chyba tylko takie dziewczyny przyszośne lubią. Ale
one raczej poza miastem działają.
Wszystkim lżej by się żyło gdyby ten niepotrzebny nikomu tranzyt z miasta wywalić.
A tu taka jedna radna ględzi, że jej z tym dobrze... Zobacz wicej postw



Temat: IR: Ostre słowa prezydenta pod adresem radnego
"Celem Pańskiej działalności, jest tylko i wyłącznie, usunięcie ciężkiego ruchu
z własnej ulicy."

no jasne, jeżeli ciężkitransport przestanie jeździć ul. Wyszyńskiego, to przez
Orlickiego, Pl. Piłsudskiego, Dworcową, Rybnicką, Wrocławską i Pszczyńską będzie
trwał w najlepsze? kto tu komu chce wodę z mózgu zrobić?

"Przyzwyczaiłem się już, że przez działalność polityczną rozumie Pan walkę o to,
by samochody ciężarowe nie jeździły Panu pod oknem.
Szanuję prawo do takiej postawy, potwierdzone mandatem pochodzącym z wyborów.
Czuję się jednak zobowiązany do dbania o interes całego miasta, a nie tylko
jednej lub kilku kamienic."

prezydent ocipiał? kiedy do niego dotrze, że on nie ma robić w mieście polityki,
ale dbać o mieszkańców i ich mienie?
bo jakiż to interes mają mieszkańcy np. os. Sikornik, czy os. Kopernik w tym,
żeby przez centrum miasta ciągnęły sznury ciężarówek?

a skoro już znowu p. Nina zajęła się tym problemem, to może napisze kiedy dzięki
jej niedawnej "interwencji" znikną TIR-y z centrum miasta? :) Zobacz wicej postw



Temat: Wadliwe oznaczenia dróg rowerowych
Powstało kilkaset metrów nowych ulic, fragmenty obwodnicy,
> które nie są może wielkim osiągnięciem w odciążaniu miasta, szczególnie jeśli c
> hodzi o transportciężki.

Tym razem PP cos sie pogubił
Te kilkaset metrow to nie zadne fragmenty obwodnicy, a tym bardziej odciazajace
miasto. Wrecz przeciwnie sa to tylko skroty wprowadzajace sznury samochodów z
ich trujacymi wyziewami w stare ciasno zabudowane uliczki centrum(ul. Zygmunta
Starego ze szpitalem Wojskowym, Górnych Wałów, Sowińskiego ze Szpitalem na
Radiowej-SKANDAL).
Droga rowerowa powinna umozliwiac bezpieczne przejechanie co najmniej kilkunastu
kilometrow, z zabezpieczonym pierwszenstwem przejazdu rowerzystow, z obnizonymi
kraweznikami. Jakos nie zauwazyłam takowej. Zobacz wicej postw



Temat: Komu sluzy tzw. Telewizja Gliwice
Gość portalu: mmx166 napisał(a):

> Może czas to zrobić?
> Tyle, że trzeba się liczyć z tym, że zostaną przedstawione również racje
drugiej strony - i może to jest powód, że bereklonom się do TV nie spieszy


to ta "druga strona" uważa, że miasto nie jest dewastowane przez ciężkitransport ? Zobacz wicej postw



Temat: Komu sluzy tzw. Telewizja Gliwice
> to ta "druga strona" uważa, że miasto nie jest dewastowane przez ciężkitransport ?

Tego to ja nie wiem - a przynajmniej nie mam pewności. Nie spotkałem się z jednoznaczną wypowiedzią negującą "niszczenie miasta". Ale to nie znaczy, że takiej nie było.
Mam świadomość, że łatwo jest żądać wyprowadzenia tirów spod własnych okien. Trudniej przekonać tych, pod czyje okna się te tiry chce wpuścić. A są to również mieszkańcy Gliwic.
Podobnie z DTŚ. Też mogę się upierać, że jestem ZA, bo dzięki niej zniknie sporo ruchu z mojej ulicy.
I nic mnie mogą nie obchodzić okna jakiegoś radnego Zobacz wicej postw



Temat: W Gliwicach chcą głowy prezydenta
1. Niszczą ulice (np.Wieczorka, wiadukt przy Chorzowskiej itd).
> Każdy kierowca wie jak wygląda nawierzchnia ulic po których jeździ
> tramwaj.
Oczywiście ciężkitransport samochodowy wcale nie niszczy ulic. A autobus to
też ciężkitransport
> 2. Powodują wstrząsy i niszczą domy (kiedyś mieszkałem w domu przy
> torach, wszystko w mieszkaniu dzwoni a mury pękają) myślę, że osoby
> mieszkające przy torach mogą to potwierdzić.
Taki sam wpływ na architekturę mają ciężkie samochody(tiry, autobusy)
> 3. Utrudniają komunikację samochodową.
A autobus to na jezdni jest niewidzialny i wcale nie wpływa na ruch innych pojazdów
> 4. Wysokie koszty związane z naprawą torowiska i lini trakcyjnej.
O wiele niższe niż koszty budowy jezdni dla autobusów i jej remontów
> 5. Mała przepustowość porównywalna z autobusem.
Gdyś choć troszkę poczytał dowiedziałbyś się, że tramwaje mają blisko 5-krotnie
większą przepustowość
> 6. Bardzo mały udział w komunikacji miejskiej.
Na całym cywilizowanym świecie na tramwajach i komunikacji szynowej opiera się
komunikacja miejska a autobusy stanowią jej uzupełnienie
> Wydaje mi się, że miasto doskonale może obejść się bez tramwajów,
> które według mnie szkodzą miastu.
A mnie się wydaje, że jak ktoś się nie zna to nie powinien się odzywać bo
pokazuje jedynie swoją ignorancję. No chyba, że ktoś mu płaci za pisanie debilizmów Zobacz wicej postw



Temat: Artykuł prof. Chorążego nt DTS w Gliwicach
> kiedy cały zachód wyprowadza transportcięzki z centrów miast my to
> walimy i to 750 metrów od rynku!!! i rozwalamy sobie główną ulicę i
> całe miasto. a to piękny teren pod nowe inwestycje w mieście i jego
> sklejenie poprzez zabudowanie śladu kanału.
Nie my rozwalamy, a Frankiewicz nam rozwala miasto! On i jego skrajnie nieudolna
ekipa nie maja najmniejszego pojacia jak funcjonuje miasto. Nie potrafi nawet
kibli w miescie uruchomic. Zobacz wicej postw



Temat: Gliwiczanie przegrali z ciężarówkami?
dokladny przebieg nowej trasy dla tirow/ciezarowek
Prosze o dokladne informacje ktoredy, zgodnie z nowymi planami,
mialby teraz przebiegac ciezkitransport w Gliwicach?
Czy jest to tylko przeniesienie go ze scislego centrum miasta czyli
np. z ulicy Wyszynskiego i przerzucenie na inne, mniej prominentne
ulice, czy tez rzeczywiscie jest to faktyczne wyprowadzenie go POZA
miasto? Szczegolnie interesuje mnie ulica Andersa i Daszynskiego.
Dziekuje. Zobacz wicej postw



Temat: Gliwiczanie przegrali z ciężarówkami?
Odpowiedź prosta jak budowa cepa!
Gość portalu: Scout napisał(a):

> Prosze o dokladne informacje ktoredy, zgodnie z nowymi planami,
> mialby teraz przebiegac ciezkitransport w Gliwicach?

Po obrzeżach miasta Gliwice ( w przeciwieństwie do Bochni, Brzeska, Tarnowa -
sprzed dwudziestu lat) prowadzą dwie rangi Krajowej ( w tym jedna autostrada)
drogi, a (Ty) WY się pytacie "którędy"??
No przecież że nie tak, jak Kasia wołki na bykowinę. Tym sposobem pojadą ale z
twórcą tej żenującej partaniny i mordęgi ludzkiej!
To jest skandal, żeby sobie tak lekceważyć ludzką niedolę.
Frankiewicz chce być chyba negatywnym bohaterem, na miarę Herostratesa, o którym
rozkazano zapomnieć!
Zobacz wicej postw



Temat: Gliwiczanie przegrali z ciężarówkami?
niepokoj uzasadniony
Naprawde nie trzeba Frankiewicza, zeby pozostali mieszkancy czuli
sie powaznie zaniepokojeni nowymi planami ruchu tirow. Moze zostawmy
tego pana na boku. I bardzo prosze bez insynuacji.
Mam szczera nadzieje, ze Berezowski pamietal o reszcie mieszkancow
miasta, a nie tylko o swojej ulicy. Ale poniewaz nikt jakos nie chce
odpowiedziec sensowni, konkretnie na postawione pytania i ujawnic
przebiegu trasy na jaka bedzie kierowany ciezkitransport
zmierzajacy w strone Gliwic, to, owszem, bardzo mnie to martwi i nie
tylko mnie. Wciaz cala wrzawa jest wylacznie wokol Wyszynskiego.
Bardzo malo (lub wcale) mowi sie o gehennie mieszkancow pozostalych
dzielnic Gliwic, ktore sa znacznie gesciej zaludnione (ogromne,
wielotysieczne osiedla) niz okolice Zwyciestwa i gdzie przetaczaja
sie ogromne ilosci ciezkich wozow w dzien i w nocy. Podejrzewam, ze
pozostale czesci miasta sa przez mieszkancow scislego centrum
uwazane za obrzeza, na dodatek kompletnie niezabytkowe i nie warte
troskliwej ochrony (nota bene Wyszynskiego tez jest zabytkowe w
minimalnym stopniu), bo sa tam pospolite betonowe domy pogardliwie
nazywane blokowiskiem, a nie nobliwe kamienice nad ktorymi nalezy
sie trzasc. I to jest bardzo przykre. A tak zupelnie na marginesie -
moim zdaniem ochrona i specjalna troska powinna nalezec sie ludziom,
PRZEDE WSZYSTKIM ludziom! Udreczonym hukiem i smrodem 24 godziny na
dobe, nie wazne czy mieszkaja w bloku czy w kamienicy, a dopiero w
drugiej kolejnosci sredniej klasy zabytkom. Zobacz wicej postw



Temat: Gliwiczanie przegrali z ciężarówkami?
Ludzie, nie dajcie sie zwariowac. Frankiewicz nigdy nie dopusci do tego zeby
ciezkitransport wlokl sie objazdem przez A-4 i DK-88! Nie po to wygral wybory.
A niby czemu Wieczorek gadal o interesie firm transportowych. Nie wie co gada?
Dobrze wie. Sygnal dla tych firm ze moga spac spokojnie. Zobacz wicej postw



Temat: co władza
Klamliwe odpowiedzi i wypowiedzi pana Wieczorka mieszkancow juz nie interesuja.
Mieszkancy zwroca sie o ostateczne wyjasnienie dlaczego prezydent martwi sie o
rachunek ekonomiczny wielkich firm przewozowych zamiast o mieszkancow i miasto.
Mowienie o drodze krajowej jest jednym z tych klamstw. Ograniczenie tonazu moze
byc takze na drodze krajowej, przykladem m.in. Bytom, Rybnik i wiele innych
miast w Polsce i nie ma potrzeby dalej o tym dyskutowac. Miejmy nadzieje, ze ci
panowie beda mieli duzo wolnego czasu zeby przedyskutowac wszystko miedzy soba.
Rozpowszechnianie przez nich ewidentnej nieprawdy jest na szkode dobra ogolnego
i spolecznego.
Poza tym w jakim celu ma byc teraz jakas "dyskusja"?! Jest projekt podpisany
przez prezydenta i chce sie on z tego teraz jakos wymigac?! Jarzebowski
powiedzial w NG, ze projekt zostal zrobiony zeby ludzie nie mowili, ze prezydent
nic nie robi w celu wyprowadzenia tirow z miasta. A wiec ten projekt (za grube
miliony) ma na celu tylko i wylacznie zamydlenie ludziom oczu! Ta wladza skupia
sie tylko i wylacznie na wyszukiwaniu roznych wymowek, pretekstow i alibi aby za
wszelka cene utrzymac ciezkitransport w miescie!
Zobacz wicej postw



Temat: DK 88-fajna i gotowa
No z co, "kusy" nie ma racji? Tak właśnie jest!
TIRy to gnój i balast, którego w centrum miast, nie chce żadne cywilizowane
państwo na świecie. Polskie- znacznie biedniejsze i mniejsze od Gliwic miasta,
już się dawno wyprowadziły ciężkitransport na obrzeża. Zobacz wicej postw



Temat: TIR rozjechał karetkę pogotowia!
TIR rozjechał karetkę pogotowia!
TVP3 podała informację, o tym, że tir wymusił pierwszeństwo przejazdu na
karetce pogotowia. Zginął 38 letni kierowca karetki, a sanitariuszka jest ranna.
Ilu jeszcze ludzi musi zginać, żeby Frankiwicz wziął się do roboty i
wyprowadził ciężkitransport z centrum. Zobacz wicej postw



Temat: TIR rozjechał karetkę pogotowia!
Gość portalu: klemens napisał(a):

> TVP3 podała informację, o tym, że tir wymusił pierwszeństwo
przejazdu na
> karetce pogotowia. Zginął 38 letni kierowca karetki, a
sanitariuszka jest ranna
> .
> Ilu jeszcze ludzi musi zginać, żeby Frankiwicz wziął się do roboty
i
> wyprowadził ciężkitransport z centrum.

Zaczynasz żerować na tragedii ludzkiej - wypadek był na skrzyżowaniu
Strzelców Bytomskich z trasą czołgową - czyli tam gdzie profesor &
comapny chcą wyprowadzić ruch - na obrzeża miasta. Trasa czołgowa
jest - jak mówią moi znajomi z Łabęd - głównie wykorzystywana przez
TIRy do przewożenia rzeczy do i z Bumaru.
Zobacz wicej postw



Temat: Jest opinia GDDKiA z Warszawy
Jest opinia GDDKiA z Warszawy
Oto opinia GDDKiA w Warszawie nt projektu organizacji ruchu drogowego w Gliwicach:
berezowski.ovh.org/otrzymane/gddkia7.pdf
"GDDKiA uprzejmie informuje, ze przdstawiona koncepcja odciazenia centrum
Gliwic i poprowadzenia ruchu pojazdow ciezkich autostrada biegnaca poza
miastem, stanowiaca fragment obwodnicy Gliwic, wydaje sie z punktu widzenia
efektywnosci i bezpieczenstwa ruchu drogowego sluszna i uzasadniona."
Jedyna osoba w Polsce, ktora za wszelka cene chce i utrzymuje ciezkitransport
w centrum Gliwic jest tylko i wylacznie prezydent Gliwic, Zygmunt Frankiewicz.
berezowski.ovh.org/otrzymane/wojewoda20.pdfZobacz wicej postw



Strona 1 z 4 • Znalelimy 267 postw • 1, 2, 3, 4



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  ciezki transport
Ogldasz odpowiedzi wyszukane dla hasa: ciezki transport